Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 1. Man trenger neppe å være religiøs for å kunne benytte seg av utrykket "selge sjelen sin (til djevelen)", det er selvfølgelig ikke ment bokstavelig, om man tror det, ja da må man være religiøs. Du benytter deg av ordet, fordi du er kondisjonert på forhånd til å bruke sånne ord. Hvis du var helt fri, ville du brukt sånne ord uten noen form for ubehag eller vilje - så du er kanskje ikke "religfiøs", i den forstand, men er likevel helt blind. Du er en helt ordinær "slave", og ingen vits å peke nese til de andre .. Lenke til kommentar
minekawa Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Hvorfor skal vi egentlig leve? Alt vi gjør fra vi er 6 til godt over 20 er å jobbe med skolen. Og så skal vi jobbe til vi er godt oppe i 60 årene. Og så får vi noen år med sykdom og plager før vi dør og er borte for alltid. Og når vi ikke jobber eller er på skolen må vi fortsatt rydde og vaske. Hva er meningen? Hvorfor skal vi leve et så forferdelig liv. Jeg ser ikke noe poeng i livet mitt akkurat nå, og vil gjerne ha noen gode forslag. (~.~) Livet er jo hva du gjør det til... Er kjipt om du har det kjipt, men det går det jo an å gjøre noe med Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 (endret) What is Tao?It is just this.It cannot be rendered into speech.If you insist on an explanation,This means exactly this Endret 23. desember 2014 av Bruker-95147 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 1. Man trenger neppe å være religiøs for å kunne benytte seg av utrykket "selge sjelen sin (til djevelen)", det er selvfølgelig ikke ment bokstavelig, om man tror det, ja da må man være religiøs. Du benytter deg av ordet, fordi du er kondisjonert på forhånd til å bruke sånne ord. Hvis du var helt fri, ville du brukt sånne ord uten noen form for ubehag eller vilje - så du er kanskje ikke "religfiøs", i den forstand, men er likevel helt blind. Du er en helt ordinær "slave", og ingen vits å peke nese til de andre .. Jeg anser det som en god gjerning å "peke nese" til alle religiøse ja og spesielt til Futasjeoppheng vesenet på forrige side her som hijacker en tråd startet av en som har det tungt og benytter seg av denne anledningen til å konvertere ham over i religionens slavetjeneste. Det gjør meg forbanna og at du ikke ser svineriet i det gjør deg langt mer blind enn hva jeg er. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 1. Man trenger neppe å være religiøs for å kunne benytte seg av utrykket "selge sjelen sin (til djevelen)", det er selvfølgelig ikke ment bokstavelig, om man tror det, ja da må man være religiøs. Du benytter deg av ordet, fordi du er kondisjonert på forhånd til å bruke sånne ord. Hvis du var helt fri, ville du brukt sånne ord uten noen form for ubehag eller vilje - så du er kanskje ikke "religfiøs", i den forstand, men er likevel helt blind. Du er en helt ordinær "slave", og ingen vits å peke nese til de andre .. Jeg anser det som en god gjerning å "peke nese" til alle religiøse ja og spesielt til Futasjeoppheng vesenet på forrige side her som hijacker en tråd startet av en som har det tungt og benytter seg av denne anledningen til å konvertere ham over i religionens slavetjeneste. Det gjør meg forbanna og at du ikke ser svineriet i det gjør deg langt mer blind enn hva jeg er. Du agerer ut fra kulturell kondisjonering, og personlig tilhørighet til noen og noe du ikke vet det pøkk om ... Du hisser deg opp over deg selv, egentlig - så hva er det du vil frem til? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 1. Man trenger neppe å være religiøs for å kunne benytte seg av utrykket "selge sjelen sin (til djevelen)", det er selvfølgelig ikke ment bokstavelig, om man tror det, ja da må man være religiøs. Du benytter deg av ordet, fordi du er kondisjonert på forhånd til å bruke sånne ord. Hvis du var helt fri, ville du brukt sånne ord uten noen form for ubehag eller vilje - så du er kanskje ikke "religfiøs", i den forstand, men er likevel helt blind. Du er en helt ordinær "slave", og ingen vits å peke nese til de andre .. Jeg anser det som en god gjerning å "peke nese" til alle religiøse ja og spesielt til Futasjeoppheng vesenet på forrige side her som hijacker en tråd startet av en som har det tungt og benytter seg av denne anledningen til å konvertere ham over i religionens slavetjeneste. Det gjør meg forbanna og at du ikke ser svineriet i det gjør deg langt mer blind enn hva jeg er. Du agerer ut fra kulturell kondisjonering, og personlig tilhørighet til noen og noe du ikke vet det pøkk om ... Du hisser deg opp over deg selv, egentlig - så hva er det du vil frem til? Så du skriver at jeg skriver noe jeg ikke vet en pøkk om, som du umulig kan vite en pøkk om jeg vet noe om eller ikke... Jeg mener nettopp det jeg har skrevet over, altså at jeg vil religiøse demagoger som benytter seg av andres ulykke for egen vinning, til livs. En ærlig og nobel sak og noe som alt for få tør å ta i nettopp fordi man må sitte som her å forklare det selvforklarende ut i det uendelige til forsmådde religiøse mennesker som fornekter virkeligheten selv om den blir tegnet opp foran nesa på dem. Derfor kan du også slutte å gjøre ting vanskeligere enn det er ved å vri og vende på alt som blir skrevet, i det håp om at ting faller på plass der det stryker deg og overtroen din medhårs. Det er nemlig ikke jeg som er trangsynt her selv om jeg merker at du føler det slik. Det er nettopp religionens trangsyn og ekskludering jeg og andre utenfor boblen bruker energi på å prøve å bekjempe. Hvor lenge skal man dulle med dette som tar tusenvis av menneskeliv hvert år? Hadde julenissen hatt samme mørke rulleblad så skal du se at han hadde vært avskaffet på dagen med også din velsignelse. 2 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. desember 2014 Del Skrevet 24. desember 2014 1. Man trenger neppe å være religiøs for å kunne benytte seg av utrykket "selge sjelen sin (til djevelen)", det er selvfølgelig ikke ment bokstavelig, om man tror det, ja da må man være religiøs. Du benytter deg av ordet, fordi du er kondisjonert på forhånd til å bruke sånne ord. Hvis du var helt fri, ville du brukt sånne ord uten noen form for ubehag eller vilje - så du er kanskje ikke "religfiøs", i den forstand, men er likevel helt blind. Du er en helt ordinær "slave", og ingen vits å peke nese til de andre .. Jeg anser det som en god gjerning å "peke nese" til alle religiøse ja og spesielt til Futasjeoppheng vesenet på forrige side her som hijacker en tråd startet av en som har det tungt og benytter seg av denne anledningen til å konvertere ham over i religionens slavetjeneste. Det gjør meg forbanna og at du ikke ser svineriet i det gjør deg langt mer blind enn hva jeg er. Du agerer ut fra kulturell kondisjonering, og personlig tilhørighet til noen og noe du ikke vet det pøkk om ... Du hisser deg opp over deg selv, egentlig - så hva er det du vil frem til? Så du skriver at jeg skriver noe jeg ikke vet en pøkk om, som du umulig kan vite en pøkk om jeg vet noe om eller ikke... Ja, og hva er forskjellen på den ene eller den andre "frelseren". Du sier mye om "fustasj", men ser du ikke at du selv er like skråsikker og arrogant? Begge vet dere hva som er best for noen andre, og begge har dere dermed like feil - har han bedt noen av dere om hjelp? Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 Vær klar over at dette er nærmest ordrett hva en en narkoman fortalte meg om du bare bytter ut Gud med heroin. Den eneste forskjellen på dere er at heroinisten er ekte mens du lever på en løgn. Joda. Fordi det er jo så mye mer ekte ved å erstatte naturlig nevrokjemisk regulering med en så sterk opioid-agonist, det limbiske systemet blir nærmest rasert. Moral synker og kriminalitet øker nærmest proporsjonalt med toleranseutviklingen, og funksjonstapet er så stort at den gjennomsntilig bruker såvidt har kognitiv kapasitet nok til å vite hvordan dem skal klare å planlegge en busstur (og disse skal klare å sette seg inn i vitenskap?) til nærmeste nav-kontor. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 (endret) Vær klar over at dette er nærmest ordrett hva en en narkoman fortalte meg om du bare bytter ut Gud med heroin. Den eneste forskjellen på dere er at heroinisten er ekte mens du lever på en løgn. Joda. Fordi det er jo så mye mer ekte ved å erstatte naturlig nevrokjemisk regulering med en så sterk opioid-agonist, det limbiske systemet blir nærmest rasert. Moral synker og kriminalitet øker nærmest proporsjonalt med toleranseutviklingen, og funksjonstapet er så stort at den gjennomsntilig bruker såvidt har kognitiv kapasitet nok til å vite hvordan dem skal klare å planlegge en busstur (og disse skal klare å sette seg inn i vitenskap?) til nærmeste nav-kontor. Ett godt råd, bruk ikke energien din på å sparke nedover, plutselig sitter du der selv ettersom man aldri kan vite hva livet bringer. Selv har jeg full respekt for at enkelte må ty til den slags virkelighetsflukt for å komme seg igjennom hverdagen. Ikke at det ikke er synd på de hjernevaskede også, men det er litt vanskeligere å få medlidenhet for dere guds utvalgte der dere sitter på den høye hest og spyr ut dobbelmoral. Endret 25. desember 2014 av Thoto79 Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. desember 2014 Del Skrevet 26. desember 2014 Ett godt råd, bruk ikke energien din på å sparke nedover, plutselig sitter du der selv ettersom man aldri kan vite hva livet bringer. Selv har jeg full respekt for at enkelte må ty til den slags virkelighetsflukt for å komme seg igjennom hverdagen. Ikke at det ikke er synd på de hjernevaskede også, men det er litt vanskeligere å få medlidenhet for dere guds utvalgte der dere sitter på den høye hest og spyr ut dobbelmoral. Tenkte sykdomsbeskrivelsen min var et godt argument for å ha medlidenhet for heroinmisbrukere. Men i motsetning til deg, så har jeg i større grad respekt for selve personen, framfor selve valget - Og det ene kan fort utelukke det andre. Det er ikke snilt å provosere fram bruk hos en sårbar person i en vanskelig livssituasjon ved å si at du respekterer et slikt valg. Et godt råd - Orienter deg før du sparker. Det å ikke se på heroinmisbruk som bare liberalistisk og "et skudd til kaffen", men anser bruken som generelt kritikkverdig, er vell heller forebyggende for at jeg skulle sitte der selv en gang? Jeg tilhører ingen spesiell religion og er ingen tilhenger av religiøse tekster. Spørsmålet jeg stilte deg på forrige side var for å se om du klarte å se denne saken fra flere sider, men det greide du ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå