Gothminister Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Enkelte unge er så skarpe at de blir verdensmestere i sjakk – andre blir ledere i Fremskrittspartiets Ungdom. Geir Et godt eksempel på PK propaganda du serverer her Geir. Heldigvis forstår det norske folk bedre og ser at man må handle. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Skal forøvrig hilse fra asylmottaket, og der kosa vi oss bærre lækkert. Artig å se på voksne folk som leker i snøen, og jeg må jaggu si at jeg fikk god norsk julestemning av all aktiviteten god jul! Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Et godt eksempel på PK propaganda du serverer her Geir. Heldigvis forstår det norske folk bedre og ser at man må handle. Du er sikker på at du har "det norske folk" på din side da, Goth? Det er ikke jeg. FrP har mer enn halvert seg siden velmaktsdagene i opposisjon for 4 år siden. Arbeiderpartiet ville i dag hatt flere mandater alene enn de fire samarbeidspartiene til sammen. Det minner mistenkelig om at det norske folk ønsker den blå-blå handlekraften god reise ut av posisjon. Geir Lenke til kommentar
Elefantmesteren Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) hva er det folk er misfornøyd med? altså med sittende regjering Endret 21. desember 2014 av knekkebr?dmedost Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Et godt eksempel på PK propaganda du serverer her Geir. Heldigvis forstår det norske folk bedre og ser at man må handle. Du er sikker på at du har "det norske folk" på din side da, Goth? Det er ikke jeg. FrP har mer enn halvert seg siden velmaktsdagene i opposisjon for 4 år siden. Arbeiderpartiet ville i dag hatt flere mandater alene enn de fire samarbeidspartiene til sammen. Det minner mistenkelig om at det norske folk ønsker den blå-blå handlekraften god reise ut av posisjon. Geir Ja, jeg er rimelig sikker på at flertallet i Norge er enig i å sende tilbake kriminelle asylsøkere og dem med avslag. Selv AP folk vil si seg enig i det. AP har også en asylpolitikk. Problemet som AP regjeringen skapte ser vi nå. Utsendelser gikk for seint. Mye takket være SV som egentlig har skyld i triste historier som PK folket fryder seg over i disse dager. Mer og kunne ta FrP på. Men de fleste oppegående ser og forstår det politiske spillet. PK folket forsøker seg med tåredryppende historier om barn som rives opp av sine senger mitt på natten og sendes til fremmede land. Her skal man skape offer. Men de som skaper dette ofret er foreldrene med avslaget. De burde reist og ikke lagd barn mens de ventet på svar, eller utsendelse. At skribenter på venstresiden ikke forstår FpU i sin kalender og kaller det usmakelig. Sier litt om hvor liten forståelse de har. Kalenderen er for å vise hva FrP har gjort og gjør i regjeringen. At Per Sandberg piper om god julestemning har ingen ting med dette å gjøre. Han viser bare glede over at poltikken fungerer og at noe endelig blir gjort her i landet. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Skal forøvrig hilse fra asylmottaket, og der kosa vi oss bærre lækkert. Artig å se på voksne folk som leker i snøen, og jeg må jaggu si at jeg fikk god norsk julestemning av all aktiviteten god jul! Hørtes gøy ut. Du for hilse og si god jul. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 Et godt eksempel på PK propaganda du serverer her Geir. Heldigvis forstår det norske folk bedre og ser at man må handle. Du er sikker på at du har "det norske folk" på din side da, Goth? Det er ikke jeg. FrP har mer enn halvert seg siden velmaktsdagene i opposisjon for 4 år siden. Arbeiderpartiet ville i dag hatt flere mandater alene enn de fire samarbeidspartiene til sammen. Det minner mistenkelig om at det norske folk ønsker den blå-blå handlekraften god reise ut av posisjon. Geir Problemet med den blå-blå regjeringen er FRP og Høyre. KRF er jo også ett problem, siden de er med i garantien til regjeringen. Ellers så har jo den siste tiden vist at FRP velgere ikke leser partiprogrammet før de stemmer (Var en sak i emdia om hun som stempte FRP og mista trygden eller noe slikt), og samtidig ikke innser at alle de "andre" som de missliker egentlig er samme gruppe som seg selv. