Cocytus Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Hei Håper noen her kan hjelpe meg litt. Svigerfar (og mor) er totale tekniske analfabeter. For en tid tilbake leverte de laptopen sin til en lokal pc-guru for å få renset den opp. De hadde fått en del feilmeldinger og klarte ikke lenger navigere på internett da det dukket opp alt mulig. Som sagt er de analfabeter når det gjelder det tekniske. De har startsiden.no som startside og aksepterer alt av instalasjoner på verktøylinjen så denne var mildt sagt overfyldt. Etter de fikk den tilbake fra pc-guruen var bilder bort og officeprogrammer borte. I tillegg klarte nå laptopen ikke å kople seg til telenor ruteren som er Zyxel p2812. Forklaringen de fikk var at nettverket hadde blitt for svakt og de måtte kjøpe en usb-stikk antenne tp-link til 600 kr. Med denne klarer de å kople seg til, men mister ofte signalet. Pc-guruen tok forøvrig 2000kr for denne utrolige hjelpen. At nettverket skal ha blitt for svakt er jo selvfølgelig bare tøv. Signalstyrken er helt på topp og ruteren står 20cm laptopen. Alle andre klarer å kople seg til ruteren. Allikevel klarer jeg ikke å få kople laptopen til svigers til internett uten denne usb-antennen. Signalstyrken er som sagt topp. Og jeg klarer klarer å kople til med kaplet nettverkt. Reseting av ruter gjør ingen forskjell. Jeg klarer å logge meg til ruteren med passord. Men får fortsatt meldingen om at et problem med nettverksruteren eller bredbåndsmodenet gjør at jeg ikke kan kople til internett. Vet dette var litt upresist spurt. Men håper noen kan hjelpe til. Hvis det trengs oppklarende opplysninger så vær så snill å spør. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Hei Håper noen her kan hjelpe meg litt. Svigerfar (og mor) er totale tekniske analfabeter. For en tid tilbake leverte de laptopen sin til en lokal pc-guru for å få renset den opp. De hadde fått en del feilmeldinger og klarte ikke lenger navigere på internett da det dukket opp alt mulig. Som sagt er de analfabeter når det gjelder det tekniske. De har startsiden.no som startside og aksepterer alt av instalasjoner på verktøylinjen så denne var mildt sagt overfyldt. Etter de fikk den tilbake fra pc-guruen var bilder bort og officeprogrammer borte. I tillegg klarte nå laptopen ikke å kople seg til telenor ruteren som er Zyxel p2812. Forklaringen de fikk var at nettverket hadde blitt for svakt og de måtte kjøpe en usb-stikk antenne tp-link til 600 kr. Med denne klarer de å kople seg til, men mister ofte signalet. Pc-guruen tok forøvrig 2000kr for denne utrolige hjelpen. At nettverket skal ha blitt for svakt er jo selvfølgelig bare tøv. Signalstyrken er helt på topp og ruteren står 20cm laptopen. Alle andre klarer å kople seg til ruteren. Allikevel klarer jeg ikke å få kople laptopen til svigers til internett uten denne usb-antennen. Signalstyrken er som sagt topp. Og jeg klarer klarer å kople til med kaplet nettverkt. Reseting av ruter gjør ingen forskjell. Jeg klarer å logge meg til ruteren med passord. Men får fortsatt meldingen om at et problem med nettverksruteren eller bredbåndsmodenet gjør at jeg ikke kan kople til internett. Vet dette var litt upresist spurt. Men håper noen kan hjelpe til. Hvis det trengs oppklarende opplysninger så vær så snill å spør. Takker for all hjelp. Tror minste motstands vei er å re-formatere hele laptoppen og å aldri benytte denne "PC-guruen" igjen. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 10. januar 2015 Del Skrevet 10. januar 2015 Kanskje h*n slettet driveren til det innebyggede trådløse kortet? Lenke til kommentar
Anel Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Kanskje h*n slettet driveren til det innebyggede trådløse kortet? Enig med TMB, tror nok at det er det som er problemet. Jeg ville ihvertfall startet med installasjon av drivere. Lenke til kommentar
kjetilkl Skrevet 21. januar 2015 Del Skrevet 21. januar 2015 Ser du nettet, men den sier bare at denikke klarer å koble til etter å ha "tygget" en stund? Har vært borit at enkelte drivere ikke klarer å koble seg til spesifikke hjemmerutere. - Har egentlig aldri funnet ut helt hvorfor, men du bør kunne teste dette ved å prøve å koble til ett annet nett f.eks. Har også hatt suksess noen ganger med å disable N-modus på kortet i disse tilfellene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå