LMH1 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Hei, finnes det bare: LED-dimmer Nå er det først og fremst dimmbar LED jeg er på jakt etter. Så tviler på det er aktuelt med 100 watt LED. Er denne slik man trykker inn knappen for å slå på, og vrir rundt for å endre lysstyrken? LED lys som lyser rund dimmeren? 0 til 30 watt LED burde holde til det meste til soverom og mindre rom ser ut som denne er 1 fase. Vil tro AC 90-240V PWM LED Dimmer Wall Mount switch with IR Remote Controller 8A 300W slike dimmere kan være farlig å bruke i norge, særlig på fuktige steder, selv om det hadde vært morro med fjernkontroll, så tviler på noen elektriker hadde installert slike. Siden det spørs om de hadde bestått CE, RoHS. Problemet er at det ikke står min verdier, og IP sertifisering: http://en.wikipedia.org/wiki/IP_Code Har bestilt: Marsing E27 Frosted Cover 10W 900lm 6500K 56-SMD 5730 LED Cool White Light Bulb Lamp (AC 220~240V)) men er vanskelig å få tak i noe kraftigere LED som er dimmbare. Men det burde gi mere nok lys for mitt behov. Lenke til kommentar
MJro Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 (endret) Elko sin 315GLE? Endret 23. desember 2014 av MJohanz1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2014 (endret) Ut i fra hva jeg finner støtter den "Ohm last: 25–350 W" så det betyr nok den er ubruklig til LED dimmer, man kunne like godt brukt knapp i det tilfellet. Hvis det er Elko Dimmer RS16 315GLE PH du tenker på støtter den LED men problemet er miste på 9 watt er for lite. Endret 24. desember 2014 av LMH1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 24. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2014 Clasohlson anbefaler: Artikkelnummer 36-5475 Dimmer for LED Eneste de har i butikk som er LED dimmer. Men 4-100 watt er vel litt over det vanlige? Så det betyr vel 4 watt er det laveste (På lavest i bryteren) men 100 watt er maks. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 27. desember 2014 Valgte heller Nexa dimmermottaker for LED siden den er tryggere og enklere å sette opp, samt har mulighet å koble til smart enheter som veggdimmer ikke har, til slutt er prisen langt billigere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå