Gå til innhold

Corsair K70 med blue key, greit nok?

Anbefalte innlegg

Hei. Har litt penger liggende og vil gjerne ha nytt tastatur, før hadde jeg G510 fra Logitech, fungerer greit, men blitt litt utslitt.

https://www.komplett.no/corsair-vengeance-k70-black/810983#!tab:reviews

Detter er på tilbud, eller har dere andre tastaturer som er greie?

Usikker på forskjellene mellom de forskjellige typene.

Men vil ha et mekanisk som ikke bråker altfor mye, selvfølelig bråker det, men ikke slik at jeg får hodepine når jeg skriver en oppgave.

Også slik at knappene ikke er altfor harde å trykke

Budsjett 1000Kr :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Har sett en del etter tastatur selv... og slik som jeg har forstått det, så er ikke blue så bra hvis du ikke vil at dem skal bråke^^(de er vel de verste på akkurat dette).

Brown er vel et bedre valg for deg, er dette jeg har sett en del på selv. Disse skal ikke bråke like mye som blue, men skal også være gode å skrive på :).

Det er jo en del sammenligninger ute på nettet du kan se, men det beste er vel å gå i en butikk for å prøve dette selv ;)(Har også prøvd å få gjort dette selv, men det er ikke alltid så lett da de i butikken enten ikke vet hvilke knapper som er i tastaturet eller at de bare har noen få typer taster).

Her er noen sammenligninger jeg har sett på:
https://mechanicalkeyboards.com/mechanical_switches.php

Hvis det blir brown som høres best ut for deg, blir det vel disse du har å velge i: http://www.prisjakt.no/category.php?l=s197787327&o=price_inc_shipping

Det går jo litt i personlig prefferanse, men jeg har lest at qpad, corsair og CM skal alle ha gode tastaturer ;). Logitech G710+ skal vell også være bra :p. Alle tastaturende skal jo ha samme taster, så går jo litt mer på utsende/byggekvalitet og funksjoner(slik som macro taster og usb hub). Endret av ScaryTIGerEye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det finnes ulike typer mekaniske knapper til tastaturer. Det tastaturet du har linket til har Cherry MX Blue taster. Det er de mest bråkete tastene. Finn et tastatur med Cherry MX Red. Utover dette handler det bare om hva du ønsker fra tastaturet. Trenger du makrotaster? Vil du ha et tastatur som føles mer solid (f.eks. et i aluminium)? Vil du ha bakbelysning på tastene? Finnes også noen små finesser som USB passthrough og volumkontroll.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det ser bra ut det, ser også ut til at du får en del for pengene med det :). Siden tastene til alle mekaniske tastatur er dem samme så er det jo egentlig ikke så stor forskjell på dem. Eneste er hvis du ha et som kanskje er litt mer "eksklusivt" slik som Corsair k70 brown(dette har vel bedre media keys også, hvis dette er noe du bryr deg om), men leser test hvor de sier at bygge kvaliteten på CM trigger z skal være bra.

Bare hyggelig å kunne hjelpe forresten :)

Endret av ScaryTIGerEye
Lenke til kommentar

CM Storm har noen tastatur som er produsert av Costar, samme produsent som produserer Filco osv, noe av de beste på markede.

Mx brown bruker å være noe alle er happy med.

Bra nok til både skriving & gaming

Corsair er overhyped dritt...

Samme er Razer... Værste tastaturet jeg har prøvd.

Bruker Ducky Shine 4 selv

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Har vært mye problem med Corsair K70, og da spesielt med blue versjonen (med blå led, mulig de også kommer med andre led).

Problemet er at led lysene slukner i noen eller flere taster. Ellers er der knallgode tastatur. Jeg har hatt blue selv, men der tok også lysene kvelden. Fikk penger igjen på RMA. Jeg har også logitech G710+, og syns brown bryterene i det er bedre som allround enn hva blue er.

Lenke til kommentar

Så det tastaturet jeg så på, ville du gått for det?

Jeg husker ikke eksakt hvilke modeller som er produsert av costar. Det er nemmelig ikke alle tastaturene dems.

Men ville definitivt gått for ett costar produsert CM Storm tastatur, da får du skikkelig kvalitet.

Endret av BMWcoupeftw
Lenke til kommentar

Får nesten dra til Elkjøp expert osv og kjenne på de forskjellig før jeg kjøper da! :)

Du får prøve det :)

Jeg var innom spaceworld og tekmagasinet selv, de hadde noe og prøve^^. Men ble egentlig litt skuffet da de bare hadde mx red og mx black etter det jeg så... Itillegg hadde de noen "razer switches" (eller kailh).

Du får lykke til ;)

Endret av ScaryTIGerEye
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...