Gå til innhold

[Løst] Hva (og hvordan) bør jeg installere på HDD? (OS på SSD)


koroX

Anbefalte innlegg

Jeg koblet til ny SSD og HDD i dag, og tenkte jeg skulle ha Operativsystem og spill på SSD'en og alt annet på HDD. Så jeg har vært innpå "Datamskinbehandling" og fått frem HDD'en. Men hvordan skal jeg gjøre når jeg skal installere programmer, å få de på HDD'en?

 

F.eks. jeg prøvde å installere Skype, men det kommer bare inn på SSD'en.

 

Jeg beklager hvis det er et dumt spørsmål men: Trenger jeg å installere noe til HDD'en? F.eks. det er jo en mappe på SSD'en som heter "Programfiler (x86)" og HDD'en er helt tom.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg koblet til ny SSD og HDD i dag, og tenkte jeg skulle ha Operativsystem og spill på SSD'en og alt annet på HDD. Så jeg har vært innpå "Datamskinbehandling" og fått frem HDD'en. Men hvordan skal jeg gjøre når jeg skal installere programmer, å få de på HDD'en?

 

F.eks. jeg prøvde å installere Skype, men det kommer bare inn på SSD'en.

 

Jeg beklager hvis det er et dumt spørsmål men: Trenger jeg å installere noe til HDD'en? F.eks. det er jo en mappe på SSD'en som heter "Programfiler (x86)" og HDD'en er helt tom.

 

Når du installerer programvare kan du som regel velge "avansert" eller "customize" eller liknende for å bestemme hvor du skal installere applikasjonen. Det varierer dog fra installer til installer hvordan det håndteres.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har et spørsmål til. Hvis jeg installerer Steam på SSD'en kan jeg da installere spill fra Steam på HDD'en hvis SSD'en blir full?

Har ikke noe å si hvor du installerer det. Når du installerer et spill på steam så velger du plassering (directory), og der kan du lage nye spillokaliseringer.

 

Jeg har allerede laget nye spillmapper på alle diskene mine, men du vil få opp et alternativ der du kan lage en ny mappe på den andre disken (eller andre partisjoner). Se her:

mkkvXWW.png

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...