Gå til innhold

Nye hodetelefoner til gaming/musikk og film


tomas1401

Anbefalte innlegg

Hei, trenger deres ekspert råd. Jeg vil kjøpe meg et par hodetelefoner til bruk hver dag. De skal brukes hjemme via pcen. Jeg hører MYE på musikk og der går det mye i instrumental classisk musikk, film musikk og dubstep. Jeg vil gjerne ha litt trøkk i dem. Jeg spiller spill og det er noe jeg gjør fra jeg kommer hjem fra jobb til jeg legger meg, så de må være gode å ha på seg over lenger tid. Film sier jo sitt. Men trenger IKKE noe surround, helst unngå det. Jeg har store ører som ikke passer inni de fleste store headsett.

 

Jeg har hatt Denon AH-D2000 og Beyerdynamic DT 770 80ohm før.

 

Jeg sitter også mye på skype med en podcast mic og trenger derfor noen hodetelefoner som ikke lekker så mye lyd.

 

 

 

Jeg er også åpen for et lydkort som kan gi headsettet guffa den trenger for å gi best lyd.

 

Jeg tenker meg prisklasse 1500-3500kr.

 

Så alt i alt, noen gode klokker til 1500-3500kr, som er store nok for ørene mine, er lukkede, komfort etter mange mange timer og har litt trøkk!

 

Noen som kommer på noen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har forslag til Headset, men ikke lydkort:

 

QPAD QH-90 Headset, den er et lukket headset, så det lekker nesten ikke noe lyd, det har veldig god lydkvalited, og er i min mening veldig bra i alle felt, det kommer med an ganske så god mic, men den kan du bestemme selv om du vil ha på, siden det går ann å ta den av og på etter hva brukeren ønsker.

Det er veldig komfortabelt, jeg har sittet i over 8-12 timer med dette headsetet på, og jeg har nesten ikke merket at det var der engang ;)

 

Så derfor andbefaler jeg det headsettet, billigste nettsted som selger dette: http://www.netonnet.no/art/data/gaming-og-spill/kampanje/battlefield-4/qpad-qh-90black/182972.8402/

 

Du får det i svart og hvitt, om du vil ha et åpent type headset, så burde du gå med Qpad QH-85 (dette har jeg ikke noe erfaring med)

Endret av NorskGamer
Lenke til kommentar

Hei!

Jeg jeg har laget en liste med gode hodetelefoner hvis du er interessert: http://www.prisjakt.no/list.php?l=79027&view=b

Etter det du beskriver tror jeg at jeg ville ha sett på x1/x2 (x2 har noen forbedringer over x1, men er gasnke like) eller dj8 :). x1/x2 er åpene og vil dermed gi et litt større lydbilde, mens dj8 vil gi litt mer trøkk. Begge disse har kommet veldig bra ut i tester :)

For amp/dac ville jeg ha anbefalt schiit magni/modi(har disse selv) eller objective 2+odac ;)

Håper det hjelp, bare spør om det er noe mer du lurer på :p

Endret av ScaryTIGerEye
Lenke til kommentar

http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2454531,00.asp

 

står her da :D men ok. Jeg har aldri lest om noen dårlig sennheisers, får vell se å prøve dem.

Hm, ser det nå ja. Men ser ikke noen andre enn dem som oppfyller de andre kravene dine like bra ^^.

 

Tror forresten at åpene hodetelefoner neppe vil være et problem med podcast mic-en din (med mindre du har veeeldig høyt på da :p). Så å si alle hode telefoner vil lekke litt lyd hvis du har høy lyd på...

Lenke til kommentar

Altså, mikrofonene skal være veldig følsom dersom den plukker opp lyd fra hodetelefonene. Det er heller ikke noe problem å sette ned følsomhetenen i programvare slik at det ikke plukkes opp, dersom du skulle oppleve det.

 

Lukkede hodetelefoner gir som regel mer bass, og nyere hodetelefoner er ikke bedre enn gamle. Denonene som du hadde/har burde fungere ypperlig siden du var så fornøyd med dem, men de produseres ikke lenger. DT770p er jo konge de også.

Lenke til kommentar

Nåja. Har du ein mikrofon av god kvalitet så plukkar den lett opp lyd frå omgjevnadane. Ein dårleg mikrofon er "betre" på dette området ved at den ikkje får med seg like mykje bakgrunnslyd, men til gjenjeld gjev den dårlegare lyd. Eg føretrekk lukka uansett, dersom dei skulle brukast på buss og liknande.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...