koec12 Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Hei, eg bygget min første datamaskin for eit par månader siden, men har ikkje fungert på fleire månader, etter at eg satt den på hvilemodus, nokke den tydligvis ikkje likte. Eg sendte inn hovedkortet, som eg trudde var problemet, men det viste seg å være strømforsyninga, som eg og sendte inn for garanti. No, etter å ha fått tilbake strømforsyninga vill maskina mi fortsatt ikkje starte. Før, då eg prøvde å starte den, hørte eg bare eit klikk fra strømforsyninga, og ingenting skjedde, men no dersom eg prøver å starte den, begynner CPU vifta å jobbe, Q-Code displayet viser dei vanlige kodene, men etter eit par sekund, og eit par feilmeldinger som er forskjellige for kvar gong, kjem 00 opp på displayet, som står for Not Used, og så skrur maskina seg heilt av igjen. Eg har blant annet prøvd: *Clear cmOS *Prøvd forskjellige RAM brikker i forskjellige spor *Starte uten RAM *Montert heile maskina på nytt *Prøvd med og uten skjermkort Nokken som har råd? https://drive.google.com/open?id=0B1XksxNM-ytWd0tKVWhUNkYyWjQ&authuser=0 Specs: Asus Maximus VII Formula z97 Corsair RM850 Intel i5-4690k HyperX Fury 1866Mhz 16GB kit Samsung 840 EVO 250GB SSD Asus ROG Matrix 780ti Windows 8.1 Lenke til kommentar
TarzanIUnderbuksa2 Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 Har du sørget for å montere stendere mellom baksiden av kabinettet og ditt hovedkort. Hvis du ikke har gjort dette, vil dette føre til kortslutttning og maskinen vil derfor ikke starte. Lenke til kommentar
koec12 Skrevet 24. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2014 Hei! Eg har ikkje montert den i kabinettet. Som du ser på bildet (linken i posten), har eg montert heile systemet på ei planke. Hovedkortet mitt har også ei beskyttande underside, av plast, som skal hindre kortslutting. Lenke til kommentar
Sirheadly Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 (endret) Kan komme med litt mer informasjon om pcen som koec12 har problemer med. Delene er blitt testa utafor kabinettet, med delene som koec12 har. Jeg har også testa hovedkort, ram, og cpu hos meg med en ax1200i psu og det fungerte fint hos meg. Så etter han sente inn Corsair RM850 tilbake, og fekk en ny. Det er da delene ikke vil fungere som det skal. Feilkode B6, 00, 99 det siste var at B6 koden kommer så går over til 00 Endret 24. desember 2014 av sirhedly Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå