HansM-740GL Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Når jeg skal installere Win 2000 eller WinXP Pro får jeg beskjed om at det ikke finnes noen harddisker under installeringa. Harddisken er korrekt koblet. PC'en har vært inne til DataKjeden Oslo og dem sier det ikke er feil, så jeg skjønner ikke en shitt for å si det sånn. Har satt sammen noen PC'er før, aldri opplevd dette problemet før. :grine: Jeg har følgende spec. Hovedkort: ASUS A7V600 CPU: AMD XP2600+ Barton RAM: DDR-DIMM PC3200 512mb x 2 Lenke til kommentar
ovea1 Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Du må installere S-ATA driverne som er på en disket som fulgte med hovedkortet. Tror du må trykke F8 under installasjonen av XP Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Takk, skal prøve dette. Gir tilbake melding om det funka. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Det jeg fikk som løsning først funka, men så fikk jeg et problem til. Får meldingen at det er en feil under installering av XP. Page Fault In Nonpaged area. Hva kan være feil? EDIT: Feilen er mer som følger: Får beskjed om å Deaktivere BIOS-minnealternativer som Bufring og skygging. Minne-brikkene står i slot 2 og 3. Lenke til kommentar
HansM-740GL Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Feilen e fiksa! Jeg stolte litt for mye på at DataKjeden i Oslo hadde fiksa PC'en. Det jeg gjorde var å resette BIOSen. Da gikk alt mye bedre. Pc'en e oppe å går nå. DataKjeden tok 498 for en å rette en feil dem ikke retta. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå