Gå til innhold

Treg oppstart?

phixion

Anbefalte innlegg

Har et lite problem med en pc jeg sitter på her. Den er ekstremt treg i oppstart.

Ser ut som BIOS henger eller noe slikt. Er ikke helt sikker på hva det kan være.

Det har skjedd nå i det siste. Funka helt fint før...

Noen som har vært borti lignende eller kan gi meg et godt råd til hva som kan gjøres..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet systemspesifikasjonene på maskinen din?

Hva ser du når du trykker på esc? ser du hva ha nholder på med når han bruker lang tid? eller bruker den lang tid på hvert enkelt steg?

og ikke for å virke dum, men hvor lenge er lang tid? flere minutter?

Lenke til kommentar

Virker som om den sliter litt med ide-enhetene, men det er vanskelig å si det sikkert.

Du kan prøve å koble ut cdrom stasjonen og se om det endrer noe.

Noe annet du kan prøve er å la maskinen bruke tida si på å starte, regner med at du da får den helt opp? SÅ rebooter du uten å skru av, bare reboote, deretter gå inn i bios og notere ned spesifikasjonene på harddisken, sylindere hoder og sectorer osv.

hvis biosen er satt opp med autodetect av hd, kan du endre det til "USER" og skrive inn det du noterte isted,

Lenke til kommentar

Har ett lignende problem selv. Jeg hadde det for en liten stund siden også, men fikk det vekk ved å reinstallere skjermkort driverne og rense maskinen for alt som tilhørte ATI, så funket maskinen helt fint igjen, til den kræsjet 2 ganger i ett spill, og ble slik igjen, denne gangen har jeg ikke greid å ordne det, men fulgte ikke bruksanvisningen helt.

Får bruksanvisning, leit etter en post jeg la ut ca 1 månede siden.

Du bruker vel ikke catalyst 3.8? til skjermkortet

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...