Gå til innhold

Hvordan hente data fra MYSQL-databaser til tabeller på hjemmeside

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg strever fælt med å forstå hvordan jeg skal få hentet data ut fra databasen min i wordpress og ut til en av sidene mine.

Jeg har laget en tabell i wordpress-databasen og fylt den med data, men jeg skjønner ikke hvordan jeg kan lage spørringer i wordpress som henter ut data fra databasen og fremstiller det i en tabell eller lignende.

Jeg er ikke bevandret i PHP og skjønner jeg antakelig må sette meg ned og lære mer. Så vidt jeg har lest så aksepterer ikke wordpress at det skrives php direkte i page- eller posteditor.

Først og fremst lurer jeg på om noen kan hjelpe meg noen museskritt nærmere en løsning.

Data fra database til html-tabell

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, beklager en litt rotete fremstilling.

Jeg ønsker å presentere data fra en tabell i databasen til wordpress. Planen var å få laget en egen side (page) på wordpress-siden med html-tabell som henter data fra denne sql-tabellen.

Det er mulig det er en smal sak, men for en som ikke kan all verdens av PHP så lurer jeg på om det kan løses via en plugin i WP eller om jeg må lage en page-template og bruke PHP der.

dataene jeg har er resultater fra siste golfsesong i klubben. Planen var å presentere statistikker og diverse resultater på en litt mer elegant måte enn via excel og formler. Dette også med tanke på å gjøre det lettere for meg selv til neste sesong. :)

Lenke til kommentar

ok, jeg vet ikke om jeg har truffet helt her. Jeg har en tabell som inneholder en hel sesong med resultater fra ukeskonkurranser (dato, navn på spiller, score pr hull 1-18).

Basert på dette har jeg laget noen spørringer som henter ut rapporter som viser sammenlagt score, antall runder spilt, antall spillere på de enkelte rundene, etc.

Alt dette er i dag lagret som views i en MySQL-database. Jeg vil ha disse rapportene inn i html og helst i wordpress da resten av klubbens nettside ligger der.

Tanken min er å lage en oversikt over ukentlige konkurranser og sammenlagt resultat. Da ser jeg for meg en resultatliste for sammenlagt hvor man kan klikke på den enkelte spiller i tabellen og få opp en egen statistikk på den spilleren, beste snittscore, beste spiller pr bane. Hvem har banerekord pr bane osv..

Håper dette var mer oppklarende enn forvirrende. :xmas:

Lenke til kommentar

Ja, jeg har fått til spørringer og laget noen views som henter de dataene jeg vil ha. Utfordringen nå er å style tabellen som kommer fra php-spørringene, samt at den ene kolonnen i tabellen skal være linker relatert til andre views/tabeller i databasen.

Jeg har laget en page template basert på standard full width i wordpress. Så langt funker det altså å få spørringen presentert i en enkel tabell. Men det var disse linkene da..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...