Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Alle menn som møter en kvinne lurer på hvordan det er å ligge med henne


Gothminister

Anbefalte innlegg

 

Samfunnet har utviklet seg, men vi som mennesker har ikke hatt noen utvikling? Interessant. Og litt skummelt. Tror det store flertall vil si seg uenig med deg. Selv om det til stadighet kommer frem på nyhetene at det fortsatt finnes folk som like gjerne kunne kommet rett fra steinalderen.

 

Vi er de samme menneskene. Men vi har utviklet langt mer kunnskap. Jeg tror du forstår om du tenker litt og ser mennesker ut ifra et naturvitenskapelig perspektiv. Det er hva jeg forsøker og si i denne tråden. Det er ikke lett. Jeg er behaviorist og synet vårt på mennesker er ofte sårende. Fordi vi liker å se på oss selv som noe mer, men vi er faktisk en del av naturen som alt annet levende.

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ja, vi er og vil alltid være en del av naturen. Men samtidig, uten at det er noe motstridende med det, er jeg tilhenger av tanken om at man idag i større grad enn før kan heve seg over egne instinkter og lyster der de i det lange løp ikke kommer oss til gode. Det handler ikke bare om kunnskap, men også bevissthet.

Jeg synes du skal leve godt med dine egne tanker. Ikke heng deg opp i det jeg skriver. Det blir mer en fagdiskusjon om hvordan vi mennesker faktisk er. Det er kun for spesielt interesserte og små sære personer som meg selv. Det beste er og leve og la slike diskusjoner overlates til fagfolk.

 

 

Sir-Allistair: Er de naturlige instinktene om å tenke på å ligge med damer et av disse instinktene du mener "vi" bør heve oss over?

Jeg vil aldri heve meg over, eller slutte å la meg fascinere av flotte rumper og lår som skriker etter oppmerksomhet. For vi vet jo hvorfor kvinner kler seg som de gjør.

Edit: dobbelpost

Endret av Tvillingsjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Ja, vi er og vil alltid være en del av naturen. Men samtidig, uten at det er noe motstridende med det, er jeg tilhenger av tanken om at man idag i større grad enn før kan heve seg over egne instinkter og lyster der de i det lange løp ikke kommer oss til gode. Det handler ikke bare om kunnskap, men også bevissthet.

 

Jeg synes du skal leve godt med dine egne tanker. Ikke heng deg opp i det jeg skriver. Det blir mer en fagdiskusjon om hvordan vi mennesker faktisk er. Det er kun for spesielt interesserte og små sære personer som meg selv. Det beste er og leve og la slike diskusjoner overlates til fagfolk.
Ja, det ville jeg vanligvis gjort, men du virker å tilhøre et ytterpunkt i denne såkalte fagdiskusjonen. Og det skapte grobunn for mine innvendinger. :)
Lenke til kommentar

 

Ja, det ville jeg vanligvis gjort, men du virker å tilhøre et ytterpunkt i denne såkalte fagdiskusjonen. Og det skapte grobunn for mine innvendinger. :)

 

Nei jeg er ikke noe ytterpunkt. Men måten vi behaviorister ser mennesker på, er ikke alltid like populært. Vi ser mennesker fra et vitenskapelig perspektiv, uten og tilføre oss egenskaper vi med stor sannsynlighet ikke har. Det er ikke alltid populært, for det gjør noe med oss mennesker.

Endret av Tvillingsjel
Quote-pyramide
Lenke til kommentar

Ja, vi er og vil alltid være en del av naturen. Men samtidig, uten at det er noe motstridende med det, er jeg tilhenger av tanken om at man idag i større grad enn før kan heve seg over egne instinkter og lyster der de i det lange løp ikke kommer oss til gode. Det handler ikke bare om kunnskap, men også bevissthet.

Om du reiste tilbake i tid og kidnappet et menneske fra steinalderen tilbake til vår tid, så ville dette mennesket ha like god forutsetninger for å kunne "heve seg over egne instinkter og lyster" som deg, født og oppvokst i moderne tid.

 

Noen få tusen år er ikke nok til å gjøre noen signifikant forskjell på mennesker nå og da.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

 

Ja, vi er og vil alltid være en del av naturen. Men samtidig, uten at det er noe motstridende med det, er jeg tilhenger av tanken om at man idag i større grad enn før kan heve seg over egne instinkter og lyster der de i det lange løp ikke kommer oss til gode. Det handler ikke bare om kunnskap, men også bevissthet.

Om du reiste tilbake i tid og kidnappet et menneske fra steinalderen tilbake til vår tid, så ville dette mennesket ha like god forutsetninger for å kunne "heve seg over egne instinkter og lyster" som deg, født og oppvokst i moderne tid.

 

Noen få tusen år er ikke nok til å gjøre noen signifikant forskjell på mennesker nå og da.

 

Ok, da var jeg ikke klar nok. Jeg snakker ikke om noen få tusen år. Jeg snakker om tilbake til da vi levde etter instinkter akkurat som andre dyr. Evolusjonen har gitt oss et overtak der, om du vil. Vi har nå en bevissthet som kan brukes til å blant annet "heve seg over egne instinkter og lyster". :)

Lenke til kommentar

Ok, da var jeg ikke klar nok. Jeg snakker ikke om noen få tusen år. Jeg snakker om tilbake til da vi levde etter instinkter akkurat som andre dyr. Evolusjonen har gitt oss et overtak der, om du vil. Vi har nå en bevissthet som kan brukes til å blant annet "heve seg over egne instinkter og lyster". :)

Vel, det kan nok diskuteres om vi har utviklet oss slik du påstår. Det vi har er at vi har innført sosiale normer, vi har det jeg kaller en sosial kompetanse. Derfor oppfører de fleste av oss det vi kaller sivilisert. Men vi ser jo at mange ikke gjør det og har en like primitiv adferd som våre forfedre hadde.

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Jeg svarer selvsagt på det meste om jeg kan. Men du har egentlig ikke spurt om noe konkret.

Jeg spurte deg ganske konkret om hva det var du ville frem til. For om det bare er det at mennesker tenker på sex så har du nå bare gjentatt det flere ganger helt siden førstepost. Jeg ser ingen utvikling i diskusjonen, meningsutveksling, eller mål så jeg lurer på hva set er du vil frem til, utover å gjenta at mennesker tenker på sex.

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan du svare når jeg spør deg om noe?

Jeg spurte deg ganske konkret om hva det var du ville frem til. For om det bare er det at mennesker tenker på sex så har du nå bare gjentatt det flere ganger helt siden førstepost. Jeg ser ingen utvikling i diskusjonen, meningsutveksling, eller mål så jeg lurer på hva set er du vil frem til, utover å gjenta at mennesker tenker på sex.

 

Nei, du har ikke spurt om noe konkret. At du ikke ser utvikling i debatten, er ditt problem. Debatten går sin gang. Mennesker tenker selvsagt ikke kun på sex, vi har andre primære behov også. Debatten startet med en påstand fra en forfatter, les første innlegg. Mer du under deg over?

Endret av Tvillingsjel
quote-pyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...