AnonymDiskusjon Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Heisann! Har begynt å interessere meg litt mer i at jeg er "svaksynt", vet ikke om jeg juridisk kan kalle meg det, men. Jeg er 15 år, snart 16, har -10 og -13 i styrke på brilleglassene. Dette er det jeg vet, helt sikkert. Noe annet har jeg ikke tilgjengelig nå. I tillegg har jeg medfødt grå stær. Kravene for å kalle seg svaksynt er "Når Visus på det beste øyet er mindre enn 6/18 og til og med 6/60". Ifølge Blindeforbundet. Kan dette regnes om til Visus? Spørsmålet mitt er: Er jeg juridisk Svaksynt og har krav på alle rettigheter etter dette? Aldri fått noe sikkert svar fra øyenlegen, som jeg besøker 1 gang i året. Forøvrig et år til neste sjekk. Ønsker å sette meg inn i dette da eksamner sniker seg innpå, og har endel krav etter dette, som kunne hjulpet meg godt på vei. Forøvrig dette dokumentet jeg sikter til: http://www.statped.no/Global/1_Tema/syn/Dokumenter_syn/PPT_handbok_Huseby_ks_2012_web.pdf Takk på forhånd. Anonymous poster hash: 2b8e3...e93 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå