Lex-Icon Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Hei, lurte bare på om det finnes spill som har blitt utviklet med tanke på å støtte to cpu'er? Hvis ikke, går det an? Og vil man klare å utnytte begge og få bedre ytelse da? Hva med HT? Noen som har peiling/formeninger om dette? Er bare nysgjerrig jeg. Lenke til kommentar
okidoki Skrevet 31. oktober 2003 Del Skrevet 31. oktober 2003 Var det ikke slik at Quake 3 støttet dual CPU? Husker ikke helt, skulle ihverfall være muligheter for å kjøre dual skjerm.... Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 31. oktober 2003 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2003 Hmm...vet ikke, jeg ble aldri en quake fyr. To skjermer kanskje, men 2 cpu'er da? Lenke til kommentar
bjorn432 Skrevet 1. november 2003 Del Skrevet 1. november 2003 Jeg kjørte to modda xp cpuer til mp og i mitt tilfelle i hvertfall hjalp ikke dual-prosessor mye på spillytelsen. Cluet med dualprosessing er at man kan kjøre multitasking, f.eks. virusscanning samtidig som du spiller. I noen spill jeg testa gikk fps opp med rundt 10-12% med samme cpu i dual i forhold til single, altså ikke noe supert resultat. legg heller mer penger i en singel prosessor som er kraftigere. og hvis du bygger amd må du også bruke registrert ram som er ganske mye dyrere (betalte 900 for en 256mb brikke i mai). intel er jeg ikke sikker på. hovedkort koster også en del mer og det er ikke særlig overklokkingsvennlig. Lenke til kommentar
Lex-Icon Skrevet 2. november 2003 Forfatter Del Skrevet 2. november 2003 bjorn432 Skrevet 01/11/2003 : 02:05 Jeg kjørte to modda xp cpuer til mp og i mitt tilfelle i hvertfall hjalp ikke dual-prosessor mye på spillytelsen. Cluet med dualprosessing er at man kan kjøre multitasking, f.eks. virusscanning samtidig som du spiller. I noen spill jeg testa gikk fps opp med rundt 10-12% med samme cpu i dual i forhold til single, altså ikke noe supert resultat. legg heller mer penger i en singel prosessor som er kraftigere. og hvis du bygger amd må du også bruke registrert ram som er ganske mye dyrere (betalte 900 for en 256mb brikke i mai). intel er jeg ikke sikker på. hovedkort koster også en del mer og det er ikke særlig overklokkingsvennlig. Takk for svaret. Jeg har ikke tenkt å kjøpe noe, og jeg vet at det er bedre å legge i mer penger til en god cpu istedet for 2 når man skal spille. Jeg selv har en xp 2500+ som jeg kjører på 2.3 GHz, og er fornøyd med den. Spørsmålet mitt handlet ikke om man får en ytelsesforbedring i spill med 2 cpu'er, fordi det må være støtte til det for å få denne forbedringen. Jeg lurte dermed på om det var spill som støttet 2 cpu'er slik at man kan få en forbedring med 2, og/eller om noen hadde tenkt på det samme. Det var bare noe jeg lurte på. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 Men nå som hyperthreading begynner å bli vanlig, kan det jo være... Dessuten så varierer det jo hvor godt OS'et er i stand til å utnytte seg av det. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 2. november 2003 Del Skrevet 2. november 2003 1: du trenger ikke reg ram til dual XP på 760MP/MPX chipsettet. 2: Q3 støttet dual, men den gjorde det slik at den kjørte lyden i en annen tråd. Når man hadde 500 MHz ol. så kunne dual gi nesten dobbelt ytelse, men på moderne maskiner så er en prosessor rask nok til å kjøre begge deler, og dersom den skal bruke to prosessorer så må den vente på hverandre hele tiden, og du vil tape ytelse. 3: Det er ikke mange spill som er laget for dual, men det er noen. Jeg regner med at MS Flightsim f.eks er laget bra til dette. Lenke til kommentar
[Protus] Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Mener at Unreal Tournament 2003 skulle være optimalisert for hyperthreading, da er det vell kanskje også optimalisert for Dual, noen som vet ? Ganske synd dette at det er så vanskelig for en vanlig person med en vanlig lommebok¨å kunne bygge seg et billig dual-system (ser bort i fra Athlon XP/MP da, K7 er jo i ferd med å dø ut, dessuten er AMD 760MPX-chipsetet ganske gammelt og slittent) Vi har jo Hyperthreading nå, men ikke fra AMDs side. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 3. november 2003 Del Skrevet 3. november 2003 Gleder meg til prosessorer kommer med flere kjerner. Da blir det nok mye software som blir skrevet til smp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå