Klatt3n Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) Hoi, oppgraderte nylig en laptop med W7 til W8.1 Pro. Finner ikke ut om det er mulig for å deaktivere brukerkontoer på Windows 8. Når maskina hadde W7, så var det ingen brukerkontoer (kun en slags adminkonto) som maskina bootet rett inn i; ingen passord, ingen stans under oppstart. Vil ha dette tilbake dersom det er mulig. Maskina er brukt av hele familien og jeg liker ikke å knytte den opp mot min konto og at alle skal ha tilgang til f.eks min Skype-konto. Jeg syntes også det er unødig stress å lage en gjestekonto eller flere kontoer per person. Går det an å bare ha en adminkonto uten noe tullball eller passordkontroll på under oppstart/oppvåkning? Har kjapt sett igjennom PC-innstillinger, under personvern og brukere, men fant kun mulighet for å endre type passord til bilde, pin, etc. Googlet også litt, men fant heller ingen konkrete og greie svar. Halp? Edit: Ser ut som om jeg har funnet noe ang. "local accounts".. Kan være det jeg er på utkikk etter. Skal teste litt. Endret 25. desember 2014 av Klatt3n Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Hei. Det er bare å gjøre som tidligere. Googlet opp en howto til deg. http://www.softwareok.com/?seite=faq-Windows-8&faq=8 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Er fint mulig ja, men som med det meste er det litt endret i Win8. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Det er alltid en bruker i Windows 7.Det du sikkert har hatt er autologin. Bare opprett en lokal admin bruker i user management og sett autologon med control userpasswords2. 1 Lenke til kommentar
Klatt3n Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Jepp jepp, jeg fant ut av det. Var tydeligvis bare å koble fra kontoen jeg allerede hadde og omgjøre den til en lokal konto slik at den ikke hadde tilknytting til min Microsoft konto. Deretter var det bare å fjerne passordet. Takk for svar! Nå ligger den rett inn som før! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå