Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Giga Lan kort.

Anbefalte innlegg

Kjøpte nettopp et Cnet Gigabit nettverkskort. Modell ProG-2000s. Når jeg setter det i HK så får jeg opp følgende feilmelding i oppstart : PXE-E01:PCI Vendor and device IDs do not match, og får ikke startet opp maskinen. En annen ting som skjer er at mitt Promise Ultra 100TX2 kontrollerkort plutselig ikke finner noen av HD'ene som er koblet til Promise kortet.Vil Dette si at jeg har en IRQ konflikt? Dette er nesten flaut :roll: , men jeg vet ikke hvilket hovedkort jeg har. Vet det er MSI P4 533mhz. (Fikk PC gjennom jobben og fant aldri ut hvilket MSI kort det var.)

Har integrert nettverk på HK (realtek), Har prøvd å skru det av.

Ellers så har jeg også 1 stk Firewirekort og 1 stk highpoint kontrollerkort.

Nettverket er koblet til en Unex 10/100 switch som skal oppgraderes til giga switch.

Er det noen som kan hjelpe??

:grine: :grine: :grine:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som vet noe om dette?

Btw, tror mere og mer at dette er en IRQ konflikt ettersom den eneste PCI sloten som er ledig er PCI slot 1. Og er det ikke slik at PCI slot 1 og 5 ofte deler IRQ?

Et gigabit lan nettverks kort krever vel også en "del" bandbredde.......

:wow::wow::wow: Hjelp!!

Lenke til kommentar

Det jeg ville ha prøve er å laste ned helt nye drivere til hele PC'en, men speiellt til Promisen og Nettverkskortet ditt. Så installert de, så tilslutt lasta ned nyeste BIOS til Hovedkort og flasha den.

Helt utolig hvor mye pes dette kan spare i enkelte tilfelller ;)

Lenke til kommentar

Røsk ut alt du kan av maskina, bare ha cpu på hk og fdd kobla til, vet nemlig ikke om du kan gå forbi bios feilen din, ofte så henger den der.

Så må du ha ny bios på fdd og en oppstartsdisk.

Får du feilmelding med kun cpu og skjermkort koblet til?

(Sla av alle funksjoner i bios og kanskje?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...