ringperm Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) God aften. Jeg prøver å printe ut noen bilder med en Epson Stylus Photo px730wd og får en overdreven grønntone på utskriften. Det første bildet jeg printet ut var (mer eller mindre) perfekt, og i mellomtiden så ble det noen utskrifter som ble feilprintet på vanlig papir. Jeg skiftet deretter tre fargepatrone. Først lys magenta og lys cyan, og da kom det nok en feilprinting på vanlig papir. Her så fargene noenlunde normal ut. Og etterpå skiftet jeg ut magenta patronen, og etter det skifte ble alt grønt. Har prøvd å printe fra Lightroom og Picasa fra pc, samt et bilde fra telefonen, uten at det gjør noen forskjell. Jeg har også tatt ut patroner og prøvd å sette dem ned på nytt i tilfelle det skulle ha en betydning, uten at det medførte en endring i status. Er det noen som har peil? Endret 22. desember 2014 av ringperm Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 Har tilsvarende problem med en gammal Epson (husker ikke modellnr her og nå), og i mitt tilfelle har jeg en misstanke om at det skyldes uoriginale blekkpatroner. Hos meg så blir blåfargen på enkelte bilder mye mer fremtredende og mørkere enn andre farger. 1 Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Er det toner printer eller blekkprinter? EDIT:Never mind, ser det er blekk og ikke toner. Du har ikke mulighet til å gi oss ett eksempel? Endret 28. desember 2014 av teb1986 1 Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. desember 2014 Del Skrevet 28. desember 2014 (endret) Hvis du ser på denne siden; http://www.cs.stedwards.edu/~kkiefer2/cosc4351/proj1-2.php Som viser hvordan subtraktive farger fungerer for print (motsatt av skjerm) så ser du at mangelen på magenta gir grønnskjær, så det er nok problemer med den fargen. Endret 28. desember 2014 av vidor 1 Lenke til kommentar
ringperm Skrevet 28. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2014 Hei og takk for svar. Jeg har funnet ut av det. Det er lys magenta dysen som er tett, og gjentatte forsøk på å rense har ikke ført frem. Hvis jeg har forstått det riktig så er det bare å kaste den da det ofte blir for kostbart å reparere. Litt ergelig siden jeg nettopp har kjøpt nytt blekk og papir for en tusenlapp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå