FpsStu Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Leste en guide for ike så lenge siden om hvordan mann kan bruke krympekabler i PSU kablene så kablene så litt mer ryddigere ut... som Guiden handler om hvordan en gjør det... noen som tilfeldigvis har denne linken? Lenke til kommentar
Sinnsro Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 ocshoot har denne.. har hva? sku det lissom være en link der eller noe sånt? Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Tusen takk! leta i metku, ok.no, tomshardware osv, og hadde glemt ocshoot helt... har hva? sku det lissom være en link der eller noe sånt? gjelder bare å lete litt.... Lenke til kommentar
resac Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Tusen takk! leta i metku, ok.no, tomshardware osv, og hadde glemt ocshoot helt... har hva? sku det lissom være en link der eller noe sånt? gjelder bare å lete litt.... Sånn skal det være! *grin* Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 CableOrganizer pakke Levert av: 3dfxcool Dato: 14.04.03 Av: Lasse Brun / NilsG Vi har vært så heldige å få teste en meget bra mod fra 3DfxCool, nemlig kabelsamlere for PSU, og som det ligger i ordet ganske enkelt samler PSU kablene . Denne pakken kan vel egentlig legges i kategorien casemods, siden det rydder opp i kabinettet og sørger for bedre luftresirkulasjon og til slutt - ikke minst tar seg godt ut ! Det vi fikk med i pakken er følgende og som du også ser på bildet over : > En bunt med strips > Kabelsamlere i 3 ulike størrelser > Krympestrømper i 2 ulike størrelser. For de som ikke vet hva en krympestrømpe er eller hvordan fungerer er det kort fortalt, rett og slett en strømpe som krymper seg sammen når den blir varmet opp. Krympestrømper kan brukes til mange formål, og brukes oftest til isolering av ledninger. Verktøy: Nå over til første del av monteringen for pakken, det du trenger av verktøy for å gjennomføre denne modifikasjonen er følgende: > En kraftig nål til å åpne de 4 pins Molex kontaktene > Varmepistol - hårføner går til nød an å bruke > Saks > Lighter > Tålmodighet ! Det du nå skal gjøre er å ta ut strømforsyningen (PSU) av kabinettet ditt. Det første du kan gjøre som en liten test, er å klippe vinkelrett av en liten bit av nylonstrømpen, så tar du lighteren og varmer/smelter endene på strømpen. Gjør du ikke dette går strømpen i oppløsning slik som bildet under til venstre , etter du har varmet/smeltet endene blir resultatet slik bildet til høyre under. Smelter du ikke enden på strømpen går strømpen i oppløsning slik som bildet til venstre, etter du har varmet endene blir resultatet slik som til høyre. Fremgangsmåte: Nå som du har sett hvor viktig det er å varme/smelte nylonstrømpen kan vi gå videre til neste punkt. Det du nå skal gjøre er å strekke ut ledningsrekken - deretter måler du avstanden mellom stikkene og noterer ned lengdene. Lengde 1 er fra PSU til første stikk - til dette målet legger du til ytterligere 2cm (den overskytende del av denne enden skal selvsagt inn i PSU). Lengde 2 er mellom stikk nummer to og tre i rekken - fra dette målet trekker du fra 1cm - (du må ha 5mm klaring til hvert stikk) - og slik fortsetter du med de andre stikkene. SKRIV NED ALLE MÅLENE, - OG I HVILKEN REKKEFØLGE KABELSTRØMPENE SKAL TRES INN PÅ KABLENE. Når du har målt opp alle lengdene kan du gå over til å ta av molex-pluggene. Dette gjøres ganske enkelt ved bruke nålen og presse inn de to hakene på hvert stikk. Det kan virke litt "kinky" å gjøre dette første gang - men øvelse gjør mester, og du vil etterhvert oppdage at det faktisk er rimelig enkelt å ta av kontaktene. va mener de med dette ..> Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 jeg så ikke noe hakk inni molex'en jeg Lenke til kommentar
razer Skrevet 23. november 2003 Del Skrevet 23. november 2003 Det er noen tagger på de metalldingsene du skal trykke inn for å kunne dra de ut av molex-kontakten Lenke til kommentar
ballemann Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 men jeg så ingenting inni molex'en jeg "stappa" den "symaskin" tingen (husker ikke hva det heter) men jeg traff ikke på noe haker jeg! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå