Gå til innhold

[Løst] Hovedkort til EVGA 980 GTX SC

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg gjorde genistreken å kjøpe et EVGA 980 GTX SC uten å sjekke om MSI Z77A-GD65 var kompatibelt med det. Det har jeg funnet ut at det ikke er..

Jeg har prøvd å lese meg til hvilke hovedkort som er kompatibelt med dette skjermkortet. Jeg har funnet en liste fra en ukjent side (for meg) men der er det alt mulig av forskjellige chipset...sockets osv osv

Kan noen hjelpe meg med dette? Finnes det et minimum chipset som jeg kan se etter? Jeg vil jo nødigst kjøpe det aller nyeste hvis det ikke trengs. Dette er jo et highend kort så jeg vil jo se etter noe som passer til..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for innspill sålangt.

https://pcpartpicker.com/parts/motherboard/?compatible_with=evga-video-card-04gp42983kr

Dette er listen over kompatible hovedkort jeg kan finne.

Nettverkskontrolleren på hovedkorte har daua (vil ikke starte iallefall) så det kan være at south bridge holder på å ta kvelden.

Jeg skal altså kjøpe nytt hoevdkort uansett men jeg lurer enda på hva er det som er minimum chipset når jeg skal handle.

Har testet skjermkortet i en annen maskin og det fungerer. (Får 3F feilkode på hovedkortdisplay på selve PSB'en i min maskin)

Siste bios revision er fra 2012 og den har jeg. reset av cmos hjelper ingenting.

Lenke til kommentar

Takk for innspill sålangt.

https://pcpartpicker.com/parts/motherboard/?compatible_with=evga-video-card-04gp42983kr

Dette er listen over kompatible hovedkort jeg kan finne.

Nettverkskontrolleren på hovedkorte har daua (vil ikke starte iallefall) så det kan være at south bridge holder på å ta kvelden.

Jeg skal altså kjøpe nytt hoevdkort uansett men jeg lurer enda på hva er det som er minimum chipset når jeg skal handle.

Har testet skjermkortet i en annen maskin og det fungerer. (Får 3F feilkode på hovedkortdisplay på selve PSB'en i min maskin)

Siste bios revision er fra 2012 og den har jeg. reset av cmos hjelper ingenting.

Kanskje du får nytt hk på reklamasjon :D (5år)
Lenke til kommentar

Så lenge systemet fungerer slik det skal i dag (utenom nettverksmodul) med et Nvidia GTX 680 så ser jeg ikke grunn til å feilsøke på minne når feilmeldingen bare dukker opp når det nye kortet står i.

Hvis prosessoren, ram osv må være av en hvis størrelse så hadde det vært fint med en link slik at jeg kan gå igjennom ting. :)

Eneste jeg kan tenke meg nå er at cpu ikke har nok kanaler men det stemmer ikke med feilkoden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...