Workman94 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Jeg fyller snart 20 og tenker å dra på byen for første gang. Har ikke så mange venner så lurer på om noen vet hvordan det er å dra på byen alene. 4 Lenke til kommentar
ragge_jz Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 det har jeg ikke prøvd på. Du kan jo bare prøve. Prøv og finn ut. Da jeg var 20, var jeg veldig innesluttet og asosial, og husker at fest og den slags ikke var det enkleste. Det "enkleste" er å dra med andre, men prøv selvom du ikke er med andre da vel. Den som intet våger intet vinner heter det... Lenke til kommentar
Pjuuok Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Å dra ut på byen uten en gjeng må være vanskelig. Eventuelt må du avtale å møte noen ute på byen kanskje? Hvis du er usikker så hjelper det kanskje med litt sosialt glidemiddel (alkohol) før du drar ut. Ta med deg noen trylletriks og infiltrer en koselig vennegjeng Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Så lang virker dette som en dårlg ide egentlig 1 Lenke til kommentar
mr.wolf Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Vært på byen alene mange ganger. Med nok alkohol til at jeg blir veldig sosial, så har det ofte blitt innholdsrike og bra kvelder. Men kommer an på hva du mener med byen da. Vet ikke hvor gøy det er å dra på skikkelige utesteder. Men en god brun bule er alltid hyggelig 3 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Sett deg ned og skriv mens du drikker litt. Skriv dikt eller lat som du gjør det. Anonymous poster hash: a7387...a92 1 Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 I det øyeblikket du kommer inn på uteplassen, om den er full, så mister du helt alle vennene uansett. Er bare å drikke seg i form, komme seg ut på dansegulvet og klore tak ett kvinnfolk, få stua henne i en taxi og så komme seg hjem Det fine med å være alene er at du kan drite deg så ut du bare orker uten å få fylleangst. Men samtidig så har du ikke noen til å manne deg opp 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Kva er det du vil oppnå ved å gå på byen? Motivasjon vil ha stor betydning for kva plassa du skal gå på, når du skal gå ut, osv. Skal du berre ut å drikke deg snydens? Er du ute etter å få deg venner, eller ein date? Eller vil du berre ut for å slå av ein prat med ein fremmed person? Lenke til kommentar
Tmz Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Har aldri dratt på byen alene, men kan se for meg at det kan være kjipt, med mindre du er god til å danse, flink til å komme i kontakt med folk, flink til å sjekke damer evt at du kjenner mange folk og derfor møter folk du kjenner ute. Jeg vil heller prøvd noe annet hvis målet er å få nye venner, de som skaffer venner på byen er vel stort sett de som ikke har problemer med å skaffe venner fra før. Jeg føler meg ekstremt ukomfortabel hvis jeg drar edru på byen selv med masse venner. Folk er fulle og det blir liksom litt for mye, og neste dag er alt glemt uansett... Lenke til kommentar
James Bond Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Har prøvd en gang i livet mitt. Rett og slett fordi jeg satt hjemme på lørdagskvelden og alle vennene mine var borte eller opptatt med noe den kvelden så fikk ikke vært med de. Tenkte at det blir ikke bedre enn man lager sjøl, sant nok, men det å dra på byen den gangen ble sånn passe greit men ikke noe jeg tipper kommer til å gjøre igjen. Det gikk greit fordi jeg kjenner en del, ikke sånn kjempemange men nok til at jeg treffer noen kjente på byen, så det begynte med at jeg tok 1 øl på ett utested jeg aldri hadde vært på før, det er gøy, gikk videre til det mest kjente utestedet i byen og traff noen kjente der men er sikker på hadde jeg ikke gjort det ville jeg nok følt meg som en skikkelig loner. Så det ble en helt grei kveld, men anbefaler deg TS å ikke gjøre det. Pluss at det blir vel alkohol inne i bildet så det trikser jo med følelsene og det blir ikke en bra kombo hvis du føler deg nedenfor fordi du er på byen alene. Anbefaler deg å ikke gjøre det, få hvertfall med 1 kompis. 1 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) Har dratt på byen alene noen ganger, da har det vært slik at jeg har sittet hjemme å kjedet meg å bare tenkt drit i det å enten tatt noen øl før jeg tok turen eller så har jeg vært ederu. Nå kjenner jeg veldig mange folk som bor i distriktet så har aldri følt meg ensom. Annbefaler deg å ta noe øl eller sprit før du går ut (ta til du blir i god laget ikke mer) Så går du ut å koser deg Endret 21. desember 2014 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Selv er jeg introvert og litt tilbakeholden. Hadde samme tanker som deg, TS, så jeg bestemte meg for å utfordre meg selv. Bestilte spontantur til Dublin og bodde på hostell. Utfordrende, men irer er veldig åpne og imøtekomne. Nordmenn derimot er ikke spesielt åpne mot nye mennesker som er totalt ukjente - ligger ikke i vår natur. Kunne aldri falt meg inn å dra på byen i Norge helt alene, men det problemet har jeg heller ikke. Lenke til kommentar
Adrax Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Generelt en dårlig idè. Jeg har ikke dratt alene på byen, men jeg mistet synet av alle vennene mine første gangen jeg dro ut på byen når jeg var 18 år. Den følelsen av å være alene er jævlig kjip. Med mindre man er en veldig sosial fyr fra før av, så kan det føles veldig ukomfortabelt å ta kontakt med randome folk ute på byen. Du kan selvfølgelig pulle det off om du er rimelig beruset og i gladhumør. Man kan fort bli nedfor når man plutselig innser at man er å raver rundt på byen alene og ikke har venner å være med. Det er ikke plassen for å finne venner, eller en kjæreste. Etter min mening. Folka som drar ut på byen er oftest bare ute etter å finne seg et knull. 1 Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 kjør på. ingenting galt med det 1 Lenke til kommentar
Feh Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Null problem å dra på byen alene. Så lenge man er noenlunde oppegående sosialt sett er det sjelden vanskelig å komme i kontakt med folk. Vil dog ikke anbefale det til introverter eller folk som er svært sjenerte. For øvrige kan det være både gøyalt - og lærerikt å sette seg selv i en situasjon der man må utfordre sine egne grenser litt. Stalltips (dog sikkert individuelt): Ikke drikk seg snydens når man er ute aleine. For det første kan det være farlig, og for det andre fungerer man sjelden spesielt bra sosialt sett. Sånn er det hvertfall for min egen del. Blir jeg for full alene detter jeg bare ut og alene hjem i en taxi blir den eneste fornuftige avslutningen på kvelden. Det er ikke plassen for å finne venner, eller en kjæreste. Etter min mening. Folka som drar ut på byen er oftest bare ute etter å finne seg et knull. Du har helt rett i at byen kanskje ikke er plassen for å finne varige vennskap eller kjærester. Men om man har litt stamina og besøker samme plassen flere ganger er det ofte lett å bli kjent med stamgjestene, noe som kan være like gøy som å gå ut med venner. Endret 22. desember 2014 av Feh Lenke til kommentar
Pernicious Weed Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Gjort det både i Norge og i utlandet, og det ingen tvil om at i Norge kommer jeg ikke til å gjøre det igjen, mens på ferie så funker det bedre, for min del. I hvertfall vanskelig å finne en balansegang på hvor mye man bør drikke, om man er litt sjenert. Om ditt første møte med utelivet er å dra alene, enten nærmest edru eller alt for full og føler deg ensom der ute, så gir ikke det noe godt inntrykk. Om du har lite venner, ville jeg heller jobbet mer med den biten først, også dra på byn med de. 1 Lenke til kommentar
Workman94 Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Gjort det både i Norge og i utlandet, og det ingen tvil om at i Norge kommer jeg ikke til å gjøre det igjen, mens på ferie så funker det bedre, for min del. I hvertfall vanskelig å finne en balansegang på hvor mye man bør drikke, om man er litt sjenert. Om ditt første møte med utelivet er å dra alene, enten nærmest edru eller alt for full og føler deg ensom der ute, så gir ikke det noe godt inntrykk. Om du har lite venner, ville jeg heller jobbet mer med den biten først, også dra på byn med de. Merker bare at det begynner å bli klin umulig få meg å få venner av en eller annen grunn. Er sosialt utadvent og kan prate med folk,men føles ut som jeg er den eneste som sitter hjemme Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Hvis du er sosial utadvent er det bare å gå ut på byen å kose deg Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Selv er jeg introvert og litt tilbakeholden. Hadde samme tanker som deg, TS, så jeg bestemte meg for å utfordre meg selv. Bestilte spontantur til Dublin og bodde på hostell. Utfordrende, men irer er veldig åpne og imøtekomne. Nordmenn derimot er ikke spesielt åpne mot nye mennesker som er totalt ukjente - ligger ikke i vår natur. Kunne aldri falt meg inn å dra på byen i Norge helt alene, men det problemet har jeg heller ikke.Hvordan gikk det og hva gjorde du? Jeg gjorde også dette. Følte meg som den taperen, var ei jente som pratet til meg når jeg var ute og spiste. Var allerede stiv som en stokk, klarte ikke å konsentrere meg i det hele tatt og latet som at jeg ikke hørte henne. Ville bare dø mens jeg satt der å spiste opp resten av maten. Endte opp med å sitte med angst på hotellrommet og kom helt i kjelleren. Det var den turen og de pengene. Det skulle liksom være en break through for meg. Anonymous poster hash: 8969b...147 Lenke til kommentar
Compoundinterest Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 (endret) Selv er jeg introvert og litt tilbakeholden. Hadde samme tanker som deg, TS, så jeg bestemte meg for å utfordre meg selv. Bestilte spontantur til Dublin og bodde på hostell. Utfordrende, men irer er veldig åpne og imøtekomne. Nordmenn derimot er ikke spesielt åpne mot nye mennesker som er totalt ukjente - ligger ikke i vår natur. Kunne aldri falt meg inn å dra på byen i Norge helt alene, men det problemet har jeg heller ikke.Hvordan gikk det og hva gjorde du? Jeg gjorde også dette. Følte meg som den taperen, var ei jente som pratet til meg når jeg var ute og spiste. Var allerede stiv som en stokk, klarte ikke å konsentrere meg i det hele tatt og latet som at jeg ikke hørte henne. Ville bare dø mens jeg satt der å spiste opp resten av maten. Endte opp med å sitte med angst på hotellrommet og kom helt i kjelleren. Det var den turen og de pengene. Det skulle liksom være en break through for meg. Anonymous poster hash: 8969b...147 Trikset er vel å bo på hostell i første omgang - da er det lettere å komme innpå andre. Skal ikke legge skjul på at jeg følte meg litt loner på dagtid. Brukte dagene til typiske turistting, sightseeing osv. Kveldene ble det stand-up, bar-til-bar (pub crawl) osv. Mildere alkoholiker så det passer perfekt. Mye arrangeres gjennom hostellene så bare å undersøke. Endret 24. desember 2014 av joneug Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå