Gå til innhold

[Løst] Erfaring med Sirui stativer

Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et stativ. Bruker stativ relativt sjelden, så ser for meg noe i prisklasse 2-3000. Er det noen som har erfaring med Sirui stativer, spesifikt Sirui T-2205X med et eller annet kulehode?

Ser at de får gjennomgående positive reviews, men finner lite ifht bruk over noen år.

og...5 seksjoner, vil det påvirke stabiliteten i særlig grad?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er på utkikk etter et stativ. Bruker stativ relativt sjelden, så ser for meg noe i prisklasse 2-3000. Er det noen som har erfaring med Sirui stativer, spesifikt Sirui T-2205X med et eller annet kulehode?

Ser at de får gjennomgående positive reviews, men finner lite ifht bruk over noen år.

og...5 seksjoner, vil det påvirke stabiliteten i særlig grad?

I utgangspunktet så er det vel slik at flere seksjoner (hvis alle er trukket ut) skaper større sjanse for "bevegelse". (siden flere seksjoner ofte gir "tynnere" seksjoner og øker sjansen for mindre stabilitet)

Basert på det du skriver er budsjettet ditt alt for høyt...

Jeg er forsåvidt uenig i at man skal se på "Bruksfrekvensen" når man vurderer hva man skal kjøpe av stativ. Når det er sagt så er jeg ikke uenig i ditt forslag til alternativt stativ

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Ja. har "fjernkontroll" via wifi.

Litt skeptisk til den benroen, mtp lastekap. 4kg er i blandt langt unna det i virkeligheten.

Og... budsjettet kan jeg vel strengt tatt ikke se at jeg lurte på i det hele tatt.

Endret av Nelson09
Lenke til kommentar

Litt skeptisk til den benroen, mtp lastekap. 4kg er i blandt langt unna det i virkeligheten.

Og... budsjettet kan jeg vel strengt tatt ikke se at jeg lurte på i det hele tatt.

Synes "kommentarene" var relativt berettiget siden du ikke nevner så mye om hva stativet skal bære. Jeg ser at Sirui-stativet bærer mer enn Benroforslaget, men siden du trakk fram et "reisestativ" så var det greit av Flageborg å komme med et alternativt "reisestativ".

Med litt mer info (kamera, objektiv, totalvekt) om utstyr så ville svaret kanskje blitt noe annet :)

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Synes "kommentarene" var relativt berettiget siden du ikke nevner så mye om hva stativet skal bære. Jeg ser at Sirui-stativet bærer mer enn Benroforslaget, men siden du trakk fram et "reisestativ" så var det greit av Flageborg å komme med et alternativt "reisestativ".

Med litt mer info (kamera, objektiv, totalvekt) om utstyr så ville svaret kanskje blitt noe annet :)

jaja. sukk!! Det er jo irrelevant, men klassisk i når noen stiller et konkret spørsmål i disse trådene. En spør om hest og får anbefalt esel. Jeg spør om noen har erfaring med et spesifikt merke, og i beste fall et spesifikt stativ. Flagerborgs forslag er jo helt greit det om det var det jeg lurte på.

Men takk, jeg går et annet sted for tips.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg ser at Sirui-stativet bærer mer enn Benroforslaget, men siden du trakk fram et "reisestativ" så var det greit av Flageborg å komme med et alternativt "reisestativ".

jaja. sukk!! Det er jo irrelevant, men klassisk i når noen stiller et konkret spørsmål i disse trådene. En spør om hest og får anbefalt esel. Jeg spør om noen har erfaring med et spesifikt merke, og i beste fall et spesifikt stativ. Flagerborgs forslag er jo helt greit det om det var det jeg lurte på.

Men takk, jeg går et annet sted for tips.

Så fint at saken løste seg for deg... :)

Det fine med forum er å få flere gode forslag, også ting man selv ikke hadde tenkt over....er vel derfor man stadig lærer noe nytt?

Oppgitt lasteevne på et stativ ser ut til i de fleste tilfeller - å være rimelig "underdrevet"....

post-226353-0-38031000-1419673323.jpg

post-226353-0-38031000-1419673323_thumb.jpg

Endret av flageborg
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...