gunnar453 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Hei Jeg skal scanne/avbilde en bok og trenger et stativ til å holde kameraet. Tenkte å modifisere et magnetstativ, men hvis det finnes noe ferdig lignende til kamera hadde det jo vert greit. Vil ikke bruke scanner, det er for upresist og treigt. Slik ser et magnetstativ ut: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41V5lxgAR4L._SX342_.jpg Trenger altså bare et enkelt sammenleggbart stativ som kan holde kompaktkameraet mitt, helst med vanlig fot. Lenke til kommentar
se# Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Hei Jeg skal scanne/avbilde en bok og trenger et stativ til å holde kameraet. Tenkte å modifisere et magnetstativ, men hvis det finnes noe ferdig lignende til kamera hadde det jo vert greit. Vil ikke bruke scanner, det er for upresist og treigt. Slik ser et magnetstativ ut: http://ecx.images-amazon.com/images/I/41V5lxgAR4L._SX342_.jpg Trenger altså bare et enkelt sammenleggbart stativ som kan holde kompaktkameraet mitt, helst med vanlig fot. Hvis du ikke har prøvd allrede anbefaler jeg noen testbidler så du vet at resultatet blir bra nok før du kjøper stativ. Skal du kjøre OCR på bildene er det veldig viktig med et godt utgangspunkt, ellers får du mye å rette opp. Hva med å låne et? Trenger du det bare til denne ene jobben vikrer det bortkastet å kjøpe noe. Lenke til kommentar
tow Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Hvordan har du tenkt å sørge for at arkene ligger flatt? Glassplate som presser ned boken? Sørg for god belysning, minst en lampe eller blits fra hver side, ikke bruk blitsen på kameraet. Ja, en skanner bruker mer tid på hver side, men da har du i hvertfall ikke noe problem med å holde sidene flate, og belysningen blir perfekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå