Gå til innhold

Reiseforsikring for 1 mnd

cenenzo

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg reiser til Amsterdam nå på mandag 29.12 , og fant nylig ut at jeg ikke har noe reiseforsikring.

Men siden det er jul nå, så antar jeg at det kanskje ikke er åpent.

Det jeg lurer på er, tar det langt tid å få ordnet reiseforsikring? Eller er det sånn at jeg bare ringer og bestiller det, så er det ordnet med engang?

Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ordner seg nok på dagen med å ringe.

Evt. kan du bestille det selv på nett, de aller fleste selvskaper har nettbestilling, men du bør ringe ettersom du har litt tidspress på deg for å være sikker.

Ser IF har oppe litt til i dag, samt i morgen. Gjensidige har oppe i morgen.

IF:

23. desember: kl. 08-21
Jul- og nyttårsaften: kl. 09-15
Stengt 1. og 2. juledag, samt 1. januar
27. desember: kl. 09-17
28. desember: kl. 12-19
29-30. desember: kl. 09-21

Gjensidige:

23. desember 8-18
Jul- og nyttårsaften 8-12
29. og 30. desember 9-18

Lenke til kommentar

Det ordner seg nok på dagen med å ringe.

Evt. kan du bestille det selv på nett, de aller fleste selvskaper har nettbestilling, men du bør ringe ettersom du har litt tidspress på deg for å være sikker.

Ser IF har oppe litt til i dag, samt i morgen. Gjensidige har oppe i morgen.

IF:

23. desember: kl. 08-21

Jul- og nyttårsaften: kl. 09-15

Stengt 1. og 2. juledag, samt 1. januar

27. desember: kl. 09-17

28. desember: kl. 12-19

29-30. desember: kl. 09-21

Gjensidige:

23. desember 8-18

Jul- og nyttårsaften 8-12

29. og 30. desember 9-18

hei igjen! Familien har forsikring hos Vardia, så vi vil bestille hos Vardia slik at vi har samlet forsikring på et sted. Titter på Vardia.no men jeg finner ikke ut hvordan jeg kan bestille da vi allerede har hus/bil forsikring hos dem fra før av.

Vet du om forsikring vil gjelde dersom vi ringer og bestiller mens jeg er under reisen? Altså jeg reiser jo på natt til mandag, så kan min far ringe på mandag ettermiddag og bestille. Er det mulig?

kan ikke se å finne noe om åpningstider hos Vardia i julen.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Ren spekulering, men de er antagelig oppe 29, 30 og 31 fra 08-18, ettersom det står åpningstid fra 8-18 på hverdager. Du kan jo prøve å ringe tidlig i morgen å sjekke.

Om de godtar at du tegner forsikring når du er på ferie aner jeg ikke, men du mister jo uansett en hel del, om bagasjen ikke kommer frem kan du jo ikke melde det til de...

Evt, ring de før du drar helst, ellers kan de i værste fall nekte å dekke enkelte ting da du ikke var forsikret når de oppstod.

Lenke til kommentar

Ren spekulering, men de er antagelig oppe 29, 30 og 31 fra 08-18, ettersom det står åpningstid fra 8-18 på hverdager. Du kan jo prøve å ringe tidlig i morgen å sjekke.

Om de godtar at du tegner forsikring når du er på ferie aner jeg ikke, men du mister jo uansett en hel del, om bagasjen ikke kommer frem kan du jo ikke melde det til de...

Evt, ring de før du drar helst, ellers kan de i værste fall nekte å dekke enkelte ting da du ikke var forsikret når de oppstod.

det jeg tenkte og, men jeg drar den 29.des... så jeg vet ikke om det er mulig å få kontaktet dem før jeg drar...

å få forsikringen går det fort? da vi allerede har hus og bil forsikring der.

sitter i en vanskelig knipe, flyet går 6.30 på mandag.

vet ikke helt hva jeg skal gjøre..

forsikringen hos flyselskapet (KLM) gjelder ikke for bagasje.

Endret av cenenzo
Lenke til kommentar

Du har noen valg.

-skaff forsikring gjennom noen andre.

-sats på at du kan tegne forsikring for reisen på reisen og at de ordner den med en gang.

-sats på at de har oppe i morgen.

derfor jeg bestiller fra nettet, hvordan kan jeg vite når den er aktiv?

Lenke til kommentar

Tja, si det.

Regner med at du får epost eller brev som bekrefter at den er aktiv.

Evt. kan du kanskje logge inn å se det?

Men, om de ikke er oppe i morgen er det tvilsomt at den er aktiv før du drar, du bør unasett prøve å ringe i morgen å høre, evt. den dagen du drar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...