theextremeviking Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Hei! Har litt dårlig råd og har derfor ikke råd til å fiske bilen på verksted til å få den EU godkjent. Her er kontrollseddelen jeg fikk og lurte på om noen vær så snill kunne fortelle meg hvilke deler jeg trenger til å bytte ut bakre bærearmsforinger på forakselen? Bremserøret er jeg sikker på men det er bærearmsforingene som jeg må bytte på forakselen som jeg føler meg usikker på. Bil: BMW 316i RJ32117 E46 2004 modell Beskrivelse fra verkstedet er følgende som jeg må bytte: "Foraksel - slakk i innfestinger - begge sider - bakre bærearmsforinger" Lenke til kommentar
theextremeviking Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2014 Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Klassikeren på E36 og E46 dette. Det billigste blir nok faktisk å kjøpe powerflex-foringer, da du får innstallert dem for hånd i motsetning til vanlige foringer som må presses inn med en presse i foringholderen. Som f.eks disse. Holderen er festet i karrosseriet med 2 skruer. Etter at disse er løsnet så greier du å vippe armen litt ned. Da er det bare å få holderen med gamle foringen av bærearmen og få den gamle foringen ut av holderen. Da er det bare å gå bananas med hammer/baufil og alt som må til. Når du har bærearmen og holderen klar så er nye foringer montert på 5 minutter. 2 Lenke til kommentar
theextremeviking Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Klassikeren på E36 og E46 dette. Det billigste blir nok faktisk å kjøpe powerflex-foringer, da du får innstallert dem for hånd i motsetning til vanlige foringer som må presses inn med en presse i foringholderen. Som f.eks disse. Holderen er festet i karrosseriet med 2 skruer. Etter at disse er løsnet så greier du å vippe armen litt ned. Da er det bare å få holderen med gamle foringen av bærearmen og få den gamle foringen ut av holderen. Da er det bare å gå bananas med hammer/baufil og alt som må til. Når du har bærearmen og holderen klar så er nye foringer montert på 5 minutter. Tusen hjertelig takk! Jeg setter meget stor pris på bryet ditt med å hjelpe meg med dette. Har aldri byttet bærearmsforinger før så det var greit å få vite hvilke deler som jeg trenger. Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Ingen årsak! Søker du på "E46 front control arm bushing" på Youtube så vil du finne en del videoer som viser hele bytteprosessen. 1 Lenke til kommentar
theextremeviking Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Ingen årsak! Søker du på "E46 front control arm bushing" på Youtube så vil du finne en del videoer som viser hele bytteprosessen. Tusen takk! Lurte også på hvor mange foringer som jeg burde bestille. Hva tror du? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Like greit å bytte begge. Spesielt om man bytter til en annen type som powerflex. 1 Lenke til kommentar
theextremeviking Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Like greit å bytte begge. Spesielt om man bytter til en annen type som powerflex. Tusen takk skal du ha for hjelpen! Da har jeg bestilt 2 nye foringer fra powerflex Ha en god jul og et godt nyttår! Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Jo takk, i like måte! Lykke til med bilfiksingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå