Matryoshka Doll Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Har en gamel snøscooter som er inne i sin siste sesong. Desverre har den lyst å slutte i år. Det startet vel i fjor, fikk kjørt kansje 10 min før den gjikk kunn på tomgang, trykket jeg inn gassen så går turtallet først litt opp før det går ned. Ikkje nok til at den beveger seg. I år har problemet forverret seg nå holder den maks 1 min. Noen som vet hva som kan vere problemet? Kan laste opp en lydfil av lyden motoren når det skjer i morgen. Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2014 Slengte meg rundt å skaffet et lydklipp. Her hører du først den går på tomgang, så trykker jeg inn gassen(turtal går opp, såå ned) før jeg slipper gassen og den stopper Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2014 http://www72.zippyshare.com/v/33692446/file.html Litt problemer med filen, prøv her Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Høres ut som den ikke får bensin. Sjekk pluggen(e) om den er sort, hvit, sota e.l. Den skal være gyllenbrun. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Vet ikke helt men kan god sikkerhet si at du har feil blanding. Ville tatt opp og rengjort forgassern og justert den på nytt. Mulig noe skit har lagt seg i dysa elns. Skjekk også at innsugsgimmien er hel så den ikke trekker falskluft. Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 har tappa ned tanken og rens forgasseren. skifta bensinfilteret. feil blanding mellom olje og bensin?? tror ikke den får for lite bensin, der er en ekster pompe eller ka e skal kalle det, som vi kan pompe meir bensin inn. bruker eg den når det har slått seg vrang, stopper den bare opp. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Pumpa vil nok bare drukne den uansett. Prøv med choken. Sviver den bedre når du skrur på choke så får den for lite bensin, eller for mye luft. Stopper den momentant når du setter på choken så får den for mye bensin, eller for lite luft. Ting som kan være galt. - Tett luftfilter eller hull i luftfilter eller slange mellom filter og forgasser. - Hull eller lekasje mellom forgasser og motor. - Lekasje i bunnpakning eller veivsimmerringer. (Sistnevnte har jeg hatt på en moped med ca. samme symptomer). - Manglende kompresjon, sjekkes med kompresjonstester. (Anbefales!) - Tett bensinforsyning. Lenke til kommentar
Matryoshka Doll Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 stopper når med en gang om choken er på. hadde vert en ide å sjekke luftfiltere ja, har aldri sjekket det, hatt scooteren i 5-6 år, om den forgie eigeren sjekket det vet ikke eg. Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Ja er nok for feit blanding (for mye bensin) da. Syns det hørtes sånn ut på det lydklippet ditt. Prøv uten luftfilterboks så vet du om den er tett eller ikke. Eller kanskje det bare er forgasseren som er dyset/justert feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå