nojac Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Ser på noen felger med OK boltsirkel, men med 0,5 mm for lite navhulldiameter. (56,6 - 57,1) Er dette så lite at jeg bare kan pusse det ned med et sandpapir?Hvor mye kan jeg ta av enkelt og uten spesialverktøy? Det blir sikkert for dyrt å la profesjonelle ta jobben.... Lenke til kommentar
RunRookieRun Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Finner ikke tråden nå, men var en i klubben som prøvde det samme. Endte med å måtte bruke skikkelig masking for å få dreiet av. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Husk at innpress også må stemme, ikke bare boltsirkel og nav. Lenke til kommentar
nojac Skrevet 26. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 26. desember 2014 Husk at innpress også må stemme, ikke bare boltsirkel og nav. Ja visst. Men innpress er mye lettere å få til å passe, siden du har 7 mm å gå på hver vei. Ikke mye støtte å få for å pusse/file ut diameteren en halv millimeter, altså. Da har jeg at alternativt spørsmål: Er standard alufelger (uoriginale) normalt tilpasset navhullet eksakt fra fabrikk, eller er det vanlig at slike felger tilpasses med senterringer som kan byttes ut ved behov? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Senterringer er vanlig ved uoriginale felger. Selv om du har 7,5 mm å gå på hver vei på innpress mtp endring i sporvidde, er det ikke sikkert at du kan endre så mye uten å komme i konflikt med caliper/fjærben/skjerm. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. desember 2014 Del Skrevet 27. desember 2014 Man må ikke ha felger som sentreres på navet men det er en fordel og gjør hjulbytte enklere spesielt om hullene mutrene eller skruene skal inn i er dype. 1 Lenke til kommentar
nojac Skrevet 17. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2015 Senterringer er vanlig ved uoriginale felger. Betyr dette i praksis at hvis jeg finner brukte felger med riktig boltesirkel og innpress, så vil jeg kunne fjerne eventuelle senterringer og derved klare å montere felger som i utgangspunktet har for liten senterring? Eller ser disse montert slik at de er vanskelige å fjerne/bytte? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 17. januar 2015 Del Skrevet 17. januar 2015 I mange tilfeller kan du det, dersom navhullet uten senterringer er stort nok. Nå er det litt forskjellig om senterringene monteres på navene, eller på selve felgen. På min ene bil er senterringer nødvendig på både sommer- og vinterhjulene, og her er senterringene på navene for begge. På den andre har jeg originale felger på sommerhjul (uten senterringer), og MOMO-felger på vinterdekkene, og her sitter senterringene festet i felgen (mye bedre løsning). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå