Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvor stabilt er breiband.no sitt sattelitt internet?


Anbefalte innlegg

Siden leiligheten min ikke støtter fiber eller bedre nett enn 10Mbit ned og 0.6Mnbit opp, å det vil koste meg 70.000 for å grave 70 meter fra nermeste fiber boks, så må jeg da over på satelitt nett med 20 mbit ned og 6mbit opp for 1500 i måneden.

Men hvor stabilt er nettet til breiband egentlig?

For vil ikke betale 2 ganger mer om breiband har episoder med ustabilitet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil forresten anbefale TS å sjekke KAPAKS. I de fleste Telenor-sentraler blir de gamle Nokia-DSLAM'ene nå byttet ut med Alcatel, og da med VDSL-støtte. Telenor har også hevet grensa på linjelengde på VDSL, og det er ikke umulig å få 20/1 eller til og med 25/5 på opp mot 1500 meter linjelengde.

Jeg er 3500 meter unna den nermeste vdsl klare sentralen så det går ikke.

 

Nei, men de har et abonnement til 1499 med ubegrenset datamengde. Noe jeg antar er hele poenget for trådstarter.

​Nettop.

 

Så frem til jeg får med meg en til på fiber, så må jeg over på noe som er 2 ganger dyrere for å få dobbel hastighet ned og 10 ganger mer hastighet opp

Endret av Gintoki
Lenke til kommentar

Tror stabiliteten skal være grei, men vær obs på at du kommer til å få veldig mye høyere ms. Nettspill blir nok uaktuelt og den opplevde surfehastigheten vil ofte være lik adsl pga. høy ms.

 

Men skal det brukes til streaming og fildeling er det nok helt topp så lenge det ikke er noen datakvote.

Lenke til kommentar

leste at ms'en kan ende opp i 38 ms, å det er godt nok for meg, bare jeg faktisk får det jeg betaler for :)

Så fps spill skal ikke gi så altfor mye4 lagg. Om det gjør, så holder jeg meg til wow og diablo og slike andre nettspill som ikke krever 5ms for å få en god opplevelse :p

Og nei, er ingen datakvote, er derfor jeg betaler 1500 for ubegrenset 5G nett. 100Gb gir ca 3GB per dag. å det nytter ikke for meg som laster ned ting, ser ofte på youtube og spiller samtidig :p

Lenke til kommentar

Ein annan måte å få raskt nett på kunne kanskje vere å samarbeide med ein nabo som alt har fiber og så bruke ei eller anna slags trådlaus overføring fram til deg. Då sparer du også litt abonnementskostnadar.

 

... men dersom alt ordnar seg til neste år (2015) er vel det enklaste rett og slett å vente. Men så pleier vel ofte slike planar å ta ei stund lenger enn planlagt før dei vert realiserte.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar

Ein annan måte å få raskt nett på kunne kanskje vere å samarbeide med ein nabo som alt har fiber og så bruke ei eller anna slags trådlaus overføring fram til deg. Då sparer du også litt abonnementskostnadar.

 

... men dersom alt ordnar seg til neste år (2015) er vel det enklaste rett og slett å vente. Men så pleier vel ofte slike planar å ta ei stund lenger enn planlagt før dei vert realiserte.

Men så er nermeste nabo over 50 meter unna meg, og han som har fiber er den naboen jeg bodde ved siden av før, så han vil jeg ha minst kontakt med her i verden :p (han er ikke helt rekti)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...