Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Denne kopien av windows er ikke ekte - 7600

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt problemet med at kopien av windows ikke er ekte ganske lenge nå, og det hemmer mye, blant annet at jeg ikke får oppdatert windows.

Jeg vet at for å fikse problemet må man skrive inn aktiveringsnøkkelen, og at denne xxxx-xxxxx-xxxx-xxxx(eksempel) står under strekkoden på klistremerket som er festet til datamaskinen.(PacardBell). Men problemet er at siden "idiotene" fra elkjøp har klistret denne under pc så er den naturligvis slitt og det er ikke mulig å se alle tallene/bokstavene for å aktivere nøkkelen og fortsette å bruke pc normalt. Har prøvd å ringe hit og dit, men blir bare henvist frem og tilbake! Så jeg lurte på om det var noen mulighet å få tak i denne aktiviteringsnøkkelen et annet sted enn kun på dette klistremerket? Hva skal jeg gjøre for å fikse problemet?

(evt hva koster det å få kjøpt en ny?)

Takk for alle mulige tips..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nok ikke noen mulighet til å skaffe denne nøkkelen på nytt noe sted. Nøkkelen er en "nød" nøkkel man bruker om det skjer noe med den originale installasjonen.

Så når både den originale installasjonen er borte, samt nødnøkkelen er uleselig så har du ett problem.

Siden dette da er en ferdigbygd pc, så er det de som har solgt deg den som har ansvaret (Elkjøp skjønner jeg i dette tilfellet) og der kommer du nok ingen vei.

En OEM lisens av Windows 7 Home Premium koster ca 900 kroner på komplett.no, kan jo være andre har det billigere.

Skal du først kjøpe noe, burde du vurdere Windows 8.1

Lenke til kommentar

Det er nok ikke noen mulighet til å skaffe denne nøkkelen på nytt noe sted. Nøkkelen er en "nød" nøkkel man bruker om det skjer noe med den originale installasjonen.

Så når både den originale installasjonen er borte, samt nødnøkkelen er uleselig så har du ett problem.

Siden dette da er en ferdigbygd pc, så er det de som har solgt deg den som har ansvaret (Elkjøp skjønner jeg i dette tilfellet) og der kommer du nok ingen vei.

En OEM lisens av Windows 7 Home Premium koster ca 900 kroner på komplett.no, kan jo være andre har det billigere.

Det er ikke mulig at denne nøkkelen kan stå på kvitteringen får pc? (har hørt dette tidligere) Og at det da er mulig å finne igjen kjøpet i systemet på elkjøp? (eventuelt om det kan stå på et cover eller en lapp man får med en cd eller lignende?) Er ute etter om denne koden kan stå noe annet sted som jeg kan finne igjen hjemme, enn kun klistremerket?

Har produkt ID om det hjelper noe?

Hvis jeg da kjøper windows 8.1, mister jeg da alt på harddisken så jeg bør ta en backup på en måte?

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig at denne nøkkelen kan stå på kvitteringen får pc? (har hørt dette tidligere) Og at det da er mulig å finne igjen kjøpet i systemet på elkjøp? (eventuelt om det kan stå på et cover eller en lapp man får med en cd eller lignende?) Er ute etter om denne koden kan stå noe annet sted som jeg kan finne igjen hjemme, enn kun klistremerket?

Hvis jeg da kjøper windows 8.1, mister jeg da alt på harddisken så jeg bør ta en backup på en måte?

Regner med pc min trenger en oppdatering for å fikse blant annet dette problemet da jeg prøver å spille et spill:

3536oon.png

Lenke til kommentar

Du bør nok kjøpe den versjonen du har ja, regner med at det er Win7 Home Premium

Kjøper aldri pcer på Elkjøp, så vet ikke om de skriver ned produktnøkkelen på kvitteringen. Men tviler på at de tar seg jobben med å gjøre det. Andre butikker som komplett.no gjør det ikke.

Lenge siden man fikk med egen Windows plate sammen med pcen. Der ville jo nøkkelen stått. Men det sluttet de vel med rundt Windows Vista tiden, altså for 7 år siden eller mer.

