Elvis Plesly Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Hei! Har da en mac pre retina, fra 2012. HDD som fulgte med på den ble da gåen, jeg kjøpte da en hybrid HDD fra komplett, altså med "farten" til en SSD, men lagringskapasiteten til en HDD. Jeg har da koblet ut den gamle og satt inn den nye og skrudd fast og gjort alt nødvendig. Jeg tenkte da å boote opp via trådløst nettverk for å installere OS gjennom nett med BIOSen, men da jeg først skrudde på da så fikk jeg en hvit skjerm, med en "finder" mappe med spørsmålstegn i midten. Den sto sånn hele tiden, selv i flere timer uten å endre seg. Jeg kjøpe da en Snow Leopard OS X fra apple store, når jeg satte inn den fikk jeg derimot en hvit skjerm, MEN med Apple logoen i midten istedenfor. Skjermen sto slik over et døgn til jeg slo den av uten å endre seg. Er det noen som vet hva som er galt? Når jeg velger egen boot option så finnes ikke HDD som et valg, kun CDen. Normalt pleier det vel å være begge to? Håper på svar! Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 https://discussions.apple.com/thread/5167399?tstart=0 Det ser ut til å være et problem med kabel/tilkopling internt. Se fjerde innlegget nedenifra. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Jeg leste det innlegget du ba meg lese, samt den tråden det innlegget linka til. Var velrdig mye forskjellig informasjon jeg forstod ikke helt. Men om det er kabel, hvor får man da en datert kabel som kan funke med min SSHD? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Ebay kanskje er lettest. Spørs på hvilken modell har du har ? det er ulikt internt med kabling mellom modeller (ribbon eller kabel). Jeg hadde gjort en test med en 2.5" HDD først , for å se om den vil detekteres. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Ja den funker med en annen 2.5" HDD, men den har allerede OS på den. Vet ikke om det har noe å si. Jeg har 13" Macbook Pro 2012 modell, i tilfelle det skulle være nyttig. Hvilken kabel burde jeg kjøpe da? Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 Er det noen som vet? Klarer ikke å finne noe på nett som har funket for meg.. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 23. desember 2014 Del Skrevet 23. desember 2014 Har du støtte får den disken i bios? Når den andre starter er nok ikke kabelen kaputt. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 23. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2014 Hva mener du med det? Skjønte ikke helt. Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 25. desember 2014 Del Skrevet 25. desember 2014 At du kanskje må oppdatere bios for at maskinen skal kunne se den. Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2014 Hei, jeg har prøvd å oppdatere boot software, som het EFI BIOT ROM? Jeg er litt usikker ellers, jeg fant ikke frem til hvordan man kan oppdatere bios? Lenke til kommentar
Elvis Plesly Skrevet 25. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2014 Hei, jeg har prøvd å oppdatere boot software, som het EFI BIOT ROM? Jeg er litt usikker ellers, jeg fant ikke frem til hvordan man kan oppdatere bios? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå