Gå til innhold

Kondisjonsfinpuss mot sesjon 2

Anbefalte innlegg

Hei, har nå fått innkalling til sesjon del 2 som er den 27. Januar. Dette gir meg da litt over 1 måned å finpusse formen på, da mest mtp. på kondisjon.

Jeg har alltid vært ganske aktiv, spilt fotball o.l. og løper 3000m på godt under 11. Jeg har nå drevet liberalt med marinejegerkommandoens treningsprogram mot jul, men har mest godt med sekk og styrketrening. Dette grunnet mangel på løpesko (jaja bare å kjøpe I know).

Så, hvis jeg vil finpusse løpeformen på en måned, hvordan burde jeg gjøre det?

Hvor mange ganger i uka? Jeg antar blanding mellom langkjøring og intervaller er løsningen? Kombinert med styrke?

Setter pris på svar fra ekspertene her!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sesjon del 2 består bare av en enkel løpetest. Dermed er det unødvendig for deg å trene noe annet en denne løpetesten (i mine øyne). Bare følg testen. Gjorde dette selv før jeg dro til sesjon. I starten ga jeg meg etter ca. 8 min (veldig dårlig). På sesjon 3-4 uker etter på klarte jeg nesten 13 minutter.

post-149000-0-06202300-1322129446.png

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Hvis du skal ha håp om bedring med så kort tidsperspektiv er intervaller svaret. Ikke overdriv, to eller maks tre intervalløkter i uken er nok. Litt helt rolig løping på to-tre av dagene i uken uten intervaller kan også være greit, men sørg for all del at disse turene blir rolig nok ellers ødelegger de bare intervalløktene for deg. Den siste uken før sesjon ville jeg bare hatt en intervalløkt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...