Pcen din skal jo ha en recovery funksjon, for å få den tilbake til slik den var da du kjøpte den. Men da må du ta kopi av alt, for alt blir slettet.

Lenke til kommentar

Du bør nok kjøpe den versjonen du har ja, regner med at det er Win7 Home Premium

Kjøper aldri pcer på Elkjøp, så vet ikke om de skriver ned produktnøkkelen på kvitteringen. Men tviler på at de tar seg jobben med å gjøre det. Andre butikker som komplett.no gjør det ikke.

Lenge siden man fikk med egen Windows plate sammen med pcen. Der ville jo nøkkelen stått. Men det sluttet de vel med rundt Windows Vista tiden, altså for 7 år siden eller mer.

Pcen din skal jo ha en recovery funksjon, for å få den tilbake til slik den var da du kjøpte den. Men da må du ta kopi av alt, for alt blir slettet.

Det er Win7 Home Premium ja.

Ja, har lett huset rundt og fant kun en cd med en gammel windows.

Regner med Produkt ID ikke kan være noe til hjelp for å fikse problemet?

2yx3v42.png

Og at det ikke er mulig å fikse problemet med DirectDraw uten å oppdatere windows?

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar

Har ikke vært borte i DirectDraw før,ser at det har utspring i DirectX som tilhører Microsoft.

Kan jo være at du har andre problemer på pcen din, som type virus eller annen skadevare.

For hvordan skjedde det at lisensen plutselig sluttet å fungere?

Har du gjort noen reinstallering av Windows eller noe slikt?

Om ikke, og pcen er under 5 år, skal du kunne kreve at Elkjøp fikser feilen ang at produktnøkkelen ikke fungerer som den skal. Det betinger jo at du ikke har endret på installasjonen/installert på nytt siden du fikk pcen. Og du må være beredt på å miste alt du har på pcen, så husk å ta backup av alt først.

Men om du har gjort noe med installasjonen, så har du ingen rettigheter.

Lenke til kommentar

Har ikke vært borte i DirectDraw før,ser at det har utspring i DirectX som tilhører Microsoft.

Kan jo være at du har andre problemer på pcen din, som type virus eller annen skadevare.

For hvordan skjedde det at lisensen plutselig sluttet å fungere?

Har du gjort noen reinstallering av Windows eller noe slikt?

Om ikke, og pcen er under 5 år, skal du kunne kreve at Elkjøp fikser feilen ang at produktnøkkelen ikke fungerer som den skal. Det betinger jo at du ikke har endret på installasjonen/installert på nytt siden du fikk pcen. Og du må være beredt på å miste alt du har på pcen, så husk å ta backup av alt først.

Men om du har gjort noe med installasjonen, så har du ingen rettigheter.

Det med DirectDraw oppstod da jeg skulle spille et spill jeg har innstallert i stad, og den kompis sa at for at det skal fungere som normalt igjen så må man oppdatere windows bare, men det går jo ikke pga. produktnøkkelen ikke er aktivert, så da er jeg tilbake der jeg startet haha.

Jeg har ikke gjort noe med installasjonen(som jeg vet om?) eller installert den på nytt, plutselig kom feil meldingen opp, jeg vet ikke hvordan. (Har fått skiftet glass på skjermen, men det har vel ikke noe med installasjonen å gjøre så, og det skjedde heller ikke i sammenheng med det) Får prøve å kontakte dem enda en gang, for jeg har hatt pc under 5 år ja.

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar

Jeg ville også sjekket ut aktiverings statusen din og brukt tipsene her fra

Prøv å reinitier lisens key filen (siden dette er en slic/acpi aktivert) med slmgr.vbs /

Troubleshoot Windows 7 | 8 Activation States

http://www.thewindowsclub.com/troubleshooting-windows-7-activation-states

Og denne

Fix: This copy of Windows is not genuine

http://www.thewindowsclub.com/this-copy-of-windows-is-not-genuine

Produkt key for lisensen kan leses ut med ulike programmer. Aida,Belarc,Siw,JellyBean keyfinder,m.fl så det er ikke noe problem sålenge du ikke formaterer bort den eksisterende elkjøp windows .

Aktiverings og installasjons id kan leses ut med slmgr.vbs /dlv og eventuelt slmgr.vbs /dlv al

Her får du også sett at channel er RETAIL eller OEM.

Lenke til kommentar

Jeg ville jo ha anbefalt verktøy for å lese ut nøkkelen, men hva er poenget? Den er jo tydeligvis blitt svartelistet på en måte, så da hjelper det jo ikke å ha nøkkelen.

Og den nøkkelen er jo IKKE den samme som står på lappen under pcen, for nøkkelen som kommer fra fabrikk er OEM nøkler, mens nøkkelen på lappen er en COA OEM nøkkel som aldri har vært i bruk.

Lenke til kommentar

Jeg ville jo ha anbefalt verktøy for å lese ut nøkkelen, men hva er poenget? Den er jo tydeligvis blitt svartelistet på en måte, så da hjelper det jo ikke å ha nøkkelen.

Og den nøkkelen er jo IKKE den samme som står på lappen under pcen, for nøkkelen som kommer fra fabrikk er OEM nøkler, mens nøkkelen på lappen er en COA OEM nøkkel som aldri har vært i bruk.

Det oppstår iblandt wga feil/bugs som kan gjøre dette med tokens. Produkt nøkkelen må ikke nødvendigvis være black listed da dette mest sannsynlig er en felles slic oem nøkkel knyttet til acpitable.

Det er uansett smart må ha den oem key fra windows installasjonen nedskrevet uansett .

Dette er nok en slic aktivert nøkkel og ikke aktivert mot Microsoft sine servere.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Ville nesten sagt at beste løsning er å bruke en Loader for å få aktivert slic nøkkelen til den produsenten.

Men det var ikke så lett å få tak i Loaderen fra det stedet som er 100% ekte, og virusprogrammer går bananas på loaderen, til og med at den er virusfri.

Og ville aldri lastet ned en Loader fra noe annet sted enn fra ham som laget den originale (Daz) (jeg var med å hjelpe til med å teste en god for ham under utviklingen).

Lenke til kommentar

Jeg hadde service på min fars bærbare PC, den hadde samme symptom med "Denne kopien av Windows er ikke ekte". I tillegg var det virus/adware på hans PC.

Foretok sikkerhetkopi av alle data, og brukte recovery DVD'r for å nullstille hele shiten.

Om du ikke har recovery CD'r så bør det gå å bestille dette fra leverandøren, det blir rimeligere enn å kjøpe ny Win7-lisens.

PS

Recovery image/DVD bruker ikke produktnøkkelen som er klistret på maskinen

/Jan

Lenke til kommentar

Jeg ville også sjekket ut aktiverings statusen din og brukt tipsene her fra

Prøv å reinitier lisens key filen (siden dette er en slic/acpi aktivert) med slmgr.vbs /

Troubleshoot Windows 7 | 8 Activation States

http://www.thewindowsclub.com/troubleshooting-windows-7-activation-states

Og denne

Fix: This copy of Windows is not genuine

http://www.thewindowsclub.com/this-copy-of-windows-is-not-genuine

Produkt key for lisensen kan leses ut med ulike programmer. Aida,Belarc,Siw,JellyBean keyfinder,m.fl så det er ikke noe problem sålenge du ikke formaterer bort den eksisterende elkjøp windows .

Aktiverings og installasjons id kan leses ut med slmgr.vbs /dlv og eventuelt slmgr.vbs /dlv al

Her får du også sett at channel er RETAIL eller OEM.

Hei

Jeg har brukt to ulike programmer for å se om jeg kan finne produkt key, og begge programmene fant den samme "nøkkelen". Den nøkkelen ligner ikke så mye på de tallene som er synlig på klistremerket under pc i allefall. Men da jeg taster inn denne nøkkelen som programmene har fått opp, skjer dette:

Det står jo ikke at nøkkelen er feil, slik som det gjør om jeg gjetter tilfeldig tall, men det kommer:

5yrmdi.png

Så nå begynner jeg å bli litt tom for ideer.

Endret av SuperSofie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...