kimare Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Har byttet ut en D-Link dir655 med en Asus AC66. Men å et av rommene i huset er ikke signalene veldig bra. De er bedre enn med D-Link. Antakelig grunnet at mellom dette rommet og ruteren står det kjøleskap og en mikrobølgeovn. Uansett ønsker jeg å forsterke signalene enten ved å bedre innstillingene eller ved å bruke dir655. Jeg har satt opp ruteren på en kanaler som ikke brukes i nabolaget. Jeg har brukt samme nettverksnavn og passord på både 2.4ghz og 5ghz nettverkene, men vet ikke hvor lurt dette var. Samt et gjestenettverk (med et annet navn) på samme måte. Det virker som både lan og wan funger bra, bortsett det ene rommet. Er det noen tips å prøve med Asus-en før jeg begynner å styre med dir655? Hva er det beste oppsettet dersom jeg må bruke D-Link-en? Bruke den som repeater eller som accesspunkt (rommet med dårlig signal har også lan)? Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Har byttet ut en D-Link dir655 med en Asus AC66. Men å et av rommene i huset er ikke signalene veldig bra. De er bedre enn med D-Link. Antakelig grunnet at mellom dette rommet og ruteren står det kjøleskap og en mikrobølgeovn. Uansett ønsker jeg å forsterke signalene enten ved å bedre innstillingene eller ved å bruke dir655. Jeg har satt opp ruteren på en kanaler som ikke brukes i nabolaget. Jeg har brukt samme nettverksnavn og passord på både 2.4ghz og 5ghz nettverkene, men vet ikke hvor lurt dette var. Samt et gjestenettverk (med et annet navn) på samme måte. Det virker som både lan og wan funger bra, bortsett det ene rommet. Er det noen tips å prøve med Asus-en før jeg begynner å styre med dir655? Hva er det beste oppsettet dersom jeg må bruke D-Link-en? Bruke den som repeater eller som accesspunkt (rommet med dårlig signal har også lan)? Dette blir et litt dårlig svar på spørsmålene dine. Mens en repeater vil fungere så er en mye mer elegant å sette opp et trådløst WDS-mesh nettverk. Men da må du kjøpe nye rutere. Tenkte jeg bare skulle nevne det da jeg synes det fungerer utrolig bra her hjemme. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Hvis rommet med dårlig signal har kablet forbindelse, så sett opp AP. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2014 Har byttet ut en D-Link dir655 med en Asus AC66. Men å et av rommene i huset er ikke signalene veldig bra. De er bedre enn med D-Link. Antakelig grunnet at mellom dette rommet og ruteren står det kjøleskap og en mikrobølgeovn. Uansett ønsker jeg å forsterke signalene enten ved å bedre innstillingene eller ved å bruke dir655. Jeg har satt opp ruteren på en kanaler som ikke brukes i nabolaget. Jeg har brukt samme nettverksnavn og passord på både 2.4ghz og 5ghz nettverkene, men vet ikke hvor lurt dette var. Samt et gjestenettverk (med et annet navn) på samme måte. Det virker som både lan og wan funger bra, bortsett det ene rommet. Er det noen tips å prøve med Asus-en før jeg begynner å styre med dir655? Hva er det beste oppsettet dersom jeg må bruke D-Link-en? Bruke den som repeater eller som accesspunkt (rommet med dårlig signal har også lan)? Dette blir et litt dårlig svar på spørsmålene dine. Mens en repeater vil fungere så er en mye mer elegant å sette opp et trådløst WDS-mesh nettverk. Men da må du kjøpe nye rutere. Tenkte jeg bare skulle nevne det da jeg synes det fungerer utrolig bra her hjemme. Fungerer sikkert bra, men jeg er mest sugen på å få noe som fungerer ok det utstyret jeg har. Hvis rommet med dårlig signal har kablet forbindelse, så sett opp AP. Kom på at gjestenettet primært brukes av barnas venner, slik at jeg kjører D-Link-en som et AP med et rent gjestenett, og avvikler gjestenettet på Asus-en. Antar det er en fordel velge en annen kanal på D-Link-en enn på Asus-en. Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 5. januar 2015 Del Skrevet 5. januar 2015 Jeg fikk med RP-AC52 da eg kjøpte min AC66 og er vedlig fornøyd med den. En kan enten sette den opp i Repeater mode eller Access pont mode. Lenke til kommentar
kimare Skrevet 5. januar 2015 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2015 Takk bruker dlink som ap/gjestenett, og det har så langt fungert utmerket. Lenke til kommentar
stighenning Skrevet 15. januar 2015 Del Skrevet 15. januar 2015 Som kimare, skrev.D-link 655 fungerer fint som AksessPunkt.Tips, når du setter opp trådløst, så skriv samme SSID (navn) og passord på AksessPunktet.Da vil trådløst fungerer sømnløst mellom rommene.. og man slipper å type inn passord for det andre rommet :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå