Gå til innhold

FINAL FANTASY XV: Jump Festa-trailer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Visst gameplayet og spillet er så stort så gir jeg blanke i historien.

Vil heller ha ordentlige taktiske kamper en historie.

 

Husk og sjekk Kotaku hvor Producer forteller mer om traileren.

Blant annet at dette var Titan og at du skal kunne bruke han som summon,

Lenke til kommentar

Ingen som nevner noe om at kampene ser ut til å være i sanntid? Jeg klarer ikke turnbasert kamper så hvis det er mer i sanntid hvor man aktivt styrer kampene så blir det kjøp tvert.

Ikke noe fan av Auto Battles som det har vært i tidligere spill. FF7 overlevde jeg pga historien var såpass bra men ikke siden.

Lenke til kommentar

Det er sanntid, ja. Man må bevege seg rundt og aktivt unngå fiendens angrep. Akkurat hvordan angrepene fungerer er ikke helt klart ennå, men det skal visst være situasjonsbestemt, hva nå det betyr. Om de har sneket inn noen turbaserte mekanikker der er usikkert, men det ser ikke sånn ut utfra gameplay-videoene, der kampene flyter uavbrutt.

Lenke til kommentar

Hmm kampsystemet ser mer ut som direkte kamp?, videre er det også intressant å vite om fiender spawner ut av intet her samt hvor ofte. FF serien tiltaler meg delvis men fleste parten av dem har for mange iritasjonsmomenter til at jeg orker å runne dem. Min FF favoritt er FF7 som jeg har runnet, problemet med andre titler for min del er ofte for mye spawn kamper samt at de som med FF1 (som jeg snart her rundet nå) forvirrer spilleren med "vilje" ved å lage lange labyrinter\katakomber der de bevist forsøker spilleren til å gå feil vei først på måten de er lagt opp på slik at man først havner i en blindvei å må gå tilbake (dette er ekstremt slitsomt i FF1, her blir det heller ikke tegnet noe kart for deg etter man har vært et sted), å gå feil fører at Mye tid går til u-frivillig grinding fordi man går feil å får auto spawn fiender i trynet i et sett på vei tilbake, ekstra iriterende om ikke fienden gir noe særlig Gil elle XP lenger. Enkelte FF spill tar også litt av ang tiden det tar å utføre en angrep, noe som jeg husker som det mest slitsomme med FF7 mot slutten, man ble lei av de lange animasjonene til slutt.

Det som mangler for meg i FF spill er en mye lavere Spawn rate på fiender, om man er mye sterkere en fienden synes jeg man kan få valget å auto resolve kampen videre hadde spillene for min del også vært tjent med at man kunne grinde videre etter eget ønske, at de med andre ord satt en limit på hvor mye fiender som spawner i en labyrint (som feks tulle Spillet Chuthulu saves the world har, når det er stopp på feinder kan man alikvell trykke "look for a fight" å grinde videre om man ønsker).

Men dette nye FF spillet ser ut til ikke å ha random spawn men at man sloss mot fiender man faktisk ser, noe meg mener jeg har sett i nyere FF spill, disse har jeg ikke orket å spille videre pga et veldig tungt system der jeg ikke var ferdig med turtorialen etter 8 timer (tror det ble stopp rundt der), dette FF spillet klarte heller ikke engasjere meg story messig, husker ikke hvilket men det var et av de nyere....

Men, av det jeg har sett av dette så ser det lovende ut, mulig jeg prøver meg igjen.

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hmm kampsystemet ser mer ut som direkte kamp?, videre er det også intressant å vite om fiender spawner ut av intet her samt hvor ofte. FF serien tiltaler meg delvis men fleste parten av dem har for mange iritasjonsmomenter til at jeg orker å runne dem. Min FF favoritt er FF7 som jeg har runnet, problemet med andre titler for min del er ofte for mye spawn kamper samt at de som med FF1 (som jeg snart her rundet nå) forvirrer spilleren med "vilje" ved å lage lange labyrinter\katakomber der de bevist forsøker spilleren til å gå feil vei først på måten de er lagt opp på slik at man først havner i en blindvei å må gå tilbake (dette er ekstremt slitsomt i FF1, her blir det heller ikke tegnet noe kart for deg etter man har vært et sted), å gå feil fører at Mye tid går til u-frivillig grinding fordi man går feil å får auto spawn fiender i trynet i et sett på vei tilbake, ekstra iriterende om ikke fienden gir noe særlig Gil elle XP lenger. Enkelte FF spill tar også litt av ang tiden det tar å utføre en angrep, noe som jeg husker som det mest slitsomme med FF7 mot slutten, man ble lei av de lange animasjonene til slutt.

 

Det som mangler for meg i FF spill er en mye lavere Spawn rate på fiender, om man er mye sterkere en fienden synes jeg man kan få valget å auto resolve kampen videre hadde spillene for min del også vært tjent med at man kunne grinde videre etter eget ønske, at de med andre ord satt en limit på hvor mye fiender som spawner i en labyrint (som feks tulle Spillet Chuthulu saves the world har, når det er stopp på feinder kan man alikvell trykke "look for a fight" å grinde videre om man ønsker).

 

Men dette nye FF spillet ser ut til ikke å ha random spawn men at man sloss mot fiender man faktisk ser, noe meg mener jeg har sett i nyere FF spill, disse har jeg ikke orket å spille videre pga et veldig tungt system der jeg ikke var ferdig med turtorialen etter 8 timer (tror det ble stopp rundt der), dette FF spillet klarte heller ikke engasjere meg story messig, husker ikke hvilket men det var et av de nyere....

 

Men, av det jeg har sett av dette så ser det lovende ut, mulig jeg prøver meg igjen.

 

FF1 er så old school at det er vanskelig å nyte det fullt ut i dag. Da måtte man ha spilt da det kom og konseptet var helt nytt. Det er mest interessant å spille for å se røttene til FF og hvor mye serien har utviklet seg.

 

Angående random encounters med svake fiender så er det noen få spill som er programmert slik at fiendene unngår deg hvis du har mye høyere level enn dem. Earthbound f.eks. har dette systemet og flere burde bruke det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...