DrDoogie Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Kikket nettopp på noen av treslagene på http://www.sagehumidor.com/photos.htm , og lurer på om noen vet hvor jeg får tak i lignende treverk. Finnes det noen gode utsalg i norge? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Noen parkett- fabrikk i nærheten? De kan ha slikt. Ellers anbefaler jeg deg kirsebærtre- det er skikkelig lekkert. Slang hos naboen? Lenke til kommentar
el-asso Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Noen garasjeport produsenter lager porter i teak og redwood. Kanskje du kan få noe kapp. Ellers kan norsk gran med litt beis, benarolje eller teak olje gjøre susen. Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Teak og mahogny er jo veldig nice.. det bruker de fleste båtprodusenter som produserer skjærdgårdsjeep-> Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Ein plass der dei laga møbla, trapper og sånt burde dei ha slikt materiale. Faren min pleidde å arbeide med et treslag som heitte merbau elns. Veldig fint og solid, men til gjengjeld tungt og hardt å skjere i. Lenke til kommentar
Armitage Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Herregud! Hvor sykt er det å hogge trua regnskog for å lage et pc-kabinett! Det er skikkelig skrudd altså. Det er ikke noe bedre å ha det på båt heller! Ødelegge regnskogen for å ha litt pen ved. sykt. kirsebærtre er fint og du tapper ikke av verdens resursser. Skjerp dere! Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Herregud! Hvor sykt er det å hogge trua regnskog for å lage et pc-kabinett! Det er skikkelig skrudd altså. Det er ikke noe bedre å ha det på båt heller! Ødelegge regnskogen for å ha litt pen ved. sykt. kirsebærtre er fint og du tapper ikke av verdens resursser. Skjerp dere! Du tror vel ikke at de kapper ned trær etter at du har bestilt? Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Herregud! Hvor sykt er det å hogge trua regnskog for å lage et pc-kabinett! Det er skikkelig skrudd altså. Det er ikke noe bedre å ha det på båt heller! Ødelegge regnskogen for å ha litt pen ved. sykt. kirsebærtre er fint og du tapper ikke av verdens resursser. Skjerp dere! Du tror vel ikke at de kapper ned trær etter at du har bestilt? Økende interesse av eksotisk treslag fører til større nedhogging av regnskogen. Lenke til kommentar
BenSin Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Herregud! Hvor sykt er det å hogge trua regnskog for å lage et pc-kabinett! Det er skikkelig skrudd altså. Det er ikke noe bedre å ha det på båt heller! Ødelegge regnskogen for å ha litt pen ved. sykt. kirsebærtre er fint og du tapper ikke av verdens resursser. Skjerp dere! Du tror vel ikke at de kapper ned trær etter at du har bestilt? Økende interesse av eksotisk treslag fører til større nedhogging av regnskogen. Ja, én enkel pc gjør nok et stort utslag der. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Herregud! Hvor sykt er det å hogge trua regnskog for å lage et pc-kabinett! Det er skikkelig skrudd altså. Det er ikke noe bedre å ha det på båt heller! Ødelegge regnskogen for å ha litt pen ved. sykt. kirsebærtre er fint og du tapper ikke av verdens resursser. Skjerp dere! Du tror vel ikke at de kapper ned trær etter at du har bestilt? Økende interesse av eksotisk treslag fører til større nedhogging av regnskogen. Ja, én enkel pc gjør nok et stort utslag der. Husker du jojo-tida? Eller pog tida, eller klinkekulene? Slik kan det lett utvikle seg, hvis en har en kul pc av sjeldent og pent tre av rengskogen skal flere også ha det. Det skal mye mindre til enn du tror... Lenke til kommentar
DrDoogie Skrevet 1. november 2003 Forfatter Del Skrevet 1. november 2003 Herregud! Hvor sykt er det å hogge trua regnskog for å lage et pc-kabinett! Det er skikkelig skrudd altså. Det er ikke noe bedre å ha det på båt heller! Ødelegge regnskogen for å ha litt pen ved. sykt. kirsebærtre er fint og du tapper ikke av verdens resursser. Skjerp dere! Hvis du har et kirsebærtre i hagen din kan du jo gjerne hogge det ned og sende det til meg. Så slipper jeg å ødelegge reinskogen, mener jeg. Alternativt kan du sende meg penger til kirsebærtre - husk, vi må alle ofre noe. Redd regnskogen! PS! Gjelder også for afrikanske treslag, masse regnskog på savanna. Selv om det kanskje er litt langt mellom hvert tre. Og regndråpe. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Herregud! Hvor sykt er det å hogge trua regnskog for å lage et pc-kabinett! Det er skikkelig skrudd altså. Det er ikke noe bedre å ha det på båt heller! Ødelegge regnskogen for å ha litt pen ved. sykt. kirsebærtre er fint og du tapper ikke av verdens resursser. Skjerp dere! Hvis du har et kirsebærtre i hagen din kan du jo gjerne hogge det ned og sende det til meg. Så slipper jeg å ødelegge reinskogen, mener jeg. Alternativt kan du sende meg penger til kirsebærtre - husk, vi må alle ofre noe. Redd regnskogen! PS! Gjelder også for afrikanske treslag, masse regnskog på savanna. Selv om det kanskje er litt langt mellom hvert tre. Og regndråpe. Vet ikke hvor populært det er å sende et tre i posten... Lenke til kommentar
C0bra Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Vet ikke hvor populært det er å sende et tre i posten... Blir dyrt.. Lenke til kommentar
Janders Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Du kan prøve her: Oslo Finérfabrikk AS Frysjavn 29 0884 OSLO 23 00 61 60 [email protected] Ellers er alternativet å bruke furu med et tynt lag (1mm) finer utenpå. Tynne finer plater fåes i mange tresorter. Lenke til kommentar
Smilodon Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 har dere ikke hørt om odlinger? tror ikke det er så mye treverk som blir importert til norge som er fra regnskogen... er mest sånne hagemøbler som er ferdigprodusert i jallaland og slikt d.. Lenke til kommentar
NexteR Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 ohh digget "Partridge Wood" håer du får tak i noe sånt ass....(poste bilder?) Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 er enig med de som mener man må spare regnskogen. men må selv si at bøk er en veldig pen tresort. eller tørka bjørk er også veldig pen. brukte en del av det når jeg lagde kniver før. Lenke til kommentar
AutoExec Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 noe annet som er sinnsykt pent er einer.. men det er kanskje vanskelig å få tak i plater av det siden veden sjelden er særlig tjukk... egner seg sikkert best til skjefter til kniver og skytevåpen o.l. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå