Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×
Presidentvalget i USA 2024 ×

VW Passat - er det noe?

Tullballj

Anbefalte innlegg

Har en elbil som bil nr en, men trenger en arbeidsbil med hengerfeste til bil nr2 som også fruen kan bruke. Sett litt på VW passat stasjonsvogn. Fant en faceliftet modell som hadde gått 200.000km ca til ok pris. Problemet er at jeg kanskje syns 200.000km er litt langt, også var dette den minste bensin motoren. Trenger ikke så stor motor siden dette skal være en bil som ikke blir brukt så mye og mest i by, men 1,6 bensin på stor bil og 200.000km. Er ikke snitt kjørelengden på biler som blir vraket rundt 250.000km?

Har også sett litt på en Mitsubishi Colt med diesel. Liten "stor" bil med krok. De fleste har kort kjørelengde og er relativt nye, men ikke like godt utstyrt som passaten da. Trenger ikke så stor krokvekt og diesel bilen kan dra det jeg skal bruke den til.

Har også lurt litt på en grei varebil, men ser at de fleste varebilene i prisklassen jeg ser i er ribbet for sikkerhetsutstyr. Er stort sett bare abs og vanlig airbag. Syns bilene bør ha side airbag, antispinn og esp i 2014. For eksempel en 2007 modell Opel Combo manglet dette.

post-38974-0-26416100-1419460180_thumb.jpg

post-38974-0-71005600-1419460317_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har alltid fått høre at man bør velge biler som har gått så nær 100.000 km som mulig eller under da det er en del ting som begynner å ryke når man nærmer seg 200k, men har også fått høre at lav km stand ikke nødvendigvis er positivt hvis bilen er noen år gammel. At det kan oppstå skader som følge av lav km også.

De to bilene her er akkurat like gamle (2006) men mitsubishien har gått halvparten så lite og er godkjent til 2017 pga reg desember 2005. Passaten er bare godkjent i et år til februar 16. Begge skal ha service historikk og colten leveres også med tilstandsrapport. Minuset med colten er manglende sommerjul. Den har "helårsdekk" og den mangler anti sladd.

Passaten har gått dobbelt så langt som colten. Den har det meste av utstyr men den er bare godkjent i et år til før den må inn til kontroll.

Endret av Tullballj
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...