Gå til innhold

FIFA 15 UT Squad

S1mon

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg våknet nettopp fordi jeg drømte om FIFA squaden jeg skal lage (lol, ja, faktisk). Er usikker på hvilken squad jeg skal velge, og lurte dermed på om noen av dere kunne hjelpe meg?

Spiller på PS4, og har 1,5 millioner (og mer) å gå på, og har et par squads jeg vurderer. Hvilken av de jeg har lister nedenfor bør jeg velge? Hvorfor? Hva bør jeg endre? Noe mer?

På nr. 2 lurer jeg på hvordan jeg får full chemistry. Må jeg converte Sanchez til RM?

1 - http://www.futhead.com/15/squads/13255276/

2 (hvordan full chem) - http://www.futhead.com/15/squads/13259604/

3 - http://www.futhead.com/15/squads/13229995/

4 - Flere, finn squads på YouTube, det er der jeg har funnet mange.

For det meste ønsker jeg meg en squad med BPL, og Aguero og Di Maria er et "must". Har også ganske lyst på Diego Costa, da jeg har sett at han er reltativt god.

Så da håper jeg bare at dere svarer på spørsmålene mine og hjelper meg :) Som sagt er dette veldig viktig for meg, og jeg tenker på det hele tiden - til og med når jeg sover, tydeligvis.

Tusen takk.

PS: Nå høres jeg kanskje ut som en nerd, men er helt seriøs. Er veldig glad i FIFA, og vil ha en god squad. Vær så snill å ikke komme med useriøse svar.

- Simon

Endret av S1mon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en halvdau FUT-tråd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1626056&page=85&do=findComment&comment=22207222

1. Bytt om på stopperne. IF Johnson RB. Vet ikke hvordan du spiller, men spørs om du får brukt Di Maria maks på CM. Jeg ville prøvd å sette opp et lag hvor Aguero er spiss.

2. Du har valgt smal 41212. Den har ikke kantspillere, du må velge den brede.

3. Valgte "similar" på Ivanovic, og det er nok rundt 15 høyrebacker i BPL som jeg heller ville brukt :p

Lenke til kommentar

Hørte fra Mike (en profesjonell FIFA spiller, at 4-1-2-1-2(2) var den ordentlige 4-1-2-1-2 formasjonen i år, da vingene ikke var så brukelige (?). Hvilken squad bør jeg gå for? Takk for kjapt svar btw :)

Jeg liker den smale bedre enn den brede, men da spiller man med RCM og LCM istedenfor RM og LM. Den smale er mer kompakt og bedre defensivt, og jeg føler ikke at jeg ofrer så mye offensivt.

Hva med dette? 4312 er nesten det samme som 41212 (2),du får bare CM istedenfor CDM. Måtte gjøre det slik for at Barzagli skulle få to grønne linker. 1,1 mill ifølge Futhead, men langt billigere når markedet kræsjer.

http://www.futhead.com/15/squads/13289967/

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Jeg foretrekker 4-2-3-1 i år.

Da har man mange pasningsalternativer på midten, og man har også lagt opp slik at LM/RM kan løpe rundt forsvaret. Det trenger ikke nødvendig å koste skjorta å sette opp et godt BPL-lag basert på den formasjonen, og man kan hele tiden utvikle formasjonen med bedre spillere, alt ettersom spillestil og penger.

Mitt forslag til et "billig" og et dyrt BPL lag:

Keeper:

Må gjerne ikke legge så altfor mye her. Jeg anbefaler uansett å bruke nok til å få Lloris. Du merker at du har kvalitet

Billig: Lloris (25k)

Dyr: Courtois (90k)

Venstre back

Her har du mange å velge mellom. Mange sverger til raske backer som Moreno. Jeg synes derimot ikke det er det beste alternativet.

Billig: Clichy (9k)

Dyr: Filipe Luis (20k)

Stoppere:

Mange gode alternativer. Mange sverger til Onuha, mye pga. styrken og farten hans. Derimot mister man andre egenskaper ved å velge en 75-rated stopper.

Billig: Cahill og Mangala (20k for begge)

Dyr: Koschienly og Kompany (90k for begge)

Høyre back

Det sverges også til pace her også. Mange har Walker, men han er langt fra den beste du kan bruke her imo.

Billig: Coleman (1k)

Dyr: Zabaleta (6k)

CDM

Uansett hvordan du vrir og vender på det, Matic er en av de beste CDMene på midten til tross for lav OVR. Jeg elsker å bruke han. Vinner stort sett alle dueller og er god til å bryte spillet. Det står mest på hvem man kan velge ved siden av. Du har Ramsey, Ramires m.m. Mitt forslag:

Billig: Matic og Fabregas (10k for begge)

Dyr: Matic og Yaya Toure (280k for begge)

LM

Litt vanskeligere å finne gode spillere her imo. Du har Schurrle, men jeg synes han for det meste har farten. Mitt forslag:

Billig: Eriksen (2k, kan evt. legge i litt å få Eriksen IF)

Dyr: Hazard (350k)

RM

Litt bedre alternativer her. Jeg møter mange med Walcott, Navas, Willian og røkla. De er gode om du kun slår i bakrom, men føler det finnes bedre alternativer

Billig: Mirallas (1k)

Dyr: Sancehz (65k)

CAM

Her kan du velge mellom Sancehz IF, Silva IF, Øzil, Mata, Fabregas osv.

Jeg har derimot valgte disse to:

Billig: Oscar (15k)

Dyr: Di Maria (190k)

Spiss

Litt avhengig av hvem du liker. Jeg mener Costa er den beste BPL spissen på spillet grunnet styrken, farten og kontrollen. Ellers har du Aguero, som har mer av de to siste. Sturridge er også et meget godt alternativ. Jeg foretrekker uansett mixen mellom alle tre, kontra å være avhengig av enkelte områder.

Billig: Benteke (2k)

Dyr: Costa (55k)

Til sammen vil du da måtte betale:

For det billige: 85k

og for det dyre: 1,1m

Du har selvfølgelig andre alternativer på alle plassene, og alt er relativt etter hvordan DU spiller. Slår du mye langt og sånt er kanskje ikke dette lag du burde bruke da ingen av spillerne (minus Costa/Benteke) er gode oppspillspunkt. Sverger du derimot til pasninger på bakken og bakrom når det åpner seg Er det et super bra lag.

Man burde også sette på instrukser:

CDM (Matic) - Holde igjen når du går i angrep

CAM (Di Maria/Oscar) - Fritt rom

LM/RM (Hazard/Eriksen og Sanchez/Mirallas) - Skjær inn bak forsvaret og hold igjen ved innlegg

Sett gjerne på possesion som taktikk når du starter kampen også. Da slipper du at spillerne dine beveger seg i bakrom ved en hver anledning og trekker unna.

Lenke til kommentar

Cahill + Mangala er under 10k.

Dyr RB: IF Johnson, beste RB i BPL. Zabaleta er både liten og treg.

Billig ST: her synes jeg at Jovetic er det opplagte valget. Discard omtrent, dobbel 4*, bra høyde og jevnt over bra stats.

Dyr ST: Aguero.

Avhenger av spillestilen. Jeg hadde ikke klart å spille med en tanksenter som spiss med mindre det var i 4321 slik at spissen får mer støtte. Evt med spisspartner og CAM. Costa og Benteke blir litt store og "klønete", som man tydelig merker om de ligger alene på topp.

Husk på at dyrere ikke nødvendigvis betyr bedre. Koscielny er god, for all del, men han er først og fremst rask og rask betyr dyr. Jeg har Mangala og Cahill.

Lenke til kommentar

Uenig at IF Johnson er bedre. IF Johnson har fart, men mangler mye av det andre Zabaleta har. Om man skal ha Johnsom må det bli fordi pace er en viktig faktor. Jeg har iallefall ikke problemer med å forsvare meg mot Hazard, Ronaldo osv. på kanten når Zabaleta er back.

Jovetic er et godt valg, absolutt, men Benteke har noen av de sykeste skuddene i PL. Får man ballen fra 20 meter har man mulighet til å skyte. I tillegg til over 80 i pace og god på hode så heller jeg uansett mot Benteke.

Aguero synes jeg ikke er en like komplett FIFA spiller som Costa. Augero har fart og driblinger, men der stopper det. Costa vinner hodedueller, itillegg er han bra nok på fart og det er få stoppere som kommer foran Costa om han først er forbi.

Jeg har også Mangala og Cahill, men på benken. Jeg har prøvd frem kombinasjoner, men jeg synes Kompany og Kos er det helt klart beste valget for min del. De har god variasjon av fart og styrke. Cahill er nok den som er nærmest å komme inn. Synes ikke Mangala funker like bra. Ofte ute av posisjon, noe som gjør at spissene jeg møter ofte får for mye rom.

Lenke til kommentar

Zabaleta var litt høyere enn jeg trodde, men mener fortsatt at IF Johnson er beste RB. 74 pace er rimelig tregt, men vi vektlegger tydeligvis statsene veldig ulikt. Jeg ville heller brukt Clyne fremfor Zabaleta.

Jovetic skyter bra og er god med ballen i beina. Ingen svakheter og klarer seg fint på egenhånd (dribling og skill moves). Bra agility, generelt mer behagelig å spille med.

Aguero har alt bortsett fra høyde imo. Blant de aller beste spissene og ganske sikkert best i BPL (med mindre man har en spillestil som først og fremst handler om styrke og hodespill).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...