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 Ellers så har jo den siste tiden vist at FRP velgere ikke leser partiprogrammet før de stemmer (Var en sak i emdia om hun som stempte FRP og mista trygden eller noe slikt), og samtidig ikke innser at alle de "andre" som de missliker egentlig er samme gruppe som seg selv. Nå kan du være veldig trygg på at de fleste velgerne i dette land aldri har lest et partiprogram. Jeg sier ikke dette for å forsvare velgerne til FrP. At det er mange svært enkle mennesker som stemmer på FrP, er det liten tvil om. Men det finner man i andre partier med. Jeg har vært med i FrP i mange år, men har gått ut av partiet nå. I alle år har media og andre intellektuelle vært ute for «å ta» velgerne til FrP. Det har vært helt legitimt og stigmatisere disse. Og vi ser det ennå. Men i dag biter ikke folk på slikt. At mange velgere er misfornøyd med regjeringen, skyldes flere ting. En er at utsendelse av innvandrere ikke skjer fort nok og at man ikke har strammet inn asylpolitikken mer. Mange synes også at formynderiet fortsetter og at Høyrepolitikk er for dominerende. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 21. desember 2014 Del Skrevet 21. desember 2014 (endret) At de "intellektuelle" et ute etter å ta FRP kan være, men det er fordi FRP, og msnge FRP velgere har en "her og nå" tilnærming til sine behov. Rente og inflasjon er ikke så viktig som proffboksing og bensinpriser:) Og det er helt forståelig. Prisen på pumpa merker man veldig godt fordi man må betale den med bankkortet. Skatten og effektene av renter og i flashon merker man lite til i dagliglivet. Man får aldri tallet, og man må aldri "betale" det på samme måte som bensinen. Og sånn er det med mye av FRP politikken. De gjør etter min mening mye bra ves å fokusere på slike små men tilsynelatende viktige ting i hverdagen. Så kan man heller ta diskusjonen om resten av politikken separat, for den er ikke mye å skryte av (bortsett fra satsing på vei), og mye av denne storpolitikken i regjeringen tror jeg høyre står for (desverre). Endret 21. desember 2014 av Zepticon Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 21. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 21. desember 2014 At de "intellektuelle" et ute etter å ta FRP kan være, men det er fordi FRP, og msnge FRP velgere har en "her og nå" tilnærming til sine behov. Rente og inflasjon er ikke så viktig som proffboksing og bensinpriser:) Det er nettopp slike tøvete påstander om FrP som du her serverer som gjør det håpløst og diskutere. Men tråden handler ikke om FrP sin politikk. Den handler om FpU sin kalender. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Skal forøvrig hilse fra asylmottaket, og der kosa vi oss bærre lækkert. Artig å se på voksne folk som leker i snøen, og jeg må jaggu si at jeg fikk god norsk julestemning av all aktiviteten god jul! Hørtes gøy ut. Du for hilse og si god jul. gøy å gøy fru Blom .. Men ja, jeg er midt i smørøyet hva angår egne preferanser og interesser, og samler enda flere EGNE SOLIDE erfaringer med plusser og minuser angående asyl og innvandrings-håndteringen her til lands. Tidligere har jeg sett hvordan politiet og staten (via barnevernet) håndterere så kalte "enslige mindreårige asylsøkere, og har mange innsigelser på det området, og her på dette mottaket håndteres alt mulig av andre typer søkere - det de har til felles er at man ikke vet så mye mer enn at de er bare mennesker ,, and that's it. Men jeg har ikke vært her lenge nok til å kunne si noe "skråsikkert", men kan foreløpig si at dette minner dessverre om en slags konsentrasjonsleir med innlagte små drypp av "gavedryss" fra den ellers så griserike staten .. Høres ikke det fint ut, og får du ikke litt ekstra god stemning av å vite at drittungene i FPU faktisk feirer seg selv ved å belyse ordet "tvangsutsending" ... Og det er ikke vi gode nordmenn som mishandler disse stakkars folka, - nei det ser mer ut som at det er tidligere innvandrerer som for det meste går rundt å sjefer her, og karakteriserer alle og enhver som "lykkesøkere" .. altså, gode og "lojale" "capoer", som utfører drittarbeidet vårt, og leker små diktatorer for "sine egne" Jobber med en sørøstasiatisk dame på mottaket, som har jobbet ræva av seg her til lands, i snart 10 år, og hun kunne fortelle at hun ble meget forbauset når hun så meg i aksjon på "gølvet" og i samarbeid med resten av teamet, Dette fordi hun sa at det var første gang hun så en ekte nordmann som kunne jobbe seriøst. Merkelig nok mente hun at ellers så er nordmenn kjente for å preike mye skitt, og få veldig lite gjort .. Men nå får det holde med positivitet, og takker for varmende hilsner Lenke til kommentar
Spartapus Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Jeg har stemt Venstre ved de fleste valg og er slett ikke noen "steng grensene"-tilhenger, men jeg ser ikke problemet med å glede seg over at asylvesenet fungerer som det skal. Har man først fått avslag vil det si at man ikke har gyldig opphold i landet og det er da bare en selvfølge at man skal reise. At noen reagerer på kalenderen tolker jeg bare som en del av det politiske spillet der man forsøker å finne noe å ta motstanderne sine på. Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Jeg har stemt Venstre ved de fleste valg og er slett ikke noen "steng grensene"-tilhenger, men jeg ser ikke problemet med å glede seg over at asylvesenet fungerer som det skal. Har man først fått avslag vil det si at man ikke har gyldig opphold i landet og det er da bare en selvfølge at man skal reise. At noen reagerer på kalenderen tolker jeg bare som en del av det politiske spillet der man forsøker å finne noe å ta motstanderne sine på. Det er nok nettopp slik de fleste i dette land ser det. Bortsett fra blodrøde PK folk og andre idealister som egentlig kun tenker på sin egen tilfredstillelse. De fleste forstår at vi må ha en asylpolitikk. Heldigvis er alle de store partiene enig om det. I forhold til kalenderen til FpU. Så ser man også i denne tråden noen enkle sjeler som ikke forstår hva FpU egentlig mener. Selv om en 7 åring vil forstå. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 FrP og folk i partiet har i alle år blitt «mobbet» for politikken de står for. At de nå blir utsatt for dette når de sender ut kriminelle, er uforståelig. De er barn Geir, men hva så? Det viktigste er at de ikke skal bosette seg her i landet. Pga. kriminelle foreldre som ikke har forstått at de skal ut. Må nesten være ærlig og si at det ikke stemmer at alle som blir kastet ut av landet er kriminelle i den forstand at de trolig ikke har begått lovbrudd her i Norge og det de flykter fra i hjemlandet kan se ut som at det er kriminelt men er egentlig ren forfølgelse av "en regjering" som skjuler seg under en påstand. Det som gjør det hele usmakelig er hvordan FRP tar alle innvandrere under samme kam og prøver å gjøre en prosesss som ikke alltid er rettferdig for uskyldige barn som noe som er Positivt og bra for alle sammen , noe det ikke er. Frp sin mangel på "empati" og medmenneskelighet er det som irriterer meg , at man setter klare kvoter og begrensninger for innvandring er derimot ikke et problem , men vi må huske på at ting bør gjøres humant og i samsvar med andre europeiske land. 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Må nesten være ærlig og si at det ikke stemmer at alle som blir kastet ut av landet er kriminelle i den forstand at de trolig ikke har begått lovbrudd her i Norge og det de flykter fra i hjemlandet kan se ut som at det er kriminelt men er egentlig ren forfølgelse av "en regjering" som skjuler seg under en påstand. Det som gjør det hele usmakelig er hvordan FRP tar alle innvandrere under samme kam og prøver å gjøre en prosesss som ikke alltid er rettferdig for uskyldige barn som noe som er Positivt og bra for alle sammen , noe det ikke er. Frp sin mangel på "empati" og medmenneskelighet er det som irriterer meg , at man setter klare kvoter og begrensninger for innvandring er derimot ikke et problem , men vi må huske på at ting bør gjøres humant og i samsvar med andre europeiske land. Hvem eller hva som er kriminelt, er subjektivt. Et eksempel er at mange mener folk som bruker rusmidler som staten har sagt nei til, er kriminelle. Om man ikke følger vedtak som bestemmes kan man defineres som kriminelle. Men jeg mener ikke det bokstavelig. Det har også liten betydning. Det som er viktig er at ulovlige innvandrere skal kastes ut og det gjør regjeringen. De følger opp bestemte vedtak. Det som er usmakelig er at du feiltolker og stigmatiserer FrP. FrP tar på ingen måte alle innvandrere under en kam. Dette handler ikke om barn. Barna er et resultat av foreldrenes dumskap. Det er dem som skaper disse ofrene, ikke FrP og regjeringen. Ingen oppegående mennesker setter barn til verden når de selv lever i uvissheten. Du vet ingen ting om FrP sin empati, det du gjør er å stigmatisere og kaste ut dine egne subjektive grumsete holdninger om folk du er uenig med. Det er usmakelig og lite voksent. Minner meg om sutrete ungjenter i SV. Vi må ha en innvandringspolitikk, noe de fleste partier er enig i. Bortsett fra naive venstrevridde som helst ser at Norge skal være hele verden sosialkontor. Norge er og skal være et humant land, noe FrP og regjeringen følger opp langt bedre en sosialistene. Men humanisme handler like mye om hvordan vi behandler våre egne statsborgere og de innvandrerne som skal bosette seg her i landet. Det er noe du og PK eliten ofte ikke tenker på. For det viktigste er å tilfredsstille deres egen egoisme. Lenke til kommentar
Lycantrophe Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Selv om vi er uenig om dette, så vil jeg aldri slutte å bruke argumentet. For det er rein egoisme og kjøre på med sin egen idealisme. Jeg er i prinsippet for fri innvandring. Som liberalist. Men jeg må ta ansvar for mine barn. Dette er miljøvern Geir. Selv om jeg ikke tror på klima hysteriet. Så tar jeg også et ansvar der. For mine barn Geir.Dette er det beste jeg har lest i hele år. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 (endret) Du vet ingen ting om FrP sin empati, ... Nei, det er sant. Fordi et parti ikke kan ha empati, det kan bare mennesker. Et partis politikk er summen av de aktive medlemmenes moral. Og vi vet strengt tatt ganske mye om toneavngivende frepperes empati. De holder ikke akkurat kjeft om det... det du gjør er å stigmatisere og kaste ut dine egne subjektive grumsete holdninger om folk du er uenig med. Det er usmakelig og lite voksent. Det er strengt tatt ikke noe annet enn du gjør når du snakker om dine meningsmotstandere som PK'ere som kun tenker på egen tilfredstillelse. Er det lite voksent den ene veien, så er det vel ikke noe mer voksent den andre. Minner meg om sutrete ungjenter i SV. Nå det var voksent sagt... Vi må ha en innvandringspolitikk, noe de fleste partier er enig i. Spørsmålet er ikke om vi skal ha en innvandringspolitikk, men hvilken innvandringspolitikk vi skal ha. Geir Edit: Ramlet ut noen ord når jeg kopierte og limte første avsnitt. Endret 22. desember 2014 av tom waits for alice 1 Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Du vet ingen ting om FrP sin empati, ... Nei, det er sant. Fordi et parti ikke kan ha empati, det kan bare mennesker. Et partis politikk er summen av de aktive medlemmenes moral. Og vi vet strengt tatt ganske mye om toneavngivende frepperes empati. De det du gjør er å stigmatisere og kaste ut dine egne subjektive grumsete holdninger om folk du er uenig med. Det er usmakelig og lite voksent. Det er strengt tatt ikke noe annet enn du gjør når du snakker om dine meningsmotstandere som PK'ere som kune tenker på egen tilfredstillelse. Er det lite voksent den ene veien, så er det vel ikke noe mer voksent den andre. Minner meg om sutrete ungjenter i SV. Nå det var voksent sagt... Vi må ha en innvandringspolitikk, noe de fleste partier er enig i. Spørsmålet er ikke om vi skal ha en innvandringspolitikk, men hvilken innvandringspolitikk vi skal ha. Geir Empati er en lært egenskap. Et parti har selvsagt ikke empati slik vi tenker empati. Men humane slik FrP og regjeringen og resten av det politiske Norge er. PK betyr politisk korrekt Geir og slike meninger florerer i vårt samfunn. Ikke bare politikk, men også på andre arenaer. I dagens samfunn skal man helst ikke si hva man mener om noe. Fordi det kan såre. Derfor blir man handlingslammet på mange felt i dagens PK Norge. Når jeg skriver egoisme. Så handler det om at enkelte individer kun er opptatt av sin egen holdning til miljøet. Man driter fullstendig i dem som kommer etter oss og forurenser for egen tilfredstillelse. Det er rein ego. For det er miljøvern vi snakker om. Vi har en plikt til å overlate et samfunn som vi selv har vokst opp i. Vi vet mye om hvordan samfunnet kan bli med forurensning. Miljøvern handler ikke kun og utslipp av gasser, men også om mennesker. Selv om det ikke er PK og si det. Ja spørsmålet handler om hva slags innvandringspolitikk vi skal ha. I Norge er vi stort sett enig. AP og FrP er rimelig like i forhold til dette. De som skiller seg ut er SV og til dels Venstre som dessverre er naive. Ellers ville jeg meldt meg inn i Venstre som er det partiet jeg er mest enig i. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 22. desember 2014 Del Skrevet 22. desember 2014 Selv om vi er uenig om dette, så vil jeg aldri slutte å bruke argumentet. For det er rein egoisme og kjøre på med sin egen idealisme. Jeg er i prinsippet for fri innvandring. Som liberalist. Men jeg må ta ansvar for mine barn. Dette er miljøvern Geir. Selv om jeg ikke tror på klima hysteriet. Så tar jeg også et ansvar der. For mine barn Geir.Dette er det beste jeg har lest i hele år. Man kan jo undres over hvorfor Goth har prinsipper han synes er skadelige, enten det er for sine barn eller andre... Jeg er ikke liberal av prinsipp, men fordi jeg faktisk tror at det er forutsetningen for en bedre verden på lang sikt. Slik tar jeg ansvar for mine barn og barnebarn. (Jeg har allerede begge deler, så det er ikkke bare en talemåte.) For meg henger det ikke helt i hop å ønske et liberalistisk samfunn, men stå for tvang og restriksjoner fordi man skal sikre kommende generasjoner. Får ikke de akurat det samme dillemmaet, at de må sette liberalismen på vent for sine barns skyld? Det høres ut som bordet fanger ikke bare deg, men også dine etterkommere... Jeg kan forstå at du tenker sånn. Men da er det som du sier om innvandringspolitikken ikke mye som skiller Ap og FrP. Bortsett fra Segway og andre ubetydeligheter. Geir Lenke til kommentar
Gothminister Skrevet 22. desember 2014 Forfatter Del Skrevet 22. desember 2014 Man kan jo undres over hvorfor Goth har prinsipper han synes er skadelige, enten det er for sine barn eller andre... Her ser det ut til at du bommer Geir. Det er viktig å skille mellom asyl og rein innvandring. Det er det mange som ikke gjør. Som deg så mener jeg at alle kan bo og jobbe i Norge. Så lenge de er selvhjulpen. Asylsøkere er en utgiftspost og dessverre er det mange som sliter med og tilpasse seg samfunnet de flytter til. Det er ikke deres feil. Men vår. Vi tilpasser vårt samfunn til en ideologi og kultur som på sikt KAN være skadelig for vårt samfunn. Slik forurensning KAN være skadelig. Derfor, føre var prinsippet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå