meastp Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei! Når jeg starter pc'n, er det grått på start-menyen, og det er ikke ikoner når man går inn på min datamaskin og browser rundt (Bare filnavn). På skrivebordet vises ikonene med en hvit stripe rundt, akkurat som om det var bilder som var klippet ut fra et skjermbilde. NAV kan jeg ikke starte, og det går ikke å dele, så jeg kan ikke så pc'n scannet over nettverket. Er det noen som kan hjelpe? mvh, Mats Taraldsvik EDIT: når jeg prøver å starte programmer/exe-filer, kommer denne meldingen:" Dette programmet kunne ikke startes fordi programkonfigurasjonen er feil. Hvis du installerer programmet på nytt, kan dette løse problemet". Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Høres ut som virus eller noe annet humbugg, men har du ikke norton på da, hva med firewall? Prøv online virusscanner. Lenke til kommentar
meastp Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Når jeg prøver å starte i e: Filer som kreves for at windows skal kjøre skikkelig har blitt erstattet av versjoner som ikke gjenkjennes. Windows må gjenopprette de oprinnelige versjonene av disse filene for å beholde automobilitet Edit: Plutselig kom IE opp... trykket på det for ca. 10 min siden. Edit 2: Det tar tid. Edit3: Alle ikonene i IE er borte, bare et par igjen. Disse er også "klippet ut". Jeg får ikke kjørt online scan. Hejelp Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Tja, om du ikke har norton på en cd, ja da her du ikke så mye annet valg en å formatere c. Lenke til kommentar
xcomiii Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Eller hive disken i en maskin med oppdatert AV i ? Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Eller hive disken i en maskin med oppdatert AV i ? Tja, det kan funke. Men eg har dårlige erfaringer med å ha to partisjoner med winxp på en pc, men er verd et forsøk. Lenke til kommentar
Radhoo Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Restart maskina, hvis det samme skjer, se i oppgavebehandling se om det er noe som bruker 100% av cpu. Har vært borti noe liknende før at maskina var veldig treg. ett eller annet prog som brukte 100% av min cpu så jeg uinstallerte det proget. Scan for virus og adaware oxo. Hvis alt dette feiler så er det bare en måte igjen. c:\format c:\ Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Problem: Windows er sårbart for virus. Høres ut som det er det du har ja... Løsning: Droppe å bruke windows. Finne et annet OS. Finne ut at windows egnetlig suger. Lære seg at det finnes en egen topic for virus på forumet. Finne den. Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 vært borti det samme. Virus. ...husker ikke hvilket Lenke til kommentar
meastp Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 Problem: Windows er sårbart for virus. Høres ut som det er det du har ja...Løsning: Droppe å bruke windows. Finne et annet OS. Finne ut at windows egnetlig suger. Lære seg at det finnes en egen topic for virus på forumet. Finne den. Greit, jeg tar hintet. Det skulle vært postet i "virus". Orket ikke mer, formaterte og la inn windows på nytt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå