Gå til innhold

Kan zyxel multimodem være raskere en Asus rt-ac66u?

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Før hadde jeg zyxel modemet i bridge så gikk det videre til asus rt-ac66u, men etter at nettet hadde vært borte i en uke og telenor hadde fikset det igjen, tok jeg ut alt og resatt modemet. Nå er det kun multimodemet som er i bruk, og farten på nettet er raskere enn det var før når jeg brukte asus'en. Hva kan forårsake dette? Har ikke prøvd å satt det tilbake til slik det var enda.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Har zyxel p8702n. Fikk tidligere 8-12 Mb download, og når jeg prøvde før idag fikk jeg 14. Når jeg testet nettopp fikk jeg 12,30 Mb ned. Når man skulle bruke asus'en måtte man sette modemet i bridge right?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Satt ADSL i bridge å satt i ruteren. Tok en kablet å trådløs speestest og fikk rundt 10Mb ned. Slo nå av ruteren så jeg bruker multimodemet igjen(mens det fortsatt står i bridge) da fikk jeg 14Mb ned på trådløs.

Lenke til kommentar

Jeg har en rt-ac66u, og får ca 97mbit uten problem, så tror nok feilen ligger i konfigurasjonen. :)

Har du sjekket instillingene for QoS (Quality of Service)? Dersom QoS er innstilt til at du har 10mbit ned, vil du ikke få mer enn 10 mbit uansett hvor rask linje du har (det lærte jeg når jeg gikk fra 10mbit til 100mbit og trodde det var ISP'en min som hadde rota til noe.. :p)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Fikk lastet ned slik arkritz foreslo. Ser ut som alt er greit nå.

Fikk nå over 14Mb når jeg testet kablet stasjonær, trådløs bærbar, og på mobil.

Er det noen spesielle instillinger jeg burde ha på asus ruteren?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Sidetrack: Hvorfor har du Asus-routeren i det hele tatt, når du har en 8702? Har Asus bedre rekkevidde? Eller andre funksjoner du trenger? Begge støtter 2,4 og 5 GHz på WiFi, AC med 1,3 Gbps, og har det meste av funksjoner, inkl gjestenett med separasjon og båndbreddebegrensning.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Sidetrack: Hvorfor har du Asus-routeren i det hele tatt, når du har en 8702? Har Asus bedre rekkevidde? Eller andre funksjoner du trenger? Begge støtter 2,4 og 5 GHz på WiFi, AC med 1,3 Gbps, og har det meste av funksjoner, inkl gjestenett med separasjon og båndbreddebegrensning.

Kjøpte asusen før vi flyttet hit å fikk multimodem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...