Tullballj Skrevet 24. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Har en elbil som bil nr en, men trenger en arbeidsbil med hengerfeste til bil nr2 som også fruen kan bruke. Sett litt på VW passat stasjonsvogn. Fant en faceliftet modell som hadde gått 200.000km ca til ok pris. Problemet er at jeg kanskje syns 200.000km er litt langt, også var dette den minste bensin motoren. Trenger ikke så stor motor siden dette skal være en bil som ikke blir brukt så mye og mest i by, men 1,6 bensin på stor bil og 200.000km. Er ikke snitt kjørelengden på biler som blir vraket rundt 250.000km? Har også sett litt på en Mitsubishi Colt med diesel. Liten "stor" bil med krok. De fleste har kort kjørelengde og er relativt nye, men ikke like godt utstyrt som passaten da. Trenger ikke så stor krokvekt og diesel bilen kan dra det jeg skal bruke den til. Har også lurt litt på en grei varebil, men ser at de fleste varebilene i prisklassen jeg ser i er ribbet for sikkerhetsutstyr. Er stort sett bare abs og vanlig airbag. Syns bilene bør ha side airbag, antispinn og esp i 2014. For eksempel en 2007 modell Opel Combo manglet dette. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Ikke kjøp diesel med mindre du skal pendle flere mil hver dag, eller har mye langkjøring ellers. 1 Lenke til kommentar
Kronidioten Skrevet 24. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Jeg ville heller ikke vært så skeptisk til høy kilometerstand som du virker. Vi har en Polo 1.4 1997 i familien som snart har rullet 350kkm uten nevneverdige problemer. Det bunner alltid ned til om bilen er godt fulgt og vedlikeholdt. Men klart, man vil alltid ha så kort kilometerstand som mulig. 1 Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. desember 2014 Rapporter Del Skrevet 24. desember 2014 Bensin? Hvis du legger den ut for salg blir det nr. 2 i Europa mtp. kilometerstand. Lenke til kommentar
Tullballj Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Rapporter Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) Jeg har alltid fått høre at man bør velge biler som har gått så nær 100.000 km som mulig eller under da det er en del ting som begynner å ryke når man nærmer seg 200k, men har også fått høre at lav km stand ikke nødvendigvis er positivt hvis bilen er noen år gammel. At det kan oppstå skader som følge av lav km også. De to bilene her er akkurat like gamle (2006) men mitsubishien har gått halvparten så lite og er godkjent til 2017 pga reg desember 2005. Passaten er bare godkjent i et år til februar 16. Begge skal ha service historikk og colten leveres også med tilstandsrapport. Minuset med colten er manglende sommerjul. Den har "helårsdekk" og den mangler anti sladd. Passaten har gått dobbelt så langt som colten. Den har det meste av utstyr men den er bare godkjent i et år til før den må inn til kontroll. Endret 25. desember 2014 av Tullballj Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå