Gå til innhold

Lånekassen: Lån omgjort til stipend på Folkehøgskole

Workman94

Anbefalte innlegg

spørsmål. når gjelder lån omgjøring stipend til folkehøgskole?

Hvis jeg bor på skolen under utdanningen er det det som teller på om jeg får stipend? eller er det etter utdanningen?

Hvis jeg tjener mer enn inntektsgrenser under utdanningen,er det,det som teller? eller etter endt utdanning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut som du kan få samme som ellers, ~90.000 hvor 40k kan omgjøres til stipend.

At dette går på folkehøgskole virker som noe utrolig tull spør du meg, da dette selvsagt regnes som friår.

Men får jeg stipendet om jeg bodde på skolen under ''utdannelsen'' eller får jeg ikke fordi jeg bor hjemme etter endt utdannelse?

Lenke til kommentar

Huh? Når var dette, og bodde du på skolen under skoleåret eller ikke?

Ja,fra 2013-2014 August-Mai. Og det var da jeg tok opp lånet og betalte regninger fra skolen,har den siste regninga hvor jeg betalte for siste måned og for å levere tilbake nøkler,skjønner bare ikke hvorfor lånekassen ga meg status som hjemmeboende

Lenke til kommentar

Det skjønner ikke jeg heller. Sikker på at du ikke har haket av feil i søknadsprosessen? Du bør ta kontakt med dem og spørre, for det høres ut som en feil.

tror kanskje jeg kan ha haket feil, tror kanskje jeg kan ha sagt at jeg bor hjemme altså at jeg bor hjemme og ikke bor for meg selv til vanlig.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Hvis man har glemt å dokumentere at man bor borte,kan man da slippe unna med å ettersende bevis på at man har bodd borte? Trodde bosted var noe Lånekassen undersøkte selv. Har bodd et annet sted enn hjemme under folkehøgskoleåret så er litt engstlig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...