Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Mistet laptop i bakken. Treg.

Anbefalte innlegg

OpenHardwareMonitor.Report.txt

ASUS U36SD 13,3" HD LED
GeForce GT520,Core i5-2410M,8GB RAM,500GB HDD,kamera,83 Wh
batteri,BT,W7H

Hei. Hunden klart rive ned bærbaren slik at den falt på gulvet fra ca en halv meter. Virket først som jeg slapp unna med med noen kosmetiske skader, men etter ved bruk fremstår den som vanvittig treg. Det var den ikke før fallet. Den virker for det første varmere. Kan det være at viften har fått skade eventuelt blitt unplugged? Trodde først det kunne være harddisken som var skadet.

Takk for all hjelp.

Endret av Nickz1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Treg PC etter fall i bakken pleier faktisk som regel å være pga. harddisken. Den står og jobber med å prøve å flytte skadde sektorer til uskadde områder. Da blir det lite tid til annet. Det du kan prøve er å starte PC-en og la den stå i BIOS e.l. uten å røre den helt til harddisken slutter å jobbe. Har "fikset flere PC-er på denne måten så de har kunnet starte og lese ut filer igjen etterpå.

Lenke til kommentar

Da har jeg fått åpnet den og ut fra mine begrensede kunnskaper så var viften koblet til fortsatt. Har også kjørt kontroll av diskene nå. Men må være noe med viften for virker som den fungerer helt greit etter oppstart og under "lett arbeid". Den blir først treg når den kjører tyngre ting som spill

Lenke til kommentar

Det kan være sprukket thermal compound mellom CPU og kjøleblokk.

Dette kan bli hardt og tørt etter en tids bruk.

Eller at det er og slått ut av stilling i tillegg slik at det ikke er 100% flate kontakt lengre og varme ledning ikke optimal lengre.

Sønnen driver med laptop reparasjoner og dette er det visstnok mye av uten av de har gått i bakken.

Renser og bytter da kjølepasta og demontere eller bytte kjøler.

Er den mye varmere nå så har jo fallet påvirket den på et vis.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...