Zemeckis Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei Har sett at det er en film som heter "Faces Of Death" hva er det for noe?Er det sånn reality greier eller?Vil noen forklare meg det? Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Det er flere filmer. Det er egentlig bare en rekke usammenhengende klipp av folk som dør på ordentlig. F.eks. folk som blir skutt under politijakt, filmet med politiet sitt eget kamera..Ikke noe særlig interessant egentlig. Kan nesten se det samme på dagsrevyen hver dag. Eller folk som blir spist levende av krokodiller eller whatever..Det har ingenting med "reality"-serier som Jackass å gjøre, siden dette faktisk er ekte dødsfall som er blitt filmet tilfeldig. Lenke til kommentar
JoeDohn Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 "Faces of Death" er amerikansk infotainment på sitt grusomste. Det var opprinnelig ment som en frastøtende holdningskampanje hvor man viste henrettelser på film, men den gjorde dårlig suksess. Et filmselskap kjøpte opp idéen og solgte den som infotainment - dermed gikk den som hakka møkk, og har siden blitt gitt ut i mange opplag. Vi ble satt til å se på noen klipp av dette - som en del av undervisning om mediavold - blant annet en person som ble henrettet med revolver, og en som ble satt i en elektrisk stol. Det jeg orket å se hadde ikke mye underholdningsverdi for min del, og det var få - om noen - som satt igjen og så alt sammen. Lenke til kommentar
Jonah Hex Skrevet 5. november 2003 Del Skrevet 5. november 2003 Får si meg enig i det med underholdningsverdien, den er lik null! Enkelte fornøyelige øyeblikk kan det være - hvem ler vel ikke av en uheldig daredevil med motoriserte rulleskøyter som banker inn i en vegg, men resten trekker såpass ned at det ikke er verdt å se. Det var for 15 år siden populært å se disse filmene på grunn av at de ble forbudt (og er det vel fortsatt?), men når tilgjengeligheten nå er langt større forsvinner vel litt av den vitsen også. Dårlig klipping, dårlige bilder, dagsrevy-reportasjer (eller de som ikke slipper gjennom internsensuren): Jeg kaster ikke bort voksenlivet mitt med FOD. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå