Gå til innhold

Kjøp av stasjonær Gaming PC

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har lenge tenkt på å kjøpe meg en stasjonær datamaskin, og har nå bestemt meg for å faktisk gjøre det siden jeg har fått meg en deltidsjobb som jeg tjener ganske godt på.

PC'en vil bli brukt til gaming hovedsakelig, men vil også ha en som utfører andre prosesser raskt (surfing, Photoshop, video redigering etc). Men som sagt, hovedsaklig vil den bli brukt til gaming.

Jeg spiller for øyeblikket på en bærbar laptop, og jeg kan fint spille f.eks Battlefield 4 på Medium - High på 50 FPS. Grafikkortet jeg har er Nvidia GTX 675MX (4gb) og er veldig fornøyd med det. Spiller nå med en monitor og tastatur fra PC'en via HDMI.

Nok om det! Nå er ikke jeg så VELDIG rik, så jeg vil helst holde meg på et budsjett rundt 10,000 kr. Vil helst også at maskinen skal inneholde NVIDIA siden jeg er en ganske stor fan av de. :)

Er det forresten lurt å kjøpe en brukt PC fra Finn? (Vil helst ha en helt ny en).

Håper noen kommer med innspill, tips og forslag til hva jeg burde kjøpe, og vær så snill begrunn HVORFOR. :hmm:

Tusen takk på forhånd! Ønsker dere alle en flott jul med venner og familie! :xmas:

- Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lånt fra Agentspoon sin tråd som er klistret øverst i denne kategorien.

Kabinett: Fractal Design Define R4
Hovedkort: MSI Z97 Gaming 3
Prosessor: Intel Core i5 4690K
Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce
Minne:
Kingston HyperX Fury Blue 1866MHz 8GB
Lagring: Crucial MX100 512GB SSD
Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO
Strømforsyning: XFX ProSeries 650W

• Liker 2
Lenke til kommentar

Lånt fra Agentspoon sin tråd som er klistret øverst i denne kategorien.

Kabinett: Fractal Design Define R4

Hovedkort: MSI Z97 Gaming 3

Prosessor: Intel Core i5 4690K

Skjermkort: Gigabyte GeForce GTX 970 Windforce

Minne: Kingston HyperX Fury Blue 1866MHz 8GB

Lagring: Crucial MX100 512GB SSD

Kjøler: Cooler Master Hyper 212 EVO

Strømforsyning: XFX ProSeries 650W

Noe sånt ja, 512GB SSD er kanskje litt heavy synes nå jeg, men TS ser fort hva han vil bruke penger på.

Lenke til kommentar

Visst man bare skal ha operativsystemet og noen programmer så holder det med 120GB SSD og en snurredisk av ønsket størrelse. Men det er nå deilig å slippe lange loading skjermer, så visst man ikke skal ha 100 spill installert samtidig hadde jeg gått for en større SSD disk. Snurrediskene koster ikke all verdens om dagen, så man kan jo slenge inn en ekstra disk ved en senere anledning visst ikke pengene strekker til.

Lenke til kommentar

Hei dere, takker for svar og innspill!

Jeg har allerede en Samsung 840EVO i min laptop, regner med at jeg kan ta den ut å plassere den i den stasjonære jeg skal kjøpe meg. Mulig å gjøre det samme med CPU også? Jeg har alt av skjerm, tastatur, mus og slikt, så det trengs ikke å være med i oppsettet.

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å selge min laptop. Men er ganske skeptisk.. For det første er den ganske støvete ved tastaturet, siden den blir brukt som en stasjonær (ekstern monitor og tastatur). For det andre så bråker den noe inni helvette, ikke ved surfing nødvendigvis men spesielt når man spiller. Dette er noe alle laptoppene fra Multicom gjør etter det jeg har lest og hørt. Den har gjort dette siden dag 1, og vi har renset den for støv flere ganger! Den er knapt ett år gammel, og relativt god tilstand.

Jeg kjøpte den for omtrent 12,000 kr. Så hvor mye tror dere jeg får solgt den for? Med tanke på støynivå fra vifter og slikt (dette merkes jo ikke når man spiller siden de fleste bruker headset.)

Specs: http://i.gyazo.com/e32c57a677c9a952b890ed98e84496c5.png

Kommer til å sette inn den originale harddisken på 750GB, så ikke kalkuler SSD'en! ;-) Hvor mye ca. tror dere den er verdt?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hvilken skjerm har du?

Du må ha en skjerm med minimum 120hz for å få utnyttet den riktig, gå heller for en miks mellom BF og CO.

En STOR ulempe ved vindu i kabinettet er at du må ha det ryddig der også, en god del ekstra jobb altså - i tillegg burde du nok kjøpe noen LED lys til å ha inni :p

Endret av Winnetou2012
Lenke til kommentar

Det er nå ikke så mye ekstra å holde det ryddig i kabinettet, er nå greit at det ikke henger kabler overalt der inne når man skal rengjøre PCen + at du får bedre luftgjennomstrømming ved å ha et ryddig kabinett. LED lys trenger man da ikke. Jeg synes ikke det ser pent ut i det hele tatt, men igjen så er jo jeg en gammel mann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...