Gjest Slettet+130498 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Hei, hadde for noen uker siden en rørlegger på besøk som skulle montere en vv tank på et kjøkken, legge opp waterguard, avløpsrør fra gulv opp gjennom kjøkkenskap, legge opp slange fra sikkerhetsventil til avløpsrør på vv tank, samt skifte vanninntak på en do sisterne. Synes både tidsbruker og sluttregningen ble vel stor for noe som i mine øyne virket som en relativ enkel jobb. Noen som er rørleggere her inne og kunne gitt meg et nogenlunde pris og tids estimat? Kjøkkenet besto på tidspunktet av tomme skapstammer uten benkplate eller fronter. Edit: La til mer informasjon. Endret 23. desember 2014 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Jeg er ikke rørlegger, men for å kunne gjette litt bedre her må vi vite hvordan tilgjengeligheten av tanken på kjøkkenet er. Måtte benkeplate og annet av kjøkkeninnredningen demonteres for å få tilgang til bereder? Måtte det gjøres endringer på det elektriske? Ref nye krav om at det som trekker 2 kW eller mer skal ha fast installasjon, ikke stikkontakt. Hvor lang er avstanden fra sikkerhetsventil til avløp, og hvor lett er det å legge rør her? Uten å vite mer enn det jeg ser, vil jeg gjette på at dette fort kan bli en jobb på 10-15 timer, eller mer. Fikk du overslag i forkant av oppdraget? Kontaktet du flere rørleggere? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Kjøkkenet besto tomme skapstammer, 0 benkplater og direkte tilgang til alt. Fra skap med tank til avløpsrør snakker vi, 30-40cm. er ikke det største kjøkkenet her Lenke til kommentar
toth Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Bytting av VV-tank (200 liter) har jeg fått flere fastpriser på 8000 når tanken koster 5-6000, det er da snakk om å bytte tanken der den står, dvs at alle rør o.l. er på plass. Kanskje det kan gi deg en indikasjon? Skifte vanninntak på sisterne, var det en innebygd sisterne? Kan jo isåfall ha blitt litt knotete. Skulle jeg tippe tidsbruk ut fra din begrensede beskrivelse ville jeg sagt totalt 4-6 timer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå