Gå til innhold

Dustin Home bruker lang tid på min service


winmedi

Anbefalte innlegg

Hei, jeg leverte inn min playstation 4 den 3 desember. De mottok og sendte ut varen til service den 10 desember. Nå venter jeg fremdeles på å få tilbake produktet mitt fra service. Det har tatt veldig lang tid nå.

 

Hvor lang tid bruker de? Jeg ringte de og de sa det ville normalt ta 1-2 uker på service. De svarer heller aldri på mail og må derfor ringe de.

 

Hva er deres erfaringer?

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg leverte inn min playstation 4 den 3 desember. De mottok og sendte ut varen til service den 10 desember. Nå venter jeg fremdeles på å få tilbake produktet mitt fra service. Det har tatt veldig lang tid nå.

 

Hvor lang tid bruker de? Jeg ringte de og de sa det ville normalt ta 1-2 uker på service. De svarer heller aldri på mail og må derfor ringe de.

 

Hva er deres erfaringer?

Ventetid fra forhandler sender til de mottar den tilbake, vil normalt variere fra 1 til 5 uker. Alt avhengig av hvor reparasjonen skal gjennomføres (ofte i utlandet), hvor mye verkstedet har å gjøre, om de må vente på deler osv. I tillegg kommer frakttid fra og til deg.

 

Nå er det i tillegg jul og helligdager, så det kan ta enda lengre tid.

 

I Forbrukerkjøpsloven står det at avhjelp (reparasjon eller omlevering) skal skje innen rimelig tid. Forbrukerrådet har uttalt at 5 uker er på grensen, og at 6 uker er over rimelig tid. Går det over rimelig tid, kan du kreve å få kjøpet hevet. Derfor kan du når det er gått cirka fire uker gi de en tidsfrist på to uker, hvis ikke krever du å få hevet kjøpet.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er veldig dumt at Dustin ikke selv ser at dette er en skadelig praksis for dem.

De er strålende på både priser og nyleveringer men ødelegger helt for seg selv når det kommer til reparasjoner.

 

Jeg kjøper kun fra MPX/Komplett nå da de er de eneste som alltid har ordnet opp etter seg.

Har hatt mange reparasjoner der også og de har strukket seg langt forbi det de hadde behøvd når jeg har hatt dårlig tid,

Lenke til kommentar

Sendte mail til Dustin igår. Fikk svar idag.

Hei igjen,

 

Dessverre har versktedet lukket over jul og nyttår, og som sagt har dem stor pågang akkurat nå. Saken deres vil derfor ikke være i orden før begynnelsen av januar.

 

Vi beklager hvis dette medfører problemer for dere, og håper dere har oversikt med dette.

Så verkstedet har fri ut året. Da bruker dustin over 6 uker på mitt defekte produkt.

Endret av winmedi
Lenke til kommentar

Oppdatering:

Vi beklager selvfølgelig denne ventetiden, og det dere viser til i forbrukerkjøpsloven stemmer helt. Dessverre kan jeg ikke gjøre en heving av kjøpet i dag da vi må vente til etter nyttår, 4 uker fra at dere leverte inn produktet til oss. Det gledende her er at med størst sannsynlighet så vil dere bli kreditert for produktet og en heving av kjøpet skal ikke være noen problemer ved den tiden. Jeg ber dere derfor vennligst å ta kontakt med oss igjen rett etter nyttår, 5 januar for eksempel, med ønske om å heve kjøpet (hvis det ikke er utbedret).

Lenke til kommentar

Dette er ganske dårlig service fra Dustin sin side. De _vet_ at avhjelp vi ta lengre tid enn hva som er rimelig, men i stede for å da yte service og heve kjøpet nå, så krever de at du venter i 10-12 dager ekstra. Det burde de strengt tatt holdt seg for gode til.

 

Men, vær obs på at du nå har lagt frem krav om heving av kjøp. Dette kan de nå ikke avskjære ved å levere reparert gjenstand i januar. Altså, stå på kravet om heving og ikke godta noe annet. Skal de være firkantet så kan du jo vise de hvordan det fungerer i praksis.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...