rolfff Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Enkelt og greit. Kjærringa slår når hu blir sur/irritert/vi krangler.. Dreier seg om klask eller slag mot skulder/mage. Er det ok å ta igjen?? Lenke til kommentar
Populært innlegg AnonymDiskusjon Skrevet 22. desember 2014 Populært innlegg Del Skrevet 22. desember 2014 Nei, det er ikke ok å ta igjen, men så er det heller ikke ok at hun slår. Enten så slutter hun med det, eller så pakker du sammen og reiser på dagen. Det er faktisk ikke noe å vurdere en gang. Anonymous poster hash: 90f7f...e31 25 Lenke til kommentar
valentino Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Det er strengt tatt lov å ta igjen så lenge du holder deg innenfor begrensningene som ligger i nødretten og slutter så snart angrepet er avverget. Om det er lurt å ta igjen er en helt annen sak. Om hun får merker av at du stopper hennes angrep kan du nesten være sikker på at hun kommer til å henge deg ut som en konemishandler, selv om det var hun som startet angrepet. Du kommer dårlig ut uansett i denne situasjonen så du må velge hvordan du ønsker håndtere den. Du har fått presentert noen alternativer i en post over her, selv om de kanskje virker noe lettvint. Du sier ikke noe om hvor lenge dere har vært sammen eller om det andre forhold som gjør det vanskelig å bryte, som f.eks. barn. Det er mulig å oppsøke rådgiving slik at dere kan forsøke å jobbe gjennom denne utfordringen sammen. Det er gjort noe forskning på dette temaet i regi av norsk krisesenterforbund som sikkert kan være grei å lese. http://www.norskkrisesenterforbund.no/fagstoff/vold-i-naere-relasjoner/ny-rapport-om-voldsutsatte-menn Direktelenke til rapporten i pdf: http://www.norskkrisesenterforbund.no/file/113770.pdf 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Kom deg til helvette ut av det forholdet! Tenk om BARN må forholde seg til en slik mor! Lenke til kommentar
Juggel Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Støtter post #2. Det er ikke ok å ta igjen, da blir du jo like ille selv. Men la det være sagt med en gang, partnervold gjelder like mye kvinner mot menn som omvendt. Her hadde jeg uten tvil anmeldt og pakka sakene mine. Har dere barn sammen kan jo det komplisere, men burde ikke være noe hinder for at du kommer deg vekk fra utyske. Og hvis dere har barn, gjør alt i din makt for å få med deg disse (nå skal vi se hvor lang tid det tar før noen feminister går til frontalangrep på dette utspillet). Ingen barn fortjener å vokse opp med en voldelig mor. Lenke til kommentar
blured Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Nei, det er ikke ok at du slår tilbake, selv om jeg kan forstå at det er fristende. Spesielt om styrkeforholdet er slik at du ikke er så veldig mye sterkere enn henne, da blir det vanskelig for deg å avverge på en god måte uten at du også skader henne ordentlig. Hadde tatt det opp med henne på en seriøs måte en dag dere ikke krangler. Og om den samtalen ikke fører noen vei, så ville jeg gått ifra henne. Lenke til kommentar
KinderLinda Returns Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Enkelt og greit. Kjærringa slår når hu blir sur/irritert/vi krangler.. Dreier seg om klask eller slag mot skulder/mage. Er det ok å ta igjen?? Om jeg hadde slått min type, hadde jeg ikke blitt overrasket i det hele tatt om han daska meg tilbake. Ærlig talt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Vri hånden hun slår med ut av ledd, se som hun forsetter. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 (endret) Slå henne. Dette landet whiner så mye om likestilling så da skal man få lov å slå tilbake uansett kjønn. For alt vi vet kan kjerringa være en muskuløs proffbokser mens mannen er ei tynn pingle. Endret 23. desember 2014 av Adrax Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Sett deg på henne og kjør prikkedøden til hun gir seg 4 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Om jeg hadde slått min type, hadde jeg ikke blitt overrasket i det hele tatt om han daska meg tilbake. Ærlig talt. Den som er den typen som bruker å slå andre er vell ofte den typen som ikke er klar over evt. konsekvenser. Slå henne. Dette landet whiner så mye om likestilling så da skal man få lov å slå tilbake uansett kjønn. For alt vi vet kan kjerringa være en muskuløs proffbokser mens mannen er ei tynn pingle. Du mener det er lurt å slå tilbake hvis hun er en muskuløs proffbokser og han er en tynn pingle? Hva med å ta en alvorsprat når hun er i en mer rolig og reflektert tilstand? Da får en gjerne en mer rolig og reflektert respons også. Om du slår tilbake kan det eskalere seg til å bli enda mer voldelig fra begge sider. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Enkelt og greit. Kjærringa slår når hu blir sur/irritert/vi krangler.. Dreier seg om klask eller slag mot skulder/mage. Er det ok å ta igjen?? Ta igjen ved å ikke gjøre henne sur, irritert eller kranglete .. case closed, god og fredfylt jul til dere begge! Lenke til kommentar
ærligøs Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Du bør jo velge en handlemåte som du tror gir et ønsket resultat. Hva er det du vil? Du vet nok bedre en noen annen her hvordan hun vil reagere på ulike responser. En alvorsprat når dere begge er rolige, som en foreslo ovenfor, høres fornuftig ut. Å ha en sprayflaske med syre liggende klar er muligens både for radikalt og lite formålstjenlig. Å gi en knallhard ørefik tilbake høres ut som et spennende alternativ, men jeg er egentlig enig med alle de som skriver at dette ikke er ok. Hva med dette?: Spør henne om hun selv synes det er greit at hun slår deg, eller om dette er noe hun ønsker å gjøre noe med. Hvis hun står ved sine handlinger, har vi jo den moderne oppfinnelsen "skilsmisse" som en mulighet. Hvis hun innrømmer at oppførselen ikke er akseptabel, så følger du opp med å spørre om hva hun har tenkt å gjøre for å slutte med en væremåte hun selv finner uakseptabel. I det minste vil en innrømmelse bane vei for at dere sammen kan lete etter løsninger. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Enkelt og greit. Kjærringa slår når hu blir sur/irritert/vi krangler.. Dreier seg om klask eller slag mot skulder/mage. Er det ok å ta igjen?? Du kan jo ta igjen ved og legge henne i bakken og være klar på at nok er nok. Du skal på ingen måte akseptere at hun slår. Men ikke slå igjen. Legg henne ned og hold henne fast. Slik vi gjør i psykiatrien og på utviklingshemmede når de utagerer. Om hun ikke slutter ville jeg anmeldt henne og flyttet. Ingen skal leve under vold. 2 Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) Du kan jo ta igjen ved og legge henne i bakken og være klar på at nok er nok. Du skal på ingen måte akseptere at hun slår. Men ikke slå igjen. Legg henne ned og hold henne fast. Slik vi gjør i psykiatrien og på utviklingshemmede når de utagerer. Om hun ikke slutter ville jeg anmeldt henne og flyttet. Ingen skal leve under vold. Du har tydeligvis ikke vært ute for damer som blir så gærne at dem slår, holder man dem fast gjør man ting bare 100 ganger værre for seg selv. Jeg holdt på med ei slik ei, og siden jeg ikke fant det akseptabelt, ga jeg hu ultimatum, hu slutta ikke så jeg ga hu båten. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel Quotepyramide Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 (endret) Du har tydeligvis ikke vært ute for damer som blir så gærne at dem slår, holder man dem fast gjør man ting bare 100 ganger værre for seg selv. Jeg holdt på med ei slik ei, og siden jeg ikke fant det akseptabelt, ga jeg hu ultimatum, hu slutta ikke så jeg ga hu båten. Har nok vært borti mange gale damer. Ikke i samboer forhold eller kjærlighetsforhold. Men har både holdt fast og beltelagt noen i løpet av 25 år i psykiatrien, samt hatt veiledning med familier der vold fra kona forkommer. Faktisk oftere en menn som slår. Det har også kommet frem nå at kvinner oftere er mer voldelige en menn. Interessant, årsakene kan nok være komplisert og så mangt. Endret 31. desember 2014 av Tvillingsjel Luft i quote 1 Lenke til kommentar
Leo_ Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Det er godt at det stadig blir mer fokus på slikt. Det virker som det er fryktelig tabubelagt, og samtidig mer akseptert at damer slår. Jeg tror det må langt mer åpenhet til rundt dette før vi ser noen slags form for reduksjon av dette problemet. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Det bør absolutt bli mer fokus på dette. Det kan virke som at vold mot menn er mer akseptert. Det er også skapt en forestilling om at menn er mer voldelige i forhold til menn. Men som sagt, det kan diskuteres og forskning sier noe annet. http://www.forskningsradet.no/prognett-vfo/Nyheter/Mildere_voldsformer_Kvinner_slr_oftere_enn_menn_i_parforhold/1224698392755 http://www.vg.no/forbruker/helse/kvinner-slaar-oftere-enn-menn/a/2904483/ http://www.abcnyheter.no/nyheter/2011/10/18/1-av-10-kvinner-slar-kjaeresten Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 kan det være at det har vært lite fokus på det fordi damer gjør mindre fysisk skade, som dermed resulterer få anmeldelser den veien? Skammen er vel dog det verste. Til TS: Kom deg ut før du faktisk slår tilbake! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå