Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvilken bil syns dere har best design?


Åsmund

Anbefalte innlegg

vet ikke hvor .. men vet at selgeren ikke er serlig rik .. sjekka skattelista .. og jeg tjener mer...

 

her er URL

http://www.lamborghini.no/FORDGT40.HTML

(PS: de som står bak Lamborghini.no er n00bs .. sjekk topicen på sida! den er sånn på alle bruktbiler.

men de har mange fine biler der da

som inkludere 4 klassiske Lamboghinier og en Saab Sonett III.. klassisk!)

Litt OT, men hvis det står oppført at han tjener mindre enn deg i skattelistene, så er han kanskje litt smartere enn deg da? Lån, gjeld, litt annerledes plassering av sparepenger i stedenfor ungdomskontoen til postbanken osv.. :p

 

Men bilen er rå, har sett den flere ganger i Sandefjord.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

det er desverre ikke en GT40

det der er en GT .. den nye

 

PS: det ruller en 68 Ford GT40 rundt her i byen .. er til salgs også .. bare 600.000..

(bor i sandefjord altså)

 

og hvordan klarte 2 stykker å skrive Frod?

 

(har dere altså ikke fått med dere at den nye bare heter GT?)

Hvor i Sandefjord var det?

Jeg bor selv i sandefjord og har ikke sett none GT40 her

Har ikke sett no i Sandefjord jeg heller (fattern bor der). Men jeg kjenner en far og en sønn som bor i Sandefjord som har en Shelby GT350 hver. De er sånn passe fine for å si det mildt! *grin*

Lenke til kommentar

det er desverre ikke en GT40

det der er en GT .. den nye

 

PS: det ruller en 68 Ford GT40 rundt her i byen .. er til salgs også .. bare 600.000..

(bor i sandefjord altså)

 

og hvordan klarte 2 stykker å skrive Frod?

 

(har dere altså ikke fått med dere at den nye bare heter GT?)

Hvor i Sandefjord var det?

Jeg bor selv i sandefjord og har ikke sett none GT40 her

Har ikke sett no i Sandefjord jeg heller (fattern bor der). Men jeg kjenner en far og en sønn som bor i Sandefjord som har en Shelby GT350 hver. De er sånn passe fine for å si det mildt! *grin*

Den går her, tro meg.. :)

 

Hvis jeg ikke tar helt feil av far og sønn, så tror jeg at jeg vet hvem det er... Og sønnen sin Shelby ser vel heller ut som en dass som ikke går og hvor det ble betalt alt for mye penger? Og farens er overhodet ingen prydobjekt det heller, selv om den ser bra ut på avstand... Mulig vi snakker om to forskjellige familier her da men. :)

Lenke til kommentar

Ford Mustang Fastback 68

 

og

 

Shelby GT 500 68

 

De fleste muskelbiler fra USA 68-72 er faktisk nydelige

 

PS: Eldre biler skal ikke styles. Da ødelegger du bilen, har du en Ford Mustang FB men ønsker deg en Shelby, da skal du selvfølgelig ikke gjøre noe med den stakkars bilen, hold den original. Det er da det er stil over dem. Dermed liker jeg ikke Elanore heller (Shelbyen fra Gone in 60 seconds.) :grumpy:

Lenke til kommentar
Elinor var ikke en stylet Mustang .. det var en ny GT500 bygg ny fra bunn ..

er ikke modifisert .. den er helt ny ..

(Shelby GT500E er altså splitter ny .. med motor og utsende som er ganske identisk til den orginale.. altså .. samme som Ford GT er nå! :p

)

Elanor er ikke en av de nyere Shelby GT500E/SS modellene nei, disse har kommet i kjølvannet av filmen. Elanor var 12 biler totalt, alle var 67 og 68 modell fastbacks som ble bygd om til slik du ser i filmen.

 

Shelby GT500E og 500SS er modeller bygd hos Carrol Shelby nå etter mye mas da filmen var ferdig og vist på kino. Modellene er her som i filmen 67 og 68 modell fastbacks som er bygd om med alle goodies.

 

500E fåes i to modeller, en med 325hk motor/5 trinns manual og en med 430hk og 6 trinns manual+lystgass (++). 500SS (supersnake - husk at Shelby bruker en kobra som emblem) har en kompressormatet motor som gir hele 750hk (eller uten kompressor på 525hk). Denne bruker en 427cui motor, mens den "kjipere" bruker en 289.

Lenke til kommentar
Elinor var ikke en stylet Mustang .. det var en ny GT500 bygg ny fra bunn ..

er ikke modifisert .. den er helt ny ..

(Shelby GT500E er altså splitter ny .. med motor og utsende som er ganske identisk til den orginale.. altså .. samme som Ford GT er nå! :p

)

Elinore fra filmen er en skikkelig Shelby eller en Mustang FB, den er jo rå, men kommer ikke opp mot originalen :love:

Lenke til kommentar
vel..syns ikke den skiller seg så ut akurat men. linger en styla ungdomsbil.

er den bugattin verdens raskeste bil nå? overtatt for mclaren?

Mclaren mistet titlen i 2002 til Koeningsegg CC

Bugatti Veyron har ikke tatt noen titler og jeg tror neppe den vil ..

husk at motoren veier nesten dobbelt så mye som på Koeningsegg CC

 

Koeningsegg CC har en (målt) toppfart på 390 km/t

og den veier 1170 kg

 

Bugatti Veyron har en teoritisk toppfart på 406 km/t

og vekta har de ikke oppgitt .. selv om de har startet å lage de nå ..

 

 

og jeg er sikker på Christian von Koenigsegg vil lage en ny utgave av CC hvis han blir slått

 

(alt han trenger å gjøre er å ta V12ern i Maybach og ha litt gøy)

 

jeg har altså min tvil på Bugattien ..

Lenke til kommentar

Har noen spørsmål her og lurer på om noen av dere har greie på:

 

1, Hva skal til for at en bil regnes som serieprodusert?

2, Er Koeningsegg i rekordbøkene som verdens raskeste serieproduserte bil og/eller verdens kraftigste serieproduserte bil (tenker da motorytelse)?

3, Hvor mange eksemplarer av Koeningsegg CC er produsert til nå, og hvor mange har de planlagt å produsere?

 

Hadde vært hyggelig om noen kunne fortelle meg svaret, har ikke tid til å google rundt selv.

 

Mvh.

Erik

 

ps: Ingen har nevnt 1959 impala som har et design man enten hater eller elsker ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...