FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Så, for sånn ca 10 timer siden satte jeg i ny harddisk. Skiftet noen vifter etc. Når jeg skulle skru den på igjen, fikk jeg en helt svart skjerm med en hvit lysende "_". Jeg prøvde alt jeg kunne for å fikse det (Tok til og med å plugget ut alle komponenter for å så bygge den på nytt). Etter jeg hadde gjort det var det første jeg gjøre å sjekke om jeg kunne komme meg inn på BIOS'en. Jeg prøvde alle (Mulige) knapper for å komme seg inn. Hver eneste gang jeg gjorde det fikk jeg en helt black screen. Det eneste jeg har fått vite så langt er at maskinen prøver å starte opp via den nye harddisken, men ikke den som OS'et ligger på. Folk sier at det kan fikses via BIOS'en men jeg kommer meg ikke inn. Trenger virkelig hjelp! Håper på svar! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Så, for sånn ca 10 timer siden satte jeg i ny harddisk. Skiftet noen vifter etc. Når jeg skulle skru den på igjen, fikk jeg en helt svart skjerm med en hvit lysende "_". Jeg prøvde alt jeg kunne for å fikse det (Tok til og med å plugget ut alle komponenter for å så bygge den på nytt). Etter jeg hadde gjort det var det første jeg gjøre å sjekke om jeg kunne komme meg inn på BIOS'en. Jeg prøvde alle (Mulige) knapper for å komme seg inn. Hver eneste gang jeg gjorde det fikk jeg en helt black screen. Det eneste jeg har fått vite så langt er at maskinen prøver å starte opp via den nye harddisken, men ikke den som OS'et ligger på. Folk sier at det kan fikses via BIOS'en men jeg kommer meg ikke inn. Trenger virkelig hjelp! Håper på svar! Hva slags hovedkort har du? 1 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 koble fra den nye hdd, å la den starte opp på den gamle etter du har fått pcen opp å gå igjen, går du inn i BIOS, fikser slik at den booter først fra HDD med windows på. Så slår du av PCen, strøm ut av, kobler i ny HDD, i strøm igjen, og trykk på knapp! Lenke til kommentar
Revox Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 If all else fail. Reset CMOS 2 Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Så, for sånn ca 10 timer siden satte jeg i ny harddisk. Skiftet noen vifter etc. Når jeg skulle skru den på igjen, fikk jeg en helt svart skjerm med en hvit lysende "_". Jeg prøvde alt jeg kunne for å fikse det (Tok til og med å plugget ut alle komponenter for å så bygge den på nytt). Etter jeg hadde gjort det var det første jeg gjøre å sjekke om jeg kunne komme meg inn på BIOS'en. Jeg prøvde alle (Mulige) knapper for å komme seg inn. Hver eneste gang jeg gjorde det fikk jeg en helt black screen. Det eneste jeg har fått vite så langt er at maskinen prøver å starte opp via den nye harddisken, men ikke den som OS'et ligger på. Folk sier at det kan fikses via BIOS'en men jeg kommer meg ikke inn. Trenger virkelig hjelp! Håper på svar! Hva slags hovedkort har du? Har et ASUS Sabertooth 990FX R2.0 Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 ha du prøvd med den gamle hdd??? sitt om PCen kommer på da? Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 koble fra den nye hdd, å la den starte opp på den gamle etter du har fått pcen opp å gå igjen, går du inn i BIOS, fikser slik at den booter først fra HDD med windows på. Så slår du av PCen, strøm ut av, kobler i ny HDD, i strøm igjen, og trykk på knapp! Så dette skjedde : Tok ut nye HDD og lot den gamle HDD'en og SSD'en (SSD'en har OS'en) Jeg skrudde på og prøvde å komme meg inn, men da kom bare ikonet til hovedkortet mitt som var der for evig. Jeg restartet og prøvde å komme meg inn i BIOSEN men da ble det fullstendig black screen... Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 ha du prøvd med den gamle hdd??? sitt om PCen kommer på da? Kommer meg ikke på da heller... Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Ta en clear CMOS! Så kobler du også fra den gamle HDD, å har kun SSD med OS innpå Endret 26. desember 2014 av sveibuen 1 Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Ta en clear CMOS! Så kobler du også fra den gamle HDD, å har kun SSD med OS innpå Fant ikke "stikkene" men jeg var på en annen nettside der det sto at du kunne holde inne memOK istedenfor, er dette riktig? Hovedkort : (ASUS Sabertooth 990FX R2.0) Lenke til kommentar
sveibuen Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Bare å ta ut batteriet som er på hovedkortet i 1 min så har du tatt en clear CMOS 1 Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Ja, men nå har det kommet opp et problem... Black screen med "Please press DEL or F2 to enter UEFI BIOS setting. Jeg trykker men ingenting skjer. Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Bare å ta ut batteriet som er på hovedkortet i 1 min så har du tatt en clear CMOS Burde jeg ha et eldre tastatur? Ingen av F knappene funker. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Har du USB tastatur? Da er muligens 'Legacy USB' innstillingen i BIOS feil, og du må ha PS2 tastatur. 1 Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Har du USB tastatur? Da er muligens 'Legacy USB' innstillingen i BIOS feil, og du må ha PS2 tastatur. Ok! Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Har du USB tastatur? Da er muligens 'Legacy USB' innstillingen i BIOS feil, og du må ha PS2 tastatur. Har et her nå, det ser ikke ut til å funke... Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
FB.395944100522040 Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Bare å ta ut batteriet som er på hovedkortet i 1 min så har du tatt en clear CMOS Så nå har jeg gjort alt det. Jeg kommer inn på en svart skjerm som sier press F2 or DEL to enter UEFI BIOS setting. Trykker men ingenting funker. Har til og med prøvd PS2 tastatur... Lenke til kommentar
HWtester-83 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Bare å ta ut batteriet som er på hovedkortet i 1 min så har du tatt en clear CMOS Så nå har jeg gjort alt det. Jeg kommer inn på en svart skjerm som sier press F2 or DEL to enter UEFI BIOS setting. Trykker men ingenting funker. Har til og med prøvd PS2 tastatur... Hei. Forsøk å starte opp med bare èn minnebrikke på hovedkortet. Om du har en defekt minnebrikke så kan systemet henge seg opp i oppstarten. Kanskje ikke særlig sannsynlig, men kan være verdt å prøve. Om ikke det fungerer, koble ut alt av harddisker / ssd også for å se om du da kommer inn i BIOS. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå