Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bagasje rom vil ikke la seg lukke/låse.

cenenzo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg fikk nå nylig et bagasjerom som ikke vil la seg lukke seg ordentlig, eller bli låst. Jeg vet ikke hva som har skjedd, har aldri vært noe galt med den før nå, og jeg lurer på om det kan være pga det har frosnet eller noe.

Det var -11 grader ute da jeg åpnet bagasje rommet.

noen som vet hvordan jeg kan få undersøkt dette?

Greia er at jeg kan låse bilen, også kan jeg skyve på bagasjerommet, og den vil åpne seg automatisk. Er som du lukker igjen bagasjerommet og det er ingenting som holder den "nede"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er nok tappen inni låsekassa som har fryst fast i åpen stilling. Smør opp med fett som ikke tørker bort. Ikke bruk wd40. Bruk for eksempel crc sin multilube.

Hva er tappen? Fordi der jeg trykker inn, for også "låse opp" bagasje rommet, virket som den var frosnet, jeg er usikker. Det er en audi A4. Låse opp knappen eller der du trykker inn for å lukke ligger rett ved skiltlampa, som står rett over skiltet.'

blir det fikset om det blir varmere eller noe? Blir sikkert ikke like kaldt på dagen imorgen som nå.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Han snakker om selve låsen i luka... Når den er åpen ser du den på "undersiden" av luka. Altså den delen som er nederst mot gulvet når den er lukket.

Hva mener du? Jeg tittet på der hvor den jern stangen som er nede i bilen, som skal koble seg med den jern greia som er i bagasje rommet nårjeg lukker den igjen, virker ikke som det er noe spesielt galt med dem. Derfor jeg ikke skjønner.

Beklager, kan så lite om bilen, så klarer ikke utdype meg, bare vet ikke helt hva jeg skal gjøre akkurat nå. Siden han far kommer til å klikke.

men tror dere at det kan være at det er for kaldt, så det har kanskje frosnet? Kanskje det har noe med kulda å gjøre? Det var -11 grader ute.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Om luka ikke går i lås, så ta en hårføner eller noe lignende og varm litt på låsekassa på bakluka. Låsekassa er den delen som går i lås med den tappen som sitter på bilen. Hvis du ikke skjønner det, så får jeg dessverre ikke hjulpet det noe særlig bedre.

Nødløsning er å bruke noe til å binde fast bakluka innvendig så du holder den nede. Det bør tine opp igjen når du har kjørt den god og varm.

Lenke til kommentar

Om luka ikke går i lås, så ta en hårføner eller noe lignende og varm litt på låsekassa på bakluka. Låsekassa er den delen som går i lås med den tappen som sitter på bilen. Hvis du ikke skjønner det, så får jeg dessverre ikke hjulpet det noe særlig bedre.

Nødløsning er å bruke noe til å binde fast bakluka innvendig så du holder den nede. Det bør tine opp igjen når du har kjørt den god og varm.

http://imgur.com/NCjuFcb

er det denne?

Greia er at det virker som den låser seg nå, men det er sjeldent det funker, men når jeg først har fått lukket den igjen, så får jeg den ikke opp. når jeg låser opp bagasjerommet med trådløsen, så går den fortsatt ikke opp, men hvis jeg bruker nøkkelen da går den opp. men prøver jeg å låse den igjen med nøkkelen så går det ikke.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...