Gå til innhold

"The Interview" (2014), kommer vi noengang til å se den?

*F*

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var det vel riktig nok kinoene som gav tilbakemelding til Sony om at de ikke ville vise filmen, og ingen _store_ leverandører av streaming har heller meldt sin interesse til Sony om noen avtale rundt flmen, enda.

http://youtu.be/_odFPj6NDQQ

Men ja, det har jo blitt ekstremt mye blest rundt filmen nå i etterkant. Jeg skal ærligtalt inrømme at jeg ikke hadde plukket denne opp før alt kaoset begynte å melde seg, så mye har jeg fulgte med :p

Lenke til kommentar

Jeg håper for all del hvis ikke Sony slepper den at en utro ansatt som har tilgang til den nå lekker den om en eller annen får mulighet.

Men jeg tror Sony har mer å tape en å tjene på å slippe den.

@Mala, Sony har også trukket filmen selv etter dette intervjuet. Trusselen mot sony er at de er fucked om den filmen ser dages lys på noe som helst måte.

Endret av Rudde
Lenke til kommentar

Har hatt lyst å se denne filmen lenge, og jeg fikk bare mer lyst å se filmen etter alt oppstyret. Er allerede lekket en omlag 30-sekunder av filmen. Stor spoiler fra filmen, så om noen vil vente til hele er ute ikke åpne denne spoileren og klikke på linken inni den.

Gleder meg til resten lekkes.

Endret av uTukt
Lenke til kommentar

Tviler på at Sony har problemer med å slippe filmen. De virker snarere tilbøyelig til å være slepphendte med hensikt i denne sammenhengen, de ønsker å dytte den ut på markedet og har hele tiden hatt den intensjonen. Problemet har vært distribusjon og visning, dette er det andre enn Sony som tar seg av, og de har vært delvis motvillig, delvis likegyldig, og det er ikke vanskelig å forstå at de er bekymret for å bli hacket de også.
Hvis de får på plass en avtale om distribusjon og visning, f.eks. i Netflix's nett, så kommer den nok ut. Spørsmålet blir om Netflix aksepterer at deres abonnenter frykter for sikkerheten for deres kundeinformasjon, som ligger lagret i Netflix's systemer, bla. kredittkortopplysninger osv. For mulighetene er absolutt tilstede for at selskaper som viser filmen også kan bli utsatt for den samme behandlingen Sony ble.

Alternativet å slippe den ut gratis avhenger at Sony avskriver filmens inntjeningspotensiale og fører den opp som en patriotisk sammfunnstjeneste eller noe sånt i regnskapene sine, for hvis den slippes fritt via f.eks. Youtube eller Sonys egen streamingtjeneste (begge deler har blitt foreslått) så drar de ikke inn én rød cent på den.

Men for å finne en pekepinn fra tidligere erfaringer ift. TS spørsmål:
Ila. 1938-1940 produserte Charlie Chaplin den sorte komedien The Great Dictator og spilte Hitler-rollen selv, og harselerte om det tredje riket. Det sies at den britiske statsministeren Neville Chamberlain prøvde å stoppe filmen som startet produksjon i september 1939 fordi han mente han kunne forhandle med tyskerne hvis ingen provoserte dem, men straks krigen var et faktum kom filmen ut likevel.

https://www.youtube.com/watch?v=WxI2D5lk_vA

Det blir neppe noen verdenskrig denne gangen, dramatikken er svært langt fra et slikt nivå, og filmen blir trolig vist ganske snart. Innen få uker tipper jeg. Uten særlig dramatikk annet enn en masse trassige uttalelser fra NK. ;)

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva alt styret er. Det er jo bare en film, og neppe en spesielt bra en. I beste fall blir det litt snakk om den i noen uker etter at den slippes, og ikke mer enn det. Noen klassiker som huskes i flere år er det ikke. Men sist jeg hørte vurderte Sony å slippe den gratis på sin egen streaming-tjeneste.

Det jeg tror er det største "problemet" er at Sony holder filmen tilbake for å skape blest om den. Det er ikke første gang vi ser tvilsomme metoder for å skape en masse hype rundt en middelmådig film (Blair Witch, anyone?), og garantert ikke den siste. Men sånn er markedet. Noen drittfilmer blir hypet til den store gullmedaljen og prøver å fremstå som klassikere, mens mange filmer som burde vært tidløse klassikere blir oversett at de aller fleste. Ta Sharknado, for eksempel. Den ble hypet som en virkelig klassiker som var banebrytende på alle områder og nærmest skapte en egen sjanger. I realiteten er det bare en svært middels film i en ganske stor sjanger. Det er veldig mange andre filmer i samme sjanger som gjør en langt, langt bedre jobb, men de blir fullstendig ignorert av folk flest. Det gir overhodet ingen mening.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hva alt styret er. Det er jo bare en film, og neppe en spesielt bra en.

Ikke for å kritisere deg spesifikt, men dette er trolig grunnen til at endel ikke helt ser hva alt styret er. Her utenfra sitter vi og titter inn og tenker "det er jo bare en film, og neppe en bra en", men realiteten er at det sluttet å handle om bare en film idet eksterne aktører truet kinoer til å ta den av plakaten. Da er ikke filmen i seg selv poenget lenger, men deres anledning til å selv avgjøre om de vil sette opp en film, og folks anledning til å velge selv om de skal se den eller ikke. For ikke å snakke om folks anledning til fritt å velge hvilke filmer de vil lage, ettersom en annen film som omhandler NK ikke starter produksjon pga. denne hendelsen med hacking og trusler om konsekvenser. Da handler det ikke om bare en film lenger, debatten som pågår både over dammen og andre steder strekker seg mye lengre enn det.

Lenke til kommentar

Det der funker bare hvis det faktisk er "eksterne aktører" som fikk filmen stoppet. Det tviler jeg sterkt på. Hva skulle grunnen være? Nord-Korea likte den ikke? Har du allerede glemt filmer som Team America? Tror ikke Nord-Korea brydde seg noe særlig om den, og den dro jo mobbingen litt vel langt. Vi har også hatt parodier på Saddam i alt fra filmer til South Park, uten at det har fått noen som helst konsekvenser. Å stoppe en film fordi en feit liten fyr i Nord-Korea ikke likte den kjøper jeg ikke helt.

Lenke til kommentar

Det der funker bare hvis det faktisk er "eksterne aktører" som fikk filmen stoppet. Det tviler jeg sterkt på. Hva skulle grunnen være? Nord-Korea likte den ikke? Har du allerede glemt filmer som Team America? Tror ikke Nord-Korea brydde seg noe særlig om den, og den dro jo mobbingen litt vel langt. Vi har også hatt parodier på Saddam i alt fra filmer til South Park, uten at det har fått noen som helst konsekvenser. Å stoppe en film fordi en feit liten fyr i Nord-Korea ikke likte den kjøper jeg ikke helt.

Jeg blir litt usikker på hvor god kjennskap du har til denne saken, og jeg er klar over at det er endel mangelfull informasjon i norske medier.

Sony er blant annet saksøkt av et antall av sine egne ansatte pga. slapp sikkerhet etter at et stort antall av deres personlige opplysninger ble lekket på nett av denne hackergruppen kalt GOP, med trusler om mer av det samme, med den uttrykte hensikten å tvinge Sony til å trekke filmen. Disse Sony-ansatte risikerer store økonomiske tap, og Sony likeså.

Forøvrig er planlagte nye visninger av Team America i flere kinoer blitt avlyst i denne sammenhengen, nettopp pga. situasjonen som har oppstått ifbm. "The Interview". Det er en uavklart situasjon, og folk er genuint usikre på hvor dette bærer. Så usikre at George Cloonys underskriftskampanje til støtte for visning av filmen ikke fikk en eneste signatur, ingen bransjeaktører turde være den første til å markere sin støtte, ingen ønsker å risikere at også de havner i samme situasjon Sony er i.

Å si at dette er noe Sony står bak for å hype filmen er omtrent jamngodt med å si at folk kjører bilene sine i grøften og brekker beina med vilje fordi de er oppmerksomhetssyke. Den er ikke stoppet bare fordi en feit liten fyr i NK ikke liker den.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

At Sony er hacket (igjen) er jo kjipt, og spesielt for de ansatte som har fått personlige opplysninger stjålet, Men det er langt fra første gang noe sånt skjer, og blir garantert ikke det siste. Men det har ingen sammenheng med hvorfor filmen ble stoppet.

Jeg sier heller ikke at det er Sony som står bak. Jeg sier bare at det slettes ikke ville ha overrasket meg. Det største problemet er at folk flest bare leter etter en unnskyldning for å bli hysteriske, og media klør i fingrene etter å fyre opp under det. Hvor ble det for eksempel av svine- eller fugleinfluensaen som skulle utrydde menneskeheten? Sars? Kugalskapen? Ebola (for minst andre gang?) Alt dette skapte fullstendig panikk, og som vanlig skjedde ingenting. Vi hadde til og med en terrortrussel mot Norge, og politiet gikk bevæpnet, folk våget så vidt å gå utendørs og så videre. Og hva skjedde? Ikke en dritt, som vanlig. Jeg var ikke akkurat overrasket. Ingenting kommer til å skje denne gangen heller, og i alle fall ikke på grunn av denne filmen.

Lenke til kommentar

Hvis du vil diskutere ebola og kugalskap så må du gjerne det, men det er en debatt jeg har lagt litt på bakbrenner'n for min egen del. Jeg responderte til bla. denne uttalelsen i din kommentar over:

"Det jeg tror er det største "problemet" er at Sony holder filmen tilbake for å skape blest om den. Det er ikke første gang vi ser tvilsomme metoder for å skape en masse hype rundt en middelmådig film "

Hvis du mente noe annet enn du skrev så er det helt i orden, og igrunnen ikke noe jeg har noe med. Men hvis det var dette du mente, så stemmer det ihvertfall ikke med virkeligheten slik dette har utspilt seg de siste ukene. Min respons var utelukkende et forsøk på å vise hvordan den debatten som foregår rundt dette ikke bare handler om en film.

Lenke til kommentar

Jeg blir litt usikker på hvor god kjennskap du har til denne saken, og jeg er klar over at det er endel mangelfull informasjon i norske medier.

Sony er blant annet saksøkt av et antall av sine egne ansatte pga. slapp sikkerhet etter at et stort antall av deres personlige opplysninger ble lekket på nett av denne hackergruppen kalt GOP, med trusler om mer av det samme, med den uttrykte hensikten å tvinge Sony til å trekke filmen.

Du var på god vei til å skrive en informativ post men det der reagerte jeg litt på. Hackergruppen er fortsatt anonym, og mange tviler på at det er Nord-Korea på grunn av at de fortsatt er i steinalderen. At mye personlig informasjon er på avveie er korrekt, og i kapitalismens hjemland har også forsikringsselskap satt advokater på saken og sagt at dersom det skjer en hendelse relatert til dette vil de få begrenset eller ingen erstatning. Så i tillegg til å ha egne ansatte på nakken vil de også lide store økonomiske tap dersom en hendelse faktisk ville inntreffe.

Jeg har aldri hørt om en hackergruppe kalt GOP. "GOP" står for "Grand Old Party" ut fra hva jeg vet, altså det republikanske parti som har flertall i representantenes hus og i senatet. De har ikke presidentvervet (Obama er demokrat). Det republikanske parti er mildt sagt meget kapitalistisk og dermed firmavennlig, noe som gjenspeiles i deres politiske ønske om skattekutt, skattekutt og flere skattekutt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Hackergruppen er fortsatt anonym, og mange tviler på at det er Nord-Korea på grunn av at de fortsatt er i steinalderen.

Ohh, jeg elsker slike oppdaterte utsagn. Minner meg om alle de gode gamle holdningene fra 50 og 60 tallet som den vestlige verden hadde mot USSR og deres teknologiske nivå. Men jaggu var USSR først ute både med satellitter, dyr i rommet, menneske i rommet og ikke minst, de slo den vestlige verden når det kom til romstasjon med 2 år også!... Fint du holder oss oppdatert på det Nord Koreanske teknologiske nivået, fordi jeg har bortimot 0 peiling på nivået deres i og med det er sjeldent det som kommer ut av det lukkede landet.

Lenke til kommentar

Hackergruppen er fortsatt anonym, og mange tviler på at det er Nord-Korea på grunn av at de fortsatt er i steinalderen.

Ohh, jeg elsker slike oppdaterte utsagn. Minner meg om alle de gode gamle holdningene fra 50 og 60 tallet som den vestlige verden hadde mot USSR og deres teknologiske nivå. Men jaggu var USSR først ute både med satellitter, dyr i rommet, menneske i rommet og ikke minst, de slo den vestlige verden når det kom til romstasjon med 2 år også!... Fint du holder oss oppdatert på det Nord Koreanske teknologiske nivået, fordi jeg har bortimot 0 peiling på nivået deres i og med det er sjeldent det som kommer ut av det lukkede landet.

Jau, jeg var som sagt litt usikker på hvor god kjennskap personen lengre opp hadde til saken, men det begynner jo å danne seg et bilde av Nightfox's kjennskap med en slik respons.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Dere mener at jeg viser kunnskapsløshet ved å skrive at Nord-Korea ikke er et særlig utviklet land? Vi snakker tross alt om et land som avfyrer missiler fra Nord-Korea som lander i Nord-Korea her.. Jeg synes det er en smule drøyt å generalisere i en så stor grad og nærmest tillegge meg noe ansvar for hvilke uttalelser som ble sagt om andre stater på 50- og 60-tallet. Ingen grunn til å være cocky for noe som er allment kjent.

Endret av Nightfox-
Lenke til kommentar

Dere mener at jeg viser kunnskapsløshet ved å skrive at Nord-Korea ikke er et særlig utviklet land? Vi snakker tross alt om et land som avfyrer missiler fra Nord-Korea som lander i Nord-Korea her.. Jeg synes det er en smule drøyt å generalisere i en så stor grad og nærmest tillegge meg noe ansvar for hvilke uttalelser som ble sagt om andre stater på 50- og 60-tallet. Ingen grunn til å være cocky for noe som er allment kjent.

Her er du kreativ og gir uttrykk for hvorfor vi mener noe vi ikke engang har gitt uttrykk for at vi mener.

Jeg for min egen del sa kun at det basert på din respons dannet seg et bilde av din kjennskap til saken. Det står jeg fortsatt ved, og det er ingenting "cocky" ved det. Det kan muligens være et ord som passer bedre til din karakterisering av "dere" sine uttalelser over.

Neste kommentator nevnte ikke ditt kunnskapsnivå, men karakteriseres som en av disse personene du kaller "dere" og som ifølge deg mener at du "viser kunnskapsløshet" (dine ord). Kanskje "dere" er en drøy generalisering her?

Å omtale Nord-Koreas bakke-til-bakke rakettoppskytninger som allment kjent er nok å dra det litt langt, for dette er slett ikke noe folk flest har kjennskap til, men det er derimot informasjon folk flest har tilgang til og kan slå opp og lese om, f.eks. på nett.

Det samme gjelder hva jeg nevner lengre opp som "denne hackergruppen kalt GOP", som dreier seg om en hackergruppe som kaller seg "Guardians Of Peace" med forkortelsen GOP, og som slett ikke har noe å gjøre med "Grand Old Party" som du kommer trekkende med, og hvor du så legger ut på en kortfattet beskrivelse av partistrukturen i regjeringen over dammen. Var argumentet ditt at dette ikke var noe du hadde hørt om?

Du som snakker om smuler kan muligens se at dette virker en smule uinformert fra din side. Noen ville kanskje kalt det en dårlig skjult kraftdemonstrasjon i kunnskapsløshet, evt. en fornektelse av realiteter som er "allment kjent" (dine ord), eller som det i det minste finnes info om som er allment tilgjengelig. Jeg derimot, overlater til andre å lese dine ord og danne sine egne oppfatninger, for det er hva vi gjør i frie samfunn. Vi velger selv!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...