archongamer Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Sliter med å få lyd via HDMI fra mitt Nvidia GTX770 skjermkort til min Sony 1050 reciever. Når jeg på pcen går på lyd så finner jeg tre Nvidia HDMI output (port 1,2,3) men alle er grå og det står HDMI not plugged in. HDMI er koblet til og bilde fungerer helt fint. Det samme skjer om jeg prøver å koble HDMI rett fra pc til tv uten reciever. Har siste drivere fra Nvidia oppdatert med Geforce Experience. Der får jeg beskjed om at den også installerer Nvidia High Definition Audio driver, Jeg har prøvd å følge diverse guider for å forsikre meg om at alt er korrekt satt opp, men uansett hva jeg gjør ser det fortsatt slik ut: Noen som har vært borti lignende problem og funnet en løsning på dette? Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Philips(...) er jo koblet til en Nvidia utgang og ser ut til å virke? Er du sikker på at du har valgt riktig output? Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Dette er tven min. Jeg får enten da lyd ut i fra tven, eller så omgjør tven signalet inn til stereo 2 kanals lyd ut selv om jeg fører lyden fra tv til anlegg via coax osv. Etter som jeg har skjønt er dette noe alle Philips, og sikkert andre tv merker også gjør. På Nvidia sitt kontrollpanel står det at HDMI er koblet til Philips Sony under lyd alternativer. Ikke spør meg om hvordan den får til det. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Altså, dersom du bruker den enheten så kommer lyden ut TV-en? Selv om du kobler til recieveren? Du kan prøve å kjøre en clean install på driveren Endret 22. desember 2014 av Chris93 Lenke til kommentar
Handl3vogn Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) På min er det koblet følgende Pc-->Hdmi til forsterker-->Hdmi Ut fra forsterker og inn i TV Og jeg får da kun forsterkeren min opp i playback devices bildet. Lyden går ut fra forsterker mens bildet blir sendt videre til TV Endret 22. desember 2014 av Handl3vogn Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Altså, dersom du bruker den enheten så kommer lyden ut TV-en? Selv om du kobler til recieveren? Du kan prøve å kjøre en clean install på driveren Om jeg velger den som heter Philips FTV 4 så kommer lyden ut av tven om jeg har koblet direkte i tven. Om jeg kobler via reciever får jeg ingen lyd. Alle drivere er clean installert opptil flere ganger. Prøvd med gamle drivere fra Nvidia og da får jeg valgt HDMI output, men får en masse andre problemer med bilde, og fortsatt ingen lyd. På min er det koblet følgende Pc-->Hdmi til forsterker-->Hdmi Ut fra forsterker og inn i TV Og jeg får da kun forsterkeren min opp i playback devices bildet. Lyden går ut fra forsterker mens bildet blir sendt videre til TV Vi har koblet akkurat likt, men får ingen fortserker opp under devices. Er slik du har det fungerende jeg også ønsker. For tiden må jeg bruke Realtek sin coax utgang fra hovedkort, men denne har noen begrensinger og er ikke optimal. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Hvilken reciever har du, og hvordan er det i detalj koblet opp. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Hvilken reciever har du, og hvordan er det i detalj koblet opp. Jeg har Sony STR-DN1050. http://www.sony.no/electronics/av-mottakere/str-dn1050 Det er koblet pc-hdmi-reciever-hdmi-tv. Nå har jeg muligens funnet ut av det. For slettet alt som hadde med realtek å gjøre, og da ble Philips alernativet satt som standard og neimen kom det ikke lyd også. Virker som et eller annet som hadde med Realtek å gjøre har skapt problemer. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Detalj, skrev jeg, men nuvel. Selvfølgelig får du ikke lyd dersom du bruker standard output og ikke velger reciveren som output, evt setter den som standard. Lenke til kommentar
archongamer Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Detalj, skrev jeg, men nuvel. Selvfølgelig får du ikke lyd dersom du bruker standard output og ikke velger reciveren som output, evt setter den som standard. Jeg har selvsagt satt det som standard, men forskjellen fra før var at når jeg avinstallerte alt som hadde med realtek å gjøre kom det lyd også når jeg gjorde det. Tror jeg misforstod deg hva du mener med i detalj, men anlegget fungerer helt supert bortsett fra at jeg ikke har fått brukt hdmi til lyd på pcen. Fjerne realtek fungerte, så takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå