Gå til innhold

Aerogate 2 temp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

hmm.. hvor har du festa måleren?

jeg har kjøpt meg coolermaster cooldrive 4, og derfra skal det gå en temperaturmåler til CPU'en.. men hvor er det meninga jeg skal feste den? mellom prosessoren og prosessorvifta? blir ikke da kontakten mellom fivta og prosessoren mye dårligere? greit, målerne er flate, men ikke SÅ flate!

Lenke til kommentar

bios er riktig, jeg stoler iaff mer på bios, enn min eksterne som alltid viser 4 grader mindre...

bios måler jo direkte, men varmeoverføringen til den eksterne sensoren er dårligere, derfor viser den lavere...

vet du bare hvor mye lavere er det ikke noe problem...

AutoExec: har du P4 cpu? i såfall kan du ikke ha den mellom kjøler og cpu...

har du derimot AMD så er det kun core som har kontakt med kjøleren, og da går det fint å legge føleren mellom cpu og kjøler, så lenge den ikke ligger oppå core...

btw, jeg har delt min føler i to mellom lederne, og montert den på undersiden, stukket mellom beinene til cpu...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

k.. jeg har altså P4 og prøvde å putte følern mellom cpu og kjøler...

sånn som du sa jeg ikke skulle gjøre :yes:

resultatet: temp steg til 78 grader før hovedkortet skrudde seg av :woot:

men spørsmålet står fortsatt åpent: blir det bedre hvis cpu blir smurt inn med kjølepasta eller noe?

Lenke til kommentar

Ja, du vil få bedre temperatura dersom du har kjølepasta, noke du bør ha uansett. Alikevel vil det ikkje vere bra å ha følaren mellom kjølar og CPU, enn kor tynn den er. Dette er diskutert utallige ganger før. Legg følaren under eller på sida av CